    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie wina testów.

    Jeśli 9 na 10 pozytywnych testów byłoby rzeczywiście fałszywie
    pozytywnych to wina testów - ciężko winić "procedurę" że zakłada, że
    testy działają jak powinny (pomijając, że sama procedura jest również
    błędna). Najbardziej zabawne jest że złą procedurę zmieniono w wyniku
    złej oceny testów - kombo spierdolenia:P

    > Jeśli podają linki, z których nie wynika nic rzetelnego na poparcie tego
    > co twierdzą no to zachowują się nad wyraz podobnie.

    Czyli pandemią zarządzają szury - to agencja do oceny procedur
    medycznych - na podstawie tych ocen się te procedury wdraża:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1222. Data: 2022-04-26 10:10:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 09:53, Kviat pisze:

    > Wyciągnij wnioski.

    Wniosek jest nadzwyczaj prosty - po 20 tygodniach nie działa w zakresie
    zapobiegania zachorowaniu. Schemat szczepień nie zaleca ani nie
    umożliwia przyjęcia (pomijając specyficzne statystycznie niestotne
    przypadki) czwartej dawki, więc aktualnie nie działa. Działało
    _jakoś_tam_ i juz _nie_działa.

    > Czy ty właśnie napisałeś, że przez 20 tygodni jest skuteczna?

    Była skuteczna. Po dwudziestu tygodniach nie jest. Statystyczny
    zaszczepiony trzecią dawką nie jest już chroniony przed zachorowaniem.

    > Jak ci się paliwo w baku kończy, to samochód jest zepsuty?

    Żadna benzyna się nie kończy. Skończyła się skuteczność szczepionki.
    Trzeba wziąć nową - w twojej analogii kupić nowy samochód. Z tym że nie
    wolno, bo już trzy zepsułeś a państwo czwartego zabrania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1223. Data: 2022-04-26 11:37:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Żadna benzyna się nie kończy. Skończyła się skuteczność szczepionki.
    > Trzeba wziąć nową - w twojej analogii kupić nowy samochód. Z tym że nie
    > wolno, bo już trzy zepsułeś a państwo czwartego zabrania.

    To jest dobra analogia, bo tak jak ładujesz coś co wytwarza przeciwciała
    w celu ochrony, tak przy samochodzie ładujesz paliwo do wytworzenia
    energii. Nie musisz kupować nowego organizmu z przeciwciałami :)

    --
    Marcin

  • 1224. Data: 2022-04-26 11:42:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 14:24, Kviat pisze:

    > ...w którym piszą, że szczepionki działają.

    To może coś aktualnego specjalnie dla ciebie.

    Dziennikarz - Panie ministrze czy to prawda, że od maja nie będzie
    kontrolerów do zapewnienia kontroli poskiej przestrzeni powietrznej i
    wprowadzamy ograniczenia w lotach?

    Kwiatek: - to nieprawda, mamy kontrolerów!

    Dziennikarz - no ale wyprowiedzieliście im umowy i od maja nie będzie!

    Kwiatek - mamy plan!

    Dziennikarz - jaki

    Kwiatek - kurwa, sprytny!

    Dziennikarz - to znaczy?

    Kwiatek - wypowiedzieliśmy im umowy!

    Dziennikarz - ale to znaczy że nie będą zatrudnieni!

    Kwiatek - wprost przeciwnie - skoro im wypowiadamy umowy, to znaczy że
    są zatrudnieni - mówiłem, że sprytny kurwa.
    Zawsze_miałem_łeb_do_interesów-chłopakizbaraków.jpg!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1225. Data: 2022-04-26 11:51:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 16:08:06 +0200, Shrek napisał(a):

    > Długość planka to tylko jednostka. Z "kwantowością" ma tyle wspólnego,
    > że upraszcza równania w niektórych teoriach - akurat związanych z
    > kwantowoscią. Ale sam wielkość jednostki o niczym nie przesądza. Po
    > prostu takiej wygodniej używać. To czy jednostkę zdefiniujesz tak czy
    > inaczej praw fizyki nie zmienia.

