  • 1. Data: 2006-03-24 20:36:53
    Temat: Komornik chce KRS - czy to normalne?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wielka prośba do praktyków:
    Poszedł sobie wniosek do komornika. Do wniosku był dołączony wyrok z klauzulą a
    komornik po tygodniu przysłał pismo z żądaniem dołączenia do wniosku jeszcze
    oryginału KRS-u i właśnie to mnie niepokoi. Przecież ten KRS poszedł już do
    pozwu, sprawa została wygrana, apelacja oddalona, po kiego diabła teraz jeszcze
    potrzebne to komornikowi? Nie wie ktoś z praktyków na grupie czy jest to
    normalne? (nie chodzi mi oczywiście o przepisy, tylko o praktykę). Sam wniosek
    na pewno był wypełniony prawidłowo, wszelkie dane dłużnika a zwłaszcza jego
    majątku podane jak na widelcu, egzekucja w takim wypadku to sam miód. Czy
    żądanie tego KRS-u może mieć jakiś związek z tym, że komornik zdecydował się
    np. ściągać zadłużenie z własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu? (oprócz
    konta, wynagrodzenia, samochodu i paru innych rzeczy to prawo też było we
    wniosku, żeby komornik sam sobie wybrał z czego mu łatwiej ściągać, wierzyciel
    to spółdzielnia).
    Drugie pytanie: KRS to jakiś koszt. Niewielki, ale jednak, spółdzielnia zaś
    mała i biedna. Czy istnieje jakiś w miarę prosty sposób przerzucenia tego
    kosztu na dłużnika? Bo powództwo cywilne o takie grosze raczej nie wchodzi w
    grę, sąd pęknie ze śmiechu. Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2006-03-24 20:53:46
    Temat: Re: Komornik chce KRS - czy to normalne?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przecież ten KRS poszedł już do pozwu, sprawa została wygrana,
    > apelacja oddalona, po kiego diabła teraz jeszcze potrzebne to

    Prawdopodobnie żeby wiedział, że ci co się podpisali pod wnioskiem, mieli
    do tego prawo.

  • 3. Data: 2006-03-24 22:16:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Czapla napisał(a):
> [...]
    > pozwu, sprawa została wygrana, apelacja oddalona, po kiego diabła teraz jeszcze

    żeby ustalić że osoby uprawnione podpisały wniosek
    nie ma przecież dostępu do akt sądowych

    > Nie wie ktoś z praktyków na grupie czy jest to
    > normalne? (nie chodzi mi oczywiście o przepisy, tylko o praktykę).

    Jest różnie ale obecnie w kierunku żądania.

    > Drugie pytanie: KRS to jakiś koszt. Niewielki, ale jednak, spółdzielnia zaś
    > mała i biedna.

    na kilka złotych jej nie stać? złóż nie odpis z KRS a wyciąg - tylko z
    tego działu, który obejmuje reprezentację

    > Czy istnieje jakiś w miarę prosty sposób przerzucenia tego
    > kosztu na dłużnika?

    napisać do komornika żeby uwzględnił te koszty

    KG

  • 4. Data: 2006-03-25 08:44:40
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    >żeby ustalić że osoby uprawnione podpisały wniosek
    >nie ma przecież dostępu do akt sądowych

    Rozumiem.

    >na kilka złotych jej nie stać?

    Stać, stać! Tylko przemnóż te kilka złoty przez 12 lat co 3 miesiące &#8211; urośnie
    niezła sumka. Czas wreszcie nauczyć

    > złóż nie odpis z KRS a wyciąg - tylko z
    >tego działu, który obejmuje reprezentację

    Wielkie dzięki. Ale my oczywiście mamy oryginał KRS-u, mnie tylko zdziwiło
    żądanie komornika.

    >napisać do komornika żeby uwzględnił te koszty

    Napiszemy. Jeśli będzie mógł to pewnie uwzględni.

    Pozdrawiam

    Czapla