  • 1. Data: 2002-05-22 18:15:06
    Temat: Komornik, abonament telewizyjny
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam 2 pytania:
    1. W domu nie mam żadnego odbiornika radiowego i telewizyjnego, i
    raczej nic nie zapowiada, że w dającej się przewidzieć przyszłości będę
    miał. Ostatnio mnie znajomy przestraszył, że muszę to zgłosić (gdzie ?)
    aby "zgodnie z prawem" nie płacić abonamentu. Czy faktycznie tak jest ?
    Nie wystarczy, że po prostu nie płacę i niech sobie kontrolują ?

    1a. Jak zmieni się moja sytuacja gdy przez jakiś czas będzie u mnie
    mieszkał brat ze swoim radiomagnetofonem ?

    2. Ostatnio słyszałem taką historyjkę:
    są dwie firmy o takiej samej nazwie (powiedzmy "bumbum")
    pierwsza firma "bumbum" narobiła długów, komornik dostał polecenie
    zajęcia jej kont bankowych i zajął konta drugiej firmy "bumbum". Czy w
    tej sytuacji można coś komornikowi zrobić ? Wytoczyć sprawę o
    niezachowanie należytej staranności przy sprawdzaniu danych firmy ?
    Przecież on nie sprawdził _nic_ ani regonu, ani adresu, tylko nazwę.
    Analogiczne pytania odnośnie banku. Czy jeśli przyjdzie komornik do
    banku, z danymi firmy które się ewidentnie poza nazwą, niezgadzają to
    może ot tak obciążyć konto ?

    Wiem, że to trudne do uwierzenia, ale usłyszałem to od osoby która
    raczej nie robi sobie głupich żartów.

    KJ

    --
    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.

  • 2. Data: 2002-05-22 19:35:27
    Temat: Re: Komornik, abonament telewizyjny
    Od: "N30" <n...@h...sk>

> [...]
    > może ot tak obciążyć konto ?
    >

    > Wiem, że to trudne do uwierzenia, ale usłyszałem to od osoby która

    Z tego co pamietam to chyba nazwa firnmy jest jak znak towarowy ;) na caly
    kraj...

    n...@s...pl

    personne n'est parfait, ainsi je suis personne :D
    ninguém é perfeito, assim que eu sou ninguém :D

  • 3. Data: 2002-05-22 20:06:33
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > może ot tak obciążyć konto ?
    >

    > Wiem, że to trudne do uwierzenia, ale usłyszałem to od osoby która

    Dlaczego trudne do uwierzenia ?
    Takie rzeczy się zdarzają. Analogiczna sytuacja:
    http://kowalczuk.home.pl/forum/viewthread.php?FID=1&
    TID=809

    Pzdr

  • 4. Data: 2002-05-22 21:22:02
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jest ?
    > Nie wystarczy, że po prostu nie płacę i niech sobie kontrolują ?

    Jeszcze nie obowiązuje, jest taki projekt.

    > 1a. Jak zmieni się moja sytuacja gdy przez jakiś czas będzie u mnie
    > mieszkał brat ze swoim radiomagnetofonem ?

    To bardziej zmartwienie brata, ale nikt nie może Ci wchodzić do
    mieszkania i dopytywać o właściciela radia (no, chyba że Policja z
    nakazem ale to nieprawdopodobne).

> [...]
    > Analogiczne pytania odnośnie banku. Czy jeśli przyjdzie komornik do
    > banku, z danymi firmy które się ewidentnie poza nazwą, niezgadzają

    Oczywiście, zdarzają się e błędy, ale za teki rzeczywiście można
    komornikowi zrobić ku (Bankowi też).

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-05-23 04:41:23
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 May 2002 21:35:27 +0200,
    osoba podpisana: N30 <n...@h...sk>
    napisała:

    [...]
    > Z tego co pamietam to chyba nazwa firnmy jest jak znak towarowy ;) na caly
    > kraj...

    Ten przepis obowiązuje od jakiegoś czasu dopiero - obie wfirmy powstały
    "trochę" wcześniej.

    KJ

    --
    "In order to form an immaculate member of a flock
    of sheep one must, above all, be a sheep"