    Cieszę się, że trafiłem na prawdziwego fachowca; jak zwykle nie zawodzisz.
    Możesz podać przykłady równań i teorii, które się "uprościły" po
    zastosowaniu długości Plancka?

    Ja tam z lat swej skromnej edukacji zapamiętałem, że spekuluje się, iż
    kombinacja podstawowych stałych może mieć znaczenie fizyczne, na przykład
    być "kwantem długości", czyli najmniejszą możliwą odległością w przyrodzie,
    ale i tak nie ma tego jak sprawdzić i nie wiadomo, czy kiedykolwiek się da.
    W każdym razie, gdyby przestrzeń rzeczywiście nie była ciągła, to długość
    Plancka jest kandydatką na rzeczony 'kwant'.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1226. Data: 2022-04-26 11:56:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest dobra analogia, bo tak jak ładujesz coś co wytwarza przeciwciała
    > w celu ochrony, tak przy samochodzie ładujesz paliwo do wytworzenia
    > energii. Nie musisz kupować nowego organizmu z przeciwciałami :)

    No chyba żeby okazało się, że szczepionka nie zadziałała i trzeba kupić
    nowy organizm:P

    Jeśli analogia organizm==samochód a szczepionka==paliwo, to trochę z
    dupy wzięta, bo okazuje się, że można jeżdzić bez paliwa:P

    To już lepiej:

    - kupujesz samochód z czterema kołami - fabrycznie zaszczepiony:P

    - Okazuje się, że opony chujowe i jedna poszła tam gdzie ruskij karabl.
    Wiesz, że to nie sytuacja wyjątkowa, tylko wszystkim który kupili ten
    samochód też padają, prosisz o naprawę.

    - sprzedawca piszę, ze wszystko ok, trzeba założyć zapas (buster) -
    samochód w pełni sprawny nie uznajemy reklamacji.

    - Druga opona poszła nahuj

    - Sprzedawca - samochód w pełni sprawny - trzeba założyć drugi zapas.

    - nie ma drugiego zapasu. W chuja lecicie?

    - Sprzedawca samochód w pełni sprawny, samochód w pełni sprawny,
    samochód w peł... Patrzysz a tam kwiatek mejle u sprzedawcy pisze:P

    - wtrąca się olin i pisze, że co prawda samochód nigdzie nie pojedzie,
    ale nie możesz powiedzieć że nie działa, bo jednak możesz w nim
    posiedzieć i nie kapie na głowę (przynajmmniej do czasu jak rdza dach
    zeżre)). No i inne rzeczy można robić w stojącym samochodzie -
    zwyczajowo kiedyś się panienki obracało, więc jak można powiedzieć, że
    nie działa:P

    Przy okazji branży samochodowej i procesów dopuszczenia. Proces
    metodologia procesu badania spalin jest jawna. Wynik grupy volkswagena
    też. I przechodziły - mucha nie siadała. Głównie dlatego, że metodologia
    była jawna:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1227. Data: 2022-04-26 11:59:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 11:51, Olin pisze:

    > Cieszę się, że trafiłem na prawdziwego fachowca; jak zwykle nie zawodzisz.
    > Możesz podać przykłady równań i teorii, które się "uprościły" po
    > zastosowaniu długości Plancka?

    Pewnie bym mógł, ale musiałbym ich poszukać. Uprzedzając pytanie zapewne
    ich nie rozumiem:P

> [...]
    > ale i tak nie ma tego jak sprawdzić i nie wiadomo, czy kiedykolwiek się da.

    A jak długość planka wyrazisz w milimetrach to coś to zmienia. Jednostka
    to jednostka - praw fizyki nie zmienia. Co najwyżej z praw fizyki
    wynika, że wygodnie taką a nie inną definicję jednostki przyjąć.

    > W każdym razie, gdyby przestrzeń rzeczywiście nie była ciągła, to długość
    > Plancka jest kandydatką na rzeczony 'kwant'.

