  • 21. Data: 2007-08-18 22:37:38
    Temat: Re: Kontrola prędkości "na licznik"
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    news:fa7qtb$k1h$1@news.dialog.net.pl...
    > Ale może by tak choć raz odrobina solidnej rzeczowości?

    Masz.

    http://www.nysdmv.com/dmanual/chapter09-manual.htm

    Many people think chemical test evidence is required to prove you were
    intoxicated or impaired. However, a police officer's testimony about your
    appearance and behavior when arrested can provide enough evidence alone to
    convict you, even without a chemical test.

  • 22. Data: 2007-08-18 23:00:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa7s31$8t6$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Niestety podstawy prawnej do tego co sam widziałem nie da się podać,
    > chyba, że link do tego posta.
    Nie mówimy o tym co - jak twierdzisz - widziałeś, tylko czy istnieje (i
    jeśli tak, to jakie)umocowanie prawne opisywanej gawędziarsko przez Alka i
    ciebie procedury sprawdzania trzeźwości kierowcy.

    > Co do podstawy prawnej pogooglej sobie sam mi sie nie chce.
    To dziecinne.

    > Serio. To może jednak przejrzyj archiwum grupy i wróć jeszcze raz.
    Sprawdzałem już. Np. autor: witek i w treści wiadomości "art", "ustawa",
    "rozporządzenie" itp. pojawiają się, i owszem.
    Ale głównie w... cytatach cudzych postów, jeśli je pozostawiasz.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-08-18 23:28:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa7sbl$9p3$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Masz.
    > http://www.nysdmv.com/dmanual/chapter09-manual.htm

    No, to już coś. Co prawda w różnych stanach może być różnie (w linku mowa o
    NYS). Z tekstu wynika, że zeznanie policjanta _może_ a nie musi wystarczyć
    do uznania za "bycie pod wpływem" i ukarania.
    Niemniej doceniam zadbanie o podparcie stawianej tezy.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2007-08-19 01:30:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Sprawdzałem już. Np. autor: witek i w treści wiadomości "art", "ustawa",
    > "rozporządzenie" itp. pojawiają się, i owszem.
    > Ale głównie w... cytatach cudzych postów, jeśli je pozostawiasz.

    może źle szukasz.

  • 25. Data: 2007-08-19 01:31:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > wystarczyć do uznania za "bycie pod wpływem" i ukarania.
    > Niemniej doceniam zadbanie o podparcie stawianej tezy.

    w większości stanów jest tak samo, ale linki do pozostałych 49 możesz sobie
    poszukać sam.

  • 26. Data: 2007-08-19 10:14:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Nie jest zbędny bo bardzo ułatwia pracę.

    > W Stanach sprawdzanie trzeźwości bywa przeprowadzane bez użycia
    > alkomatu. Badany wykonuje kilka poleceń policjanta typu "przejdź
    > prosto po tej linii aż do tamtego auta" albo "zamknij oczy
    > i dotknij nosa palcem wskazującym". Jesli delikwent jest nawalony
    > jak stodoła i nie jest w stanie utrzymać się na nogach to naprawdę
    > nie ma zanczenia czy ma 2%% czy 3%%.

    to nie jest badanie trzeźwości tylko zdolnosci do prowadzenia pojazdu
    mechanicznego, moze go oblac nei tylko z powodu nadużycia alkoholu.

  • 27. Data: 2007-08-19 10:54:03
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    [kat]

    Nigdzie nie jest napisane, ze pomiar predkości ma sie odbywać za pomocą
    radaru. Powstała tylko taka sadowa praktyka, która na szczescie nie jest
    sztywna (wszak w polsce nie istnieje prawo precedensu) i nic stoi na
    przeszkodzie, aby sad dal wiare policjantom. Innaczej wpadamy w slepa
    uliczke, ktora prowadzilaby do tego, ze nie mozna by kogos ukarac za
    wyprzedzanie na trzeciego, czy przekracanie podwojnej ciaglej bez zapisu
    video, bo slowo policjanta to nie dowod.

  • 28. Data: 2007-08-19 13:29:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa86hv$9k8$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > w większości stanów jest tak samo, ale linki do pozostałych 49 możesz
    > sobie poszukać sam.
    No dobra. W kwestii procedur obowiązujących w większości stanów USA w
    omawianej materii chwytania pijanych kierowców przyznaję ci rację.
    Dobrze było się czegoś nowego dowiedzieć.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2007-08-19 13:47:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa97gf$1ln$1@inews.gazeta.pl Heming
    <h...@w...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > wyprzedzanie na trzeciego, czy przekracanie podwojnej ciaglej bez zapisu
    > video, bo slowo policjanta to nie dowod.
    To nie jest kwestia słowa policjanta (choć tu z kolei praktykowane jest
    przegięcie w drugą stronę - policjant łże, sąd _daje_ _wiarę_ ).
    Prawo określa niektóre zasady za pomocą wartości numerycznych - np.
    ograniczenia prędkości, normy emisji spalin, przejrzystość szyb itp.
    Wartości numeryczne trzeba zmierzyć. Przekroczenie podwójnej ciągłej
    wystarczy stwierdzić organoleptycznie.
    Inaczej karane jest przekroczenie prędkości o 10, inaczej o 30 km/h i
    policjant ma to okiem zmierzyć?. A przekroczenie emisji CO policjant ma czym
    sprawdzić i w razie czego udowodnić przed sądem? Nosem (CO np. jest
    bezwonny)? Że o alkoholu nie wspomnę (może nic, może wykroczenie, a może
    przestępstwo, konsekwencje mogą być dramatycznie różne).
    Zresztą - niech próbują.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2007-08-19 17:17:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > omawianej materii chwytania pijanych kierowców przyznaję ci rację.
    > Dobrze było się czegoś nowego dowiedzieć.

    To następnym razem zanim coś zakwestionujesz to pomyśl zanim napiszesz.
    To, że o czymś nie wiesz, nie oznacza, że tego nie ma.