  • 1. Data: 2007-08-20 12:33:52
    Temat: Kolizja z sędzią - kiedy odszkodowanie?
    Od: seba <s...@g...com>

    Witam,
    Jakis czas temu mialem kolizje z sedzia sadu okregowego. Na notatce
    ktora dostalem od policji widnieje opis, kto byl sprawca (sedzia) i
    notatka, ze 'z uwagi na fakt iz p.XY jest sedzia sadu okregowego
    sprawe przekazano do prezesa sadu celem dalszego wykorzystania.'
    Czy z ta notatka moge isc do ubezpieczyciela tamtego pana i uzyskac
    odszkodowanie czy musze pisac do prezesa sadu i on musi sie w jakis
    sposob zgodzic na wine tego sedziego.
    Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam.
    Sebastian

  • 2. Data: 2007-08-20 12:36:14
    Temat: Re: Kolizja z s dzi - kiedy odszkodowanie?
    Od: seba <s...@g...com>

    Oczywiscie chodzi o zwykla 'stluczke' samochodow.
    Czlowiek 5 razy czyta posta przed wyslaniem a dopiero jak nacisnie
    'wyslij' widzi, ze o czyms zapomnial.

  • 3. Data: 2007-08-20 12:43:36
    Temat: Re: Kolizja z sędzią - kiedy odszkodowanie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    seba pisze:

    [ciach ..]

    Możesz iść sam do ubezpieczyciela.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 4. Data: 2007-08-20 16:01:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "seba" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > sposob zgodzic na wine tego sedziego.
    > Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam.

    Możesz iść do ubezpieczyciela. Policja uznała winę sędziego, ale sędziego
    chroni immunitet sędziowski i policja mandatem ukarać go nie mogła. Jeśli
    ubezpieczyciel będzie miał wątpliwości, to trzeba będzie się zwrócić do
    sądu o informację, czy sędziego ukarano. Ale większego znaczenia to przy
    odszkodowaniu nie ma. Znaczenie miałby ewentualny wyrok sądu w sprawie o
    przestępstwo, bo ten by już raczej jednoznacznie przesądzał o winie.

  • 5. Data: 2007-08-21 09:34:07
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Policja uznała winę sędziego, ale sędziego chroni immunitet sędziowski i
    > policja mandatem ukarać go nie mogła.

    Czy mi się tylko zdaje, czy instytucja immunitetu jest w PL nadużywana przez
    sędziów i polityków?

    --
    Lukasz

  • 6. Data: 2007-08-21 12:43:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lukasz pisze:

    > Czy mi się tylko zdaje, czy instytucja immunitetu jest w PL nadużywana
    > przez sędziów i polityków?

    Zdaje ci się, a zapewne za dużo oglądasz TV i słuchasz polityków. A
    każdy polityk to kłamczuszek.

  • 7. Data: 2007-08-21 15:01:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    > Czy mi się tylko zdaje, czy instytucja immunitetu jest w PL nadużywana
    > przez sędziów i polityków?

    Ogólnie można dojść do takiego wniosku, tym nie mniej nie w m tym akurat
    przypadku. Tu sędzia niczego nie nadużył. Spowodował nieumyślnie kolizję,
    co mogło się zdarzyć każdemu. A że ustawa zabrania ukarania go przez
    Policję mandatem, to nie został ukarany. Można co najwyżej rozważać, jaki
    sens ma taki immunitet.