    Dokładnie tak samo jak jej długość wyrażonaw milimetrach, stopach czy
    czy stadionach olimpijskich. Sama jednostka nic nie zmienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1228. Data: 2022-04-26 12:11:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Apr 2022 00:29:21 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Przestrzeń nie, ale energia już tak, a ruch->prędokość jest związany z
    > energią. Na poziomie fenomenologicznym dojdziemy w końcu do tego atomu
    > gdzie położenie (prawdopodobieństwo znalezienia?) cząstki elementarnej
    > nie będzie dowolne. No chyba, że przymiemy, że to prawdopodobieństwo
    > jest funkcją ciągłą, ale i wtedy położenie w przestrzeni, przy
    > arbitralnym skracaniu odcinka o połowe nie będzie dowolne, lub inaczej,
    > będzie zawsze różne (z różnym prawdopodobieńswem) dla tych 2ch biegaczy.

    Przyznam, że nie wszystko zrozumiałem, choć w sumie powinienem, ale dla
    porządku napiszę, że energia bywa skwantowana w pewnych warunkach. W
    istocie, energia elektronów na orbicie, albo stany energetyczne jądra
    przyjmują tylko określone wartości.
    Prawdopodobieństwo znalezienia cząstki w danym miejscu jest jak najbardziej
    funkcją ciągłą i wylicza się je z równania Schrödingera. Tu przykład
    gęstości prawdopodobieństwa dla atomu wodoru:
    http://www.ftj.agh.edu.pl/~wolny/Wc72a96e42eef4.htm
    Na rys.2 część radialna, a na rys.3 kątowa, czyli to co w liceum moja pani
    od chemii nazywała orbitalami i wtedy po prawdzie nie wiedziałem, o co jej
    biega.

    Co to ma wspólnego z Achillesem i żółwiem, już się nie wypowiadam.
    Wystarczają mi zupełnie ciągi zbieżne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1229. Data: 2022-04-26 12:23:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 12:11, Olin pisze:

> [...]
    > funkcją ciągłą i wylicza się je z równania Schrödingera. Tu przykład
    > gęstości prawdopodobieństwa dla atomu wodoru:

    Przyznam, że mnie to przerasta.

    W skrócie - w moim (niepełnym zapewne) rozumieniu, gdyby przestrzeń była
    ciągła a droga dyskretne, to statystycznie nie ma możliwości podróży
    "dyskretnym ruchem" do dowolnie wyznaczonego wcześniej punktu ciągłej
    przestrzeni. Poruszając się kwantami statystycznie nigdy nie trafimy we
    wcześniej założony punkt docelowy, gdyż z dyskretnej natury ruchu
    wynika, że praktycznie zawsze znajdziemy się za blisko lub za daleko
    (uprościłem do ruchu prostoliniowego). Innymi słowy na każdy "dyskretny"
    punkt przypada nieskończenie wiele punktów "ciagłych" jego nieskończenie
    małym pobliżu. Stąd uprościem, że prawdopodobienstwo jest zerowe. No ale
    przyznaje, że jak wchodzimy w fizykę kwantową to wymiekam i tam
    prawdopodobieństo jest jeszcze mniej intuicyjne niż w fizyce klasycznej.
    Być może rzeczywiści "dyskretny" równa się "kwantowy" na samym końcu
    paradoksu zenona i należy to rozpatrywać na gruncie fizyki kwantowej.

    > Co to ma wspólnego z Achillesem i żółwiem, już się nie wypowiadam.
    > Wystarczają mi zupełnie ciągi zbieżne.

    Musisz zapytać Marcina - ja też nie ogarniam co ma dyskretność świata do
    paradoksu zenona. Za cienki w uszach jestem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1230. Data: 2022-04-26 12:25:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Apr 2022 09:53:05 +0200, Shrek napisał(a):

    > Czyli energia i co za tym idzie prędkość czy przyspieszenie jest
    > kwantowalne. Odległość i czas póki co nie. Droga też nie,

    Czym się różni "droga" od "odległości"?

    Jak słusznie zauważyłeś "Przestrzeń i czas póki co są ciągłe."

    Prędkość to, mówiąc po szkolnemu, droga przez czas, więc niby czemu iloraz
    dwóch wielkości ciągłych miałby być dyskretny?
    To samo dotyczy przyspieszenia, bo to pochodna prędkości po czasie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl