  • 21. Data: 2005-07-02 05:58:37
    Temat: Re: Kontrola z Energetyki.
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 lip o godzinie 01:06, na pl.soc.prawo, Tomek napisał(a):

    > Oczywiśćie ze wiem co taki agregat potrafi zrobić. Potrafi zrobić trochę hałasu
    > i przy okazji troche prądu elektrycznego. Ponieważ nie bedzie podłączony do lini
    > zarządzanych przez energetyke....

    Ekhmmm ... ;)
    Czyli agregat pracuje sobie dla .... samej pracy. Bo skoro nie jest
    podłączony..... ;)
    Nie można podłączać do sieci urządzeń mogących wprowadzać zakłócenia.

    Z agregatem, to może pytający wyjaśniać że posiada wydzielony obwód w tym
    pokoju w którym naprawia telewizory albo np. tablice z gniazdami zasilaną z
    tego agregatu.

    Ale... czy to będzie mu sie kalkulować? Agregat trochę kosztuje.... ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 22. Data: 2005-07-02 06:46:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Normalne.

    Hmm... faktycznie, spotykane w różnych przypadkach, ale czy naprawdę
    NORMALNE? Nie widzę powodu dla którego energia lub woda u mnie w domu jest
    tańsza niz ta sama energia i woda których używam w pracy. Wręcz
    przeciwnie, firmy mogłyby mieć niższe ceny gdyz kupują więcej.

  • 23. Data: 2005-07-02 06:57:15
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Ch."napisał w wiadomości

    > Ekhmmm ... ;)
    > Czyli agregat pracuje sobie dla .... samej pracy. Bo skoro nie jest
    > podłączony..... ;)

    Te agregaty mają wyprowadzone gniazdka. Kolega pewnie chce telewizor
    bezpośrednio zasilać z agregatu. Agregat kosztuje, paliwo także. Bzdurne
    rozwiązanie. Siedziba firmy RTV nadal nie ma własnego licznika, nadal
    zasilana jest złą taryfą.

    Można teraz gdybać co będzie jeśli:
    1) Na firmę RTV wydziela jakiś pokój w domu czy piwnicy, w pokoju tym
    gniazdka odcina od licznika gospodarstwa, to samo robi ze światłem. Czyli
    generalnie robi taką izolatkę, bez światła i gniazdek.. Co wówczas powinien
    zrobić ZE?
    2) Na firmę wydziela altanę czy stodołę, jakiekolwiek zabudowanie
    gospodarcze gdzie nie ma zasilania w energie. Może problem nowego licznika i
    większej stawki podatku od całej nieruchomości dało by się ominąć w ten
    sposób?

    Nawet jak rozwiążesz jakimś cudem te problemy życzliwy pozostanie. Znajdzie
    coś nowego. Energetyka sama z siebie o te parę groszy nigdy się nie kłóci.
    Jak już mieli donos to musieli. Teraz będą musieli dopilnować by sprawa się
    zakończyła, czyli byś przerobił instalacje.

    Generalnie jedyne rozwiązanie dla Ciebie to szukanie znajomego elektryka
    który przerobi instalacje po kosztach.

    pozdrowienia
    czubcia

  • 24. Data: 2005-07-02 06:59:47
    Od: "Elektronik" <n...@w...pl>

    > BTW: pisałeś że masz kogoś "życzliwego" - nie zdziw sie jak teraz wpadnie
    > Ci kontrola z Urzędu Miasta/Gminy - bo z tytułu prowadzenia DG płaci się
    > duuuużo wyższe stawki podatku od nieruchomości.

    To już mam dawno z głowy bo w momencie podejmowania działalności gosp. Urząd
    Gminy opracował mi nowe stawki podatku od całego gruntu na którym stoi
    budynek w którym naprawiam i oczywiście zwiększoną opłatę za powierzchnię
    tego pokoju też mi naliczają od 9 lat.
    Myślałem że wszystko mam full legal a teraz taka niespodzianka ze starony
    Rejonu Energetycznego.

    Pozdr.
    Elektronik

  • 25. Data: 2005-07-02 07:05:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "czubcia" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie jedyne rozwiązanie dla Ciebie to szukanie znajomego elektryka
    > który przerobi instalacje po kosztach.

    Oraz ustalenie tożsamości "życzliwego" i...

  • 26. Data: 2005-07-02 07:08:09
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości

> [...]
    > tańsza niz ta sama energia i woda których używam w pracy. Wręcz
    > przeciwnie, firmy mogłyby mieć niższe ceny gdyz kupują więcej.

