  • 631. Data: 2022-03-26 00:33:22
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.03.2022 o 18:14, J.F pisze:

    > To "ospa party" kiedys mialo sens.

    Debilizm w czystej postaci.

    > Ale slyszales o Covid party?

    Najbardziej znany przypadek, to pewna czeska piosenkarka Hana Horka, o
    której wcześniej w Polsce chyba nikt nie słyszał. Zrobiła się znana na
    całym świecie dopiero po swoistym "corona party", kiedy pochwaliła się,
    że niedługo jako ozdrowieniec będzie mogła brać udział w imprezach. :D

    --
    -
    Akarm

  • 632. Data: 2022-03-26 00:34:36
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.03.2022 o 19:47, Shrek pisze:

    > Szczepionka miała zapobiegać zachorowaniom czy nie? No bo jest taki
    > problem, że nie zapobiega.

    Kurczę... jakby to wytłumaczyć nieogarom?
    Szczepionka ma za zadanie nauczyć układ odpornościowy radzenia sobie z
    wrogimi drobnoustrojami. To nie szczepionka zwalcza wirusy, tylko
    organizm człowieka. I to od układu odpornościowego człowieka zależy, jak
    sobie poradzi z atakiem wirusów.

    --
    -
    Akarm

  • 633. Data: 2022-03-26 02:13:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2022 o 22:21, n...@o...pl pisze:

    > Ale są czy nie są?

    Zależy jak liczyć. Na osobokilometry? Wtedy są zapewne jednym z
    najbezpieczniejszych (najbezpieczniejsza wypadnie pewnie ISS). Jak na
    przykład na podróże to pewnie najbezpieczniejasza wyjdzie winda;)

    No to co z tymi szczepionkami - zapobiegają zachorowaniom - bo z wykresu
    wychodzi, że nie?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 634. Data: 2022-03-26 02:14:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 00:34, Akarm pisze:

> [...]
    > wrogimi drobnoustrojami. To nie szczepionka zwalcza wirusy, tylko
    > organizm człowieka. I to od układu odpornościowego człowieka zależy, jak

    No ale zapobiega czy nie?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 635. Data: 2022-03-26 08:37:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2022 o 16:27, Akarm pisze:

    > Dla niezbyt kumatych, którzy wiedzy szukają tylko w Wikipedii:
    > https://www.urpl.gov.pl/sites/default/files/files/Hi
    storia%20szczepionek%20mRNA.PDF

    Hmmm. No ale tam nie na odpowiedzi na pytanie zadane przez JFa. Z
    ciekawostek - znalazłem tam zdanie, że sars-cov2 ma śmiertelność 2-6% z
    objawowych przypadków. Już wtedy chyba wiedziano, że to bliżej 0,5% niż 3%?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 636. Data: 2022-03-26 08:41:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.03.2022 o 10:51, J.F. pisze:

    > Szczepienie szczepionką ledwo wyprodukowaną, po niewielkiej ilosci prób
    > klinicznych, nowatorskiej metodzie, nieznanej skutecznosci, no chyba ze
    > wierzymy w  te 95% z prób :-)
    > nieznanych skutkach ubocznych ... czyz to nie eksperyment?
    >
    > Zapomniałeś już, jak to z Astra-Zenecą było?

    A jak z astrą zeneką było?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 637. Data: 2022-03-26 08:51:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2022 o 12:06, Kviat pisze:

    > To nie jest wiedza tajemna.
    > https://www.doz.pl/czytelnia/a16416-Szczepionka_prze
    ciw_COVID-19._Skad_wiemy_ze_nie_bedzie_miala_dlugote
    rminowych_skutkow_ubocznych

    I już w drugim zdaniu mamy "Nie ma dowodów naukowych sugerujących, że
    obecne szczepionki przeciwko COVID-19 spowodują trwające przez długi
    okres problemy w nadchodzących latach."

    Nie - "są dowody, że nie będzie problemów" a "nie ma dowodów że będą".
    Oczywiście widzisz różnice?

    No a dalej nie ma żadnych konkretów. Generalnie "z poprzednich
    doświadczeń wynika". No otóż tak niespecjalnie bo poprzenio masowo nie
    stosowaliśmy tej technologii więc po prostu takich danych nie mamy a i
    długofalowe skutki się przy szczepieniach zadażały jak na przykład
    przypadki narkolepsji w skandynawii.

