    From: Bartek <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kontrola drogowa - pytanie
    Date: Sun, 16 Sep 2007 17:14:23 +0200

    Witam!
    Jakieś 2 tyg temu miałem na moto kontrolę - miski stanęli z radarem
    ręcznym, ja ostrzeżony przez nadjeżdżających z przeciwka (jechałem z
    pasażerem) przepisowo zwolniłem - było ograniczenie do 40 jechałem nie
    więcej niż 30 km/h. Zostałem zzatrzymany, Policjant twierdził, że
    jechałem jak to stwierdził wężykiem, środkiem swojego pasa, zostałem
    sprawdzony itp - ja wytłumaczylem, że jechałem normalnie środkiem drogi
    omijając koleiny(chyba tak się pisze :P), poruszając się prędkosćią 30
    km/h motocyklem ktory ze mną i z pasażerwm waży prawie 500kg mogło to
    dla kogoś z zewnątrz sprawiać wrażenie jazdy "wężykiem". Oczywiście
    policjant powymądrzał się i puściłmnie z "pouczeniem". Dzisiaj dostałem
    telefon że mam się zgłosić na komendę po dobiór mandatu - w notatce
    policjant stwierdził, że po pouczeniu oddaliłem się dalej nie stosując
    się do jego pouczenia a towarzyszący mu poicjant dokonał pomiaru
    prędkości odjeżdzjącego motocykla - 108 km/h. Napisane jest że pomiaru
    dokonali radarem ręcznym Rapid i coś tam jeszcze. Patrzylem w lusterko i
    żadnego pomiaru pajace nie dokonywali, zreszta zniknalem im z pola
    widzenia w ciagu kilkunastu sekund - zatrzymali mnie tuz przed znakiem
    konczącym miejscowosc. Normalnie komedia !!!
    Mam się za tydzień stawić na komendę - zostalem puczony że jesli odmówie
    odebrania mandatu zostanie sprawa skierowana do sądu. Mial ktos z Was do
    czynienia z tak asytuacja - czy istnieje w Polsce mozliwossc dokonania
    pomiaru oddalajacego sie pojazdu w takiej sytuacji jak opisalem i
    ukaranie mnie za takie przewinienie - w jaki sposob mi udowodnia, ze
    sprawdzili predkosc moja a nie np pojazdu z ktorym teoretycznie moglem
    sie w chwili odjezdzania mijac??? Moze zna ktos jakies paragrafy mówiące
    o dokonywaniu pomiarow predkosci 0 szukam troche w necie ale nie bardzo
    mi idzie :)
    Z gory za dziekuje za pomoc

    Bartek
    CBF1000A