    Jeśli masz taniej to tylko dzięki temu że nasze państwo w ten czy inny
    sposób, przez taki czy inny urząd regulacji dba o to byś miał te energie w
    "sensownej" cenie.
    Jest wiele powodów dla których tylko pozornie ta sama energia kosztuje
    różnie, ale o tym to cały referat trzeba by było walnąć.

    Pozdrowienia
    czubcia

  • 27. Data: 2005-07-02 07:44:18
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 lip o godzinie 08:57, na pl.soc.prawo, czubcia napisał(a):

> [...]
    > generalnie robi taką izolatkę, bez światła i gniazdek.. Co wówczas powinien

    Na wniosek odbiorcy - wydać WTP i następnei zawrzeć umowe o sprzedaż
    energii oraz zabudować układ rozliczeniowo - pomiarowy.

> [...]
    > większej stawki podatku od całej nieruchomości dało by się ominąć w ten

    Absolutnie nie ominiesz. Ani jednego ani drugiego.
    Pierwsze możesz ominąć - po prostu nie potrzebujesz energii w tym
    pomieszczeniu ;) - ale znasz taką dziedzinę życia, produkcji, usług która
    nie wymaga energii elektrycznej? Ja powiem szczerze - nie mam teraz żądnego
    przykładu takiego zjawiska ;)

    BTW: usługi - nie biorę pod uwagę usług.... sexulanych ;) - bo takowych
    jako-tako nie ma w wachlarzu PKWiU ;)

    > Generalnie jedyne rozwiązanie dla Ciebie to szukanie znajomego elektryka
    > który przerobi instalacje po kosztach.

    Dokładnie.
    We wniosku o WTP wpisałbym np. ze zamawiam 0,9 - 1,0 kW - koszt ok 100zł.
    Odłączenie tego pokoju od pozostałe instalacji - to *najprawdopodobniej*
    przełączenie w dwóch puszkach łączeniowych i ułożenie nowego WLZa od nowego
    układu rozliczeniowo - pomiarowego do tegoż pokoju.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 28. Data: 2005-07-02 07:55:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

> [...]

    > sposób?

    Absolutnie nie ominiesz. Ani jednego ani drugiego.
    Choć oierwsze możesz ominąć - po prostu nie potrzebujesz energii w tym

    From: zaROTowany

  • 29. Data: 2005-07-02 09:49:35
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    > Na wniosek odbiorcy - wydać WTP i następnei zawrzeć umowe o sprzedaż
    > energii oraz zabudować układ rozliczeniowo - pomiarowy.

    Czegoś nie kumam. Na wniosek którego odbiorcy? Zakład RTV oświadcza iż nie
    potrzebuje energii, po to odcina zasilanie wydzielonego pokoju od reszty
    domu (to raptem tylko wypięcie kilku przewodów w puszkach). Nie chce
    zawierać żadnej umowy a tym bardzie stawiać liczniki. Odepną mu te kilka
    przewodów i zaplombują owe puszki?

> [...]
    > żądnego
    > przykładu takiego zjawiska ;)
    >
    > BTW: usługi - nie biorę pod uwagę usług.... sexulanych ;) - bo takowych

    Dokładnie o tym samym pisałem w p.1 Tam był to wydzielony pokój w domu,
    tutaj jakiś osobny budynek w gospodarstwie.
    Wiem że to bzdurne omijanie przepisów, szukanie dziury w całym, wiem że
    trudno bedzie uwierzyć iż zakład RTV nie potrzebuje energii. Tu się
    zgadzamy.
    Więc tak już czysto teoretycznie
    Stan faktyczny będzie taki, w wydzielonym pomieszczeniu w domu czy osobnym
    budynku nie ma zasilania (jakaś komórka, na gospodarstwie rolniczym coś się
    znajdzie pewnie), własciciel RTV stanowczo twierdzi że nie potrzebuje
    energii i nie chce umowy z ZE. Pytanie jak powinien czy jak zachowa się ZE?

> [...]
    > nowego
    > układu rozliczeniowo - pomiarowego do tegoż pokoju.

    lub odejście kablem od zabezpieczeń przedlicznikowych starego układu do
    nowego układu w wydzielonym pomieszczeniu.
    Reszta to generalnie gdybanie lub wojowanie dla samej chęci stawiania oporu.

    Bardzo mnie jednak ciekawi jak powinien zachować się ZE w opisanych powyżej
    przypadkach.

    pozdrawiam
    czubcia

  • 30. Data: 2005-07-02 13:29:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Alek wrote:

> [...]
    > tańsza niz ta sama energia i woda których używam w pracy. Wręcz
    > przeciwnie, firmy mogłyby mieć niższe ceny gdyz kupują więcej.

    dostarczenie energii o większej mocy kosztuje więcej.
    To nie są już cienkie kableki 2 mm2.