-
51. Data: 2008-03-03 13:46:43
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>
On Mar 2, 6:42 pm, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> > Sprawny powinien być przez rok, gdyż sprzedający nie mógł ograniczyć
> > czasu swojej odpowiedzialności z ustawy poniżej roku - art. 10.
>
> Której ustawy?
O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
> > Istnieje domniemanie, że niezgodność ujawniona w ciągu 6 m-cy tkwiła w
> > produkcie w chwili wydania - art. 4 par. 1.
> Jakby tkwiła, to by od początku nie działało.
To, że przestało działać, może wynikać z tkwiącej w chwili sprzedaży
wady.
-
52. Data: 2008-03-03 17:30:35
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: kam <...@...pl>
Paweł Marcisz pisze:
> Jeśli jednak sprzęt się psuje w ciągu 6 m-cy, to zgodnie z ustawą
> należy domniemywać, że na skutek tego, że sprawny nie był.
ale to jest już inne domniemanie i inne konsekwencje
KG
-
53. Data: 2008-03-03 17:58:08
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Paweł Marcisz pisze:
>>> Istnieje domniemanie, że niezgodność ujawniona w ciągu 6 m-cy tkwiła w
>>> produkcie w chwili wydania - art. 4 par. 1.
>> Jakby tkwiła, to by od początku nie działało.
>
> To, że przestało działać, może wynikać z tkwiącej w chwili sprzedaży
> wady.
Art.7 - sprzęt był używany, więc kupujący, oceniając rozsądnie, powinien
wiedzieć, że może nieoczekiwanie przestać działać.
Zresztą już nawet Art.1 "rozbraja" kupującego - kupował do pracy, więc
nie był to (zgodnie z tą ustawą) cel konsumpcyjny.
Gościa na drzewo i tyle...
-
54. Data: 2008-03-03 18:17:26
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>
On Mar 3, 6:30 pm, kam <k...@...pl> wrote:
> > Jeśli jednak sprzęt się psuje w ciągu 6 m-cy, to zgodnie z ustawą
> > należy domniemywać, że na skutek tego, że sprawny nie był.
> ale to jest już inne domniemanie i inne konsekwencje
Masz rację.
-
55. Data: 2008-03-03 18:50:04
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>
On Mar 3, 6:58 pm, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> > To, że przestało działać, może wynikać z tkwiącej w chwili sprzedaży
> > wady.
> Art.7 - sprzęt był używany, więc kupujący, oceniając rozsądnie, powinien
> wiedzieć, że może nieoczekiwanie przestać działać.
Bez przesady. Gdyby ustawodawca wychodził z takiego założenia, nie
objąłby towarów używanych dwuletnim co do zasady okresem, kiedy można
je reklamować z tytułu niezgodności z umową. W art. 7 chodzi o
konkretną niezgodność, o której kupujący powinien był wiedzieć, a nie
o abstrakcyjne: "powinien był wiedzieć, że będą jakieś niezgodności".
> Zresztą już nawet Art.1 "rozbraja" kupującego - kupował do pracy, więc
> nie był to (zgodnie z tą ustawą) cel konsumpcyjny.
A o tym przecież pisałem.
-
56. Data: 2008-03-06 02:02:29
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: "swen" <n...@n...com>
Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
news:jvfls3lcj5f1ke269l0qninddhks2udfbg@4ax.com...
> On Sun, 02 Mar 2008 13:36:43 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:
>
>>> Chytry. Kupił używany, zapłacił niższą cenę, a chce trwałości nowego.
>>
>>Dlatego chytry, ze ty zawsze wywalasz kase 60% wiecej za to samo co on?
> Nie za to samo. Ja wywalam 60% wiecej za sprzet na ktory dostaje
> pewnosc dzialania 36 miesiecy. A on wybiera 1 miesiac pewnosci a
> oczekuje 36.
Dlaczego wiec "chytry"?
Raczej sprzedawca byl chytry bo mu szrota wcisna za takie pieniadze.
-
57. Data: 2008-03-06 02:07:27
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: "swen" <n...@n...com>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:qqvq95-iv5.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> swen pisze:
>
>>>>> W twoim przypadku będzie to raczej: chytry dwa razy traci.
>>>> Raczej ufny dwa razy traci.
>>> Chytry. Kupił używany, zapłacił niższą cenę, a chce trwałości nowego.
>>
>> Dlatego chytry, ze ty zawsze wywalasz kase 60% wiecej za to samo co on?
>
> Ja? Więcej? On wywalił 1300PLN za sprzęt, który mu podziałał dwa miesiące.
>
> Ja "wywaliłem" 2400PLN na sprzęt, który mi działa już trzy lata.
>
> Kto wydał więcej, hmm?
Ty! 2400 to chyba wyzsza kwota niz 1300...
>
>>>>> Uprzedzali, że używany? Uprzedzali, że tylko miesiąc gwarancji?
>>>>> 2xTak - więc jeśli już to ty jesteś naciągaczem, a nie oni oszustami.
>>>> Nie uprzedzili, ze byl serwisowany a to roznica, jeszcze raz prosze,
>>> Gdzie wyczytałeś, że przed nabyciem był serwisowany? Poza tym - co za
>>> różnica? Nikt przecież nie bawi się naprawianie mikroukładów.
>>
>> I nikt nie wyciera w sklepie splesnialych kielbas...
>
> Może ty kupujesz, hehe, używane kiełbasy, ale normalny człowiek gówna nie
> jada.
A wiesz co jesz?
Dlaczego wciskasz mi cos co nie napisalem? Czy teraz taka moda w Polsce?
Napisales, ze nikt sie nie bawi w naprawianie mikroukladow, wiec
odpowiedzialem ci, ze tez nikt nie wyciera splesnialych kielbas - gdzie
napisalem o kupowaniu urzywanej kielbasy?
Jesli masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz wystarczy, ze zapytasz a
postaram sie wyjasnic prostrzymi slowami.
-
58. Data: 2008-03-06 02:08:14
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: "swen" <n...@n...com>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:clvq95-iv5.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> swen pisze:
>>> Co sie czepiles tranzystorow. Moze to kondensatory, albo inne czesci,
>>> ktore sie starzeja.
>>
>> Oczywiscie, ze tak tez moglo byc. Ale o tym powinien wiedziec sprzedawca.
>> I poinformowac klienta
>
> Poinformował. Że sprzęt jest UŻYWANY, że nie jest nowy. A że kupujący był
> tępawy i tego nie zrozumiał, to nie wina sprzedającego.
Nie pinformowal go co bylo z tym koputerem.
Mogl powiedziec: "panie ja nie wiem skad pochodzi ten komputer i kto przy
nim grzebal" - czy to nie uczciwe bylo by podejscie na miare 21-wieku?
Czy Polska musi zmierzac ku standardowi krajow typu Afganistan bo tak jest
na filmach?
W UK, jak kupujesz cos uzywanego w sklepie, sprzedawca powie ci dlaczego
cena taka a nie inna.
Co bylo robione i dla czego. Jakos nie widze by handel z tego powodu upadal
w UK...
-
59. Data: 2008-03-06 02:16:41
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: "swen" <n...@n...com>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:60np95-a64.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> swen pisze:
>
>>>> Gwarancja -jeden miesiąc - zepsuł się dokładnie po 2-ch...Zgłosiłem
>>> Well? Miesiąc minął... Zaryzykowałeś i przegrałeś.
>>
>> Co to znaczy "Well"?
>
> Ucz się języków.
Po pierwsze czy uzywanie angielskich [tak mniewam, ze to z angielskiego
zaczerpniete] ma cie dowartosciowac?
>
>> Raczej zaryzykowal i przegrala jego naturalne podejscie z zaufaniem do
>> sprzedawcy.
>
> Sprzedawca, przyjmując sprzęt używany, też ryzykuje... Jakby się sfajczyło
> w ciągu miesiąca - ich strata.
Wiec niech zamknie sklep, wowczas nie bedzie ryzykowac
>
>>>> reklamację,ale chciano mnie naciągnąć na koszty - padła grafika na
>>>> płycie głównej,więc wchodziła w grę jej wymiana...Po ostrej wymianie
>>>> zdań "naprawiono" usterkę za free, znów został dany czas na
>>>> reklamację - 1 miesiąc /to było w listopadzie 2007/ a od kilku dni
>>>> komputer znów pomału pada - nie da się od razu uruchomić Windows,bo
>>>> ekran cały w paskach,ciągach liter...
>>> Primo: miesiąc minął...
>>
>> i co z tego?
>
> Taka była gwarancja.
Gwarancia jest roczna - ustawowo.
>
>>> Secudno: jesteś pewien, że to usterka, a nie zła konfiguracja,
>>> przegrzewanie czy jakiś wirus lub narowy windowsa?
>>
>> Skoro pisze, ze taka usterka juz nastapila raz to znaczy, ze nie jest to
>> sprawa softwarowa.
>
> Twierdzisz, że ktoś się bawi w naprawianie płyt głównych w notebookach?
> ;->
Twierdze? Znam takie przypadki!
>>>> W zasadzie nie mogę uzytkować sprzętu, a do ich siedziby jeżdzić nie
>>>> mam czasu.../daleko,w innym mieście/
>>>> Domniemam,że następna "naprawa" będzie również na 2-3miesiące - firma
>>> Albo w ogóle wyślą cię na drzewo.
>>
>> Typowe w Polsce. Jak w Afganistanie.
>
> Właśnie stamtąd wróciłeś, hmm?
Moze...
>
>>>> sprowadza masowo mocno wyeksploatowane kompy i wciskają ludziom zużyty
>>>> sprzęt.
>>> Wciska? Na siłę? Znaczy się przystawia lufę do głowy albo co? Bo tak
>>> poza tym to uczciwie informuje, że sprzęt używany, więc w czym problem?
>>
>> "uczciwie"?
>
> No a nie?
Nie!
>
>>>> Zapewne płyta/o ile była wymieniana/ została również wymieniona na
>>>> następną zuzytą...Komp kosztował 1350zł.
>>> Wybierasz sprzęt używany, płacisz za sprzęt używany, a chcesz, żeby był
>>> jak nowy? Schizofrenia jakaś?
>>
>> Nie, z tego co ja zrozumialem on chce by byl sprawny, bo uzywany nie
>> oznacza niesprawny.
>
> Był sprawny. Po jakimś czasie przestał być sprawny. Nic nie jest wieczne.
A ja napisalem, ze sprzet mial byc sprawny wiecznie? Dlaczego znow wciskasz
cos czego nie napisalem?
>
>>>> Jak dalej postąpić? Chciałbym zażądać zwrotu pieniędzy.
>>> A ja chciałbym przy kopaniu fundamentów znaleźć samorodek złota... Nie
>>> wyszło ;->
>>
>> Wszystko co w ziemi na odpowiedniej glebokosci nalezy do panstwa, wiec
>> mial bys spore klopoty z tym samorodkiem.
>
> Buduję dom, a nie schron zapewniający przetrwanie przy bezpośrednim
> trafieniu...
Poczytaj prawo budowlane.
>
>>>> Poradżcie mi,proszę...
>>> Na przyszłość kupuj sprzęt nowy.
>>
>> Super porada.
>> Co ty robisz na grupie dotyczacej prawa z takimi poradami...
>> Niewiem czy prawnikiem jestes, ale klientom swoim tez doradzasz na
>> zasadzie: trzeba bylo tak nie robic...
>
> Weź sobie tę swoją tanią demagogię i [censored]
Znow obcojezyczne slowa [tez jak miewam angielskie] maja cie znow
dowartosciowac?
Nie umiesz po polsku znalesc odpowiedniego slowa, czy taka moda?
W Kosowie, tez wymachuja flagami amerykanskimi i nawet ulice nazwali
clintona...
Czy pochodzisz z Kosowa?
-
60. Data: 2008-03-06 02:19:01
Temat: Re: Komputer-reklamacja
Od: "swen" <n...@n...com>
[ciach]
>
>> Chciałbym zażądać zwrotu pieniędzy.
>
> Dobre ;)
Dlaczego kazdy kto walczy o swoje -bez wzgledu czy ma racjie czy jej nie ma,
czy tez polowiczna ma racie-
Jest przez was wysmiewany i obrazany, czy to dlatego, ze wy tego
niepotraficie? I zawsze na wszystko sie zgadzacie "bo tak jest w umowie"?
grupa pl.soc.prawo powinna pomagac takim ludziom.
Moze pomyliliscie grupy i powinniscie sie przeniesc na grupy
moralizatorsko-religijne.