    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/szczepienia-dlugofal
    owe-skutki-nie-istnieja/0peqn20

    > Tylko uważaj. W tych linkach są więcej niż dwa zdania do przeczytania.

    Druiego nie czytałem, w pierszym nic konkretnego po tych dwóch zdaniach
    wstępu nie ma poza głębokim przekonaniem autora.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 638. Data: 2022-03-26 09:13:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > stosowaliśmy tej technologii więc po prostu takich danych nie mamy a i
    > długofalowe skutki się przy szczepieniach zadażały jak na przykład

    W sumie nie rozumiem skąd oczekiwanie, że nowo wprowadzona (w masowej
    skali) technologia powinna pozwalać na oszacowanie ryzyka na poziomie
    starej technologii, bo jak nie to nic nie wiadomo i ją to jakoś
    dyskredytuje? Te stare od zawsze były tak dobrze sprawdzone czy jak? :)
    Wszystko odbywa się na zasadzie szacowania ryzka vs. potencjalne zyski
    więc wytykanie nowszej technologii, że nie jest tak dobrze sprawdzona
    jak stara wydaje się dość dziwnym argumentem, albo nie rozumiem o co tu
    chodzi.

    Jak jest nowa to jest nowa ze wszystkimi tego konsekwencjami, a pytanie
    brzmi czy stare alternatywy są w jakikolwiek stopniu lepsze i oferują
    szacunkowo mniejsze ryzyko przy porównywalnej skuteczności? Jeśli nie to
    na uj bić pianę? :)

    --
    Marcin

  • 639. Data: 2022-03-26 09:29:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > skali) technologia powinna pozwalać na oszacowanie ryzyka na poziomie
    > starej technologii, bo jak nie to nic nie wiadomo i ją to jakoś

    Nie wiem - ja takiego przekonania nie mam. Po prostu czytam, że
    udowodniono, że są bezpieczne i jest pewność co do braku przyszłych
    skutków.

    Dostaje linka

    https://www.doz.pl/czytelnia/a16416-Szczepionka_prze
    ciw_COVID-19._Skad_wiemy_ze_nie_bedzie_miala_dlugote
    rminowych_skutkow_ubocznych

    Więc z ciekawości czytam
    "Skad_wiemy_ze_nie_bedzie_miala_dlugoterminowych_sku
    tkow_ubocznych" i
    wychodzi na to, że głębokiego przekonania autora a w "abstrakcie" jest
    przekłamanie, że "nie ma dowodu, że będą bezpieczne" zamiast "mamy
    dowody, że nie będą bezpieczne". Może w społeczeństwie które nie rozumie
    tekstu pisanego to bez różnicy, no ale różnica jest jednak zasadnicza:P

    > Te stare od zawsze były tak dobrze sprawdzone czy jak? :)

    No nie - ale jak ktoś pisze oczywisty w sumie fakt, że skoro są nowe to
    nie mogą być "najlepiej sprawdzone w historii ludzkości" to się okazuje,
    że to szurstwo....

> [...]
    > więc wytykanie nowszej technologii, że nie jest tak dobrze sprawdzona
    > jak stara wydaje się dość dziwnym argumentem, albo nie rozumiem o co tu

    Chodzi o to, że jesteś szurem - to najlepiej zbadana i sprawdzona
    szczepionka w hiserii:P

> [...]
    > brzmi czy stare alternatywy są w jakikolwiek stopniu lepsze i oferują
    > szacunkowo mniejsze ryzyko przy porównywalnej skuteczności? Jeśli nie to

    Generalnie to spowadza się do tego, że dąży się do nieformalnej
    obowiązkowości szczepionki. No a wtedy ci co mają wątpliwości powinni
    dostać odpowiedzi. To jest normalne, że przed każdą procedurą medyczną
    możesz zdać pytania i powinieneś potrzymać możliwie wyczerpujące
    dokładne i rzetelne odpowiedzi na nie. A tu za samo stawienie pytań
    dostajesz łatke szura.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 640. Data: 2022-03-26 09:43:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 09:29, Shrek pisze:

    Popieprzyłem więc poniżej prawidłowa wersja (podkreśliłem co
    poprawiłem). Nie wiąłem cancela, bo potem ktoś odpowie i wątkowanie się
    spieprzy.