  • 541. Data: 2022-03-18 18:49:52
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2022 o 14:53, J.F pisze:

    > Kto wie, kto wie ... ale ta ujemna skutecznosc tez bardzo ciekawa,
    > przyznasz.

    Bo ja wiem? Myśle, że wyjaśnienie jest dość prostę - "grup kontrolna"
    się uodporniła, a fałszywe przekonanie o tym że "szczepionki są
    skuteczne" powoduje, że w d4 mamy obostrzenia i środki ostrożności.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 542. Data: 2022-03-19 10:24:28
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Zupełnie się nie dziwię.

    > Jeszcze wczoraj pisał:
    >
    > "Podsumowujc twoją wypowiedź
    > 1 - zgony na covid zupełnie nie zależą od poziomu i możliwości służby
    > zdrowia - "flattering the curve" to była bajka, bo przecież korelacji
    > między poziomem służby zdrowia a zgonami nie ma, więc nie da się kowidem
    > "wyczerpać" służby zdrowia:P"
    > https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/_RLNUMNFAgAJ

    To wygląda, że teraz został analitykiem cudzych wypowiedzi.
    To dosyć bezpieczne -- zawsze można się wykpić, że ktoś inny to sugerował :)

    > Osobiście zaczekałbym na osobistą egzegezę naszego grupowego luminarza
    > wirusologii.

    Coś czuję, że padnie jakieś zawiłe stwierdzenie...

  • 543. Data: 2022-03-19 11:04:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.03.2022 o 14:53, J.F pisze:

    > Ale ja nie Covid pytalem.
    > Odra, ospa, polio itp ... jak dlugo trwa ochrona i czemu cale zycie?

    Już ci kiedyś to tłumaczyłem, ale jak zwykle masz krótką pamięć.
    Zapisz to sobie gdzieś przy monitorze, bo za tydzień znowu zapytasz o to
    samo.

    Różne szczepionki działają różnie na różne wytwory matki natury, bo te
    wytwory są różne.
    Np. słoń ma trąbę i duże uszy. Królik też ma duże uszy, ale nie ma
    trąby, za to ma futerko. Jedno i drugie to ssak, ale królikowi nie da
    się uciąć trąby.
    Inny przykład. Człowiek i koń to ssaki, ale człowiekowi nie da się
    spiłować kopyt.

    Wirus odry i wirus polio, to wirusy. Ale wymagają różnych szczepionek, a
    nawet są różne szczepionki na tego samego wirusa, bo ponieważ, te wirusy
    są różne.

    Dlatego na niektóre wirusy ochrona trwa całe życie, a na inne nie,
    niektóre wymagają dawek przypominających, a inne nie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 544. Data: 2022-03-21 11:00:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 19 Mar 2022 11:04:00 +0100, Kviat napisał(a):

> [...]
    >
    > Dlatego na niektóre wirusy ochrona trwa całe życie, a na inne nie,
    > niektóre wymagają dawek przypominających, a inne nie.

    Staś Pytalski się nie przygotował, bo internety podają, że odporność
    szczepionki na ospę utrzymuje się przez 10 lat.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 545. Data: 2022-03-21 11:23:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2022 11:00:15 +0100, Olin wrote:

    > Staś Pytalski się nie przygotował, bo internety podają, że odporność
    > szczepionki na ospę utrzymuje się przez 10 lat.

    Hm ...
    -to dlaczego na Covid tylko 4 miesiace ?

    -to dlaczego nie szczepimy sie na ospe co 10 lat?

    -to dlaczego ospa wyginela ?

    P.S. Ospa (prawdziwa) czy ospa wietrzna ?

    J.

  • 546. Data: 2022-03-21 11:43:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Mar 2022 11:23:43 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > -to dlaczego ospa wyginela ?

    Hail Fiutin!

    Dalej nie odrobiłeś lekcji.
    "W Polsce jest to choroba częsta. Rocznie rejestruje się około 150-220
    tysięcy zachorowań, z czego większość stanowią dzieci do 10 r.ż. W
    granicach 1000- 1300 osób rocznie jest hospitalizowanych z powodu ciężkiego
    przebiegu ospy wietrznej."
    https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/ospa-wiet
    rzna/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 547. Data: 2022-03-21 12:18:40
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.03.2022 o 11:23, J.F pisze:

    > Hm ...
    > -to dlaczego na Covid tylko 4 miesiace ?

    Dlatego, bo ponieważ, jest to inny wirus.
    I nie "tylko 4 miesiące", ale różnie. Bo ponieważ każdy człowiek jest
    różny. U jednego krócej, a u innego dłużej. Jedna szczepionka krócej, a
    inna dłużej.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ospa_wietrzna
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ospa_prawdziwa

> [...]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ospa_wietrzna
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ospa_prawdziwa

    > P.S. Ospa (prawdziwa) czy ospa wietrzna ?

    P.S. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, to śmiało pytaj.

  • 548. Data: 2022-03-21 13:53:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2022 11:43:53 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > tysięcy zachorowań, z czego większość stanowią dzieci do 10 r.ż. W
    > granicach 1000- 1300 osób rocznie jest hospitalizowanych z powodu ciężkiego

    Lekcji nie odrobiles - "wietrzna".

    J.

  • 549. Data: 2022-03-21 14:06:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Mar 2022 13:53:37 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > "wietrzna".

    Hail Fiutin!

    Ale co "wietrzna"?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 550. Data: 2022-03-21 15:53:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-21 o 13:53, J.F pisze:

    rzna/

    > Lekcji nie odrobiles - "wietrzna".

    Wietrzna czy nie wietrzna, ale ospa. Czyżby szczepionka nie bya
    przeciwko ospie nawet słabszej?
    Córka jak nie chorowała to zaraziła się od swojego dziecka.

    --
    animka