    From: "Demandred" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Komornik - jak to zrobic, jakie szanse?
    Date: Tue, 14 Dec 2004 20:50:18 +0100

    Hej,

    W zeszlym roku za posrednictwem portalu aukcyjnego Allegro nabylem komorke
    od nieuczciwego usera. Gosciu nalapal kilkanascie pozytywow kupujac duperele
    po 1 zl, pozniej sam zaczal robic walki - wystawial sprzet komputerowy i
    komorki.
    Wstyd sie przyznac, ale po lekturze ckliwego opisu "O mnie" :"...jestem
    samotna matka, na Allegro zarabiam na utrzymanie mnie i dzidziusia..." sam
    dalem sie nabrac i kupilem Nokie 6610 placac 750 zl na konto.
    Oczywiscie towar nigdy do mnie dotarl. Obserwujac pojawiajace sie na jej
    karcie negatywy stwierdzilem, ze nie jestem jedynym poszkodowanym.
    Skrzyknalem pozostalych i postanowilismy dzialac.
    Co prawda wiekszosc ludzi po drodze "wymiekla", nie chcialo im sie skladac
    zeznan, ale ja i kolega z Lodzi zlozylismy je w swoich miastach.
    Szczesliwie dzieki kilku znajomosciom udalo mi sie ustalic numer stacjonarny
    oszustki (POP podany na Allegro zamilkl kilka dni po ty jak zaczela naciagac
    ludzi) i jej faktyczny adres zamieszkania (nie mieszkala pod adresem z
    Allegro). Policja dostala wszystko jak na talerzu, czego wynikiem jest
    wyrok, ktory zapadl 5 miesiace temu (a mnie dopiero niedawno poinformowano,
    gdy sam zadzwonilem do Wydzialu Karnego Sadu Rejonowego): 10 miesiecy
    ograniczenia wolnosci + prace spoleczne + zwrot moich pieniedzy i kosztow
    rozprawy.

    I teraz pytanie: Wyrok zapadl 01.06.2004. Na oddanie moich 750 zl skazany
    mial 3 miesiace, ktore juz dawno minely.
    W sadzie powiedziano mi, ze mam wyslac do nich wniosek o odpis wyroku z
    klauzula wykonalnosci i gdy to otrzymam powinienem udac sie do komornika.
    Czy komornik pobierze ode mnie jakas oplate, a jesli tak to czy ja mu place,
    czy egzekwuje to z dluznika? Ile czasu trwa egzekucja i czy jest szansa cos
    odzyskac biorac pod uwage ze oszust jest bezrobotny? Czy komornik podejmie
    sie w ogole egzekucji przy tak niskiej kwocie dlugu?
    Sprawdzilem, ze osobnik jest zameldowany w mieszkaniu swojej matki - czy
    maja prawa wziac cos z tego mieszkania?