  • 1. Data: 2007-08-20 12:57:56
    Temat: Darowizna domu i jego późniejsza sprzedaż
    Od: "Papa" <p...@p...onet.pl>

    1) Aktem darowizny mam otrzymać od rodziców (ja i siostra)dom. Moja część
    według wyceny jest warta na chwilę obecną 600 000.
    Siostra chce ją ode mnie odkupić. Z tym, że notarialną umowę kupna sprzedaży
    chce podpisać teraz (na cenę z wyceny-tłumaczy, że
    chce zrobić remont domu jako właścicielka całości), a pieniądze chce mi
    zapłacić po około 10 latach. Czy mogę zabezpieczyć się
    notarialnie przed ewentualną inflacją oraz tym, że za około 10 lat ceny domów
    znacznie wzrosną i za otrzymane pieniądze nic nie
    kupię ani nie wybuduję?
    2) Czy muszę zapłacić podatek od tej darowizny, jeżeli jestem w tej chwili
    współwłaścicielką innego mieszkania?
    3) W jakiej wysokości będę musiała zapłacić podatek gdy sprzedam swoją część
    domu tuż po otrzymaniu darowizny?

    Pozdrawiam,
    Papa