  • 11. Data: 2004-08-26 15:56:07
    Temat: Re: Kochany wujaszek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cinas NOne" <cinmw@o_dwa_kropa.pl> napisał w wiadomości
    news:cgjq47$knm$2@inews.gazeta.pl...

    Musi się znaleźć na terenie, gdzie prawo anglosaskie obowiązuje. To
    podstawa. Dopiero wówczas można dalej się zastanawiać.

  • 12. Data: 2004-08-26 15:58:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale nie musi mieć kluczy od mieszkania i prawa do korzystania z lodówki
    jak
    > z własnej :-)

    Nie musi. Ale skoro babcia mu da, to mieć może. W każdym razie żaden przepis
    mu tego nie zabroni.

    > Rozumiem, że problem jest bardziej psychologiczny niż prawny.

    Mnie się wydaje, że nie tyle psychologiczny, co związany z rozbieżnością
    zdania babci i wnuczki na pewne sprawy, przy czym każda z nich de facto jest
    jednakowo uprawniona do pobytu w lokalu.

  • 13. Data: 2004-08-26 16:02:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No to powiedzieli wujkowi, by zabrał swoje śmiecie z garażu i wymontował
    > zamek, skoro nie jest to jego własność. Zaczął się początkowo rzucać, po
    > czym stwierdził, że pojutrze i dodał, że jeśli coś zginie to będą za to
    > płacić. Czy jest to zasadna groźba, skoro bez zgody właścicielki
    > przechowuje na jej posesji swoje graty?

    Do pojutrza bym poczekał. Wywalić tak tego też nie można, bo w sumie to
    rzeczy wujka. No ewentualnie można by było zmienić zamki i wydać mu rzeczy,
    jak przyjedzie. Ale może być kłopot, bo zacznie wywodzić, że mu łopata
    zginęła. Dwa dni bym poczekał.

    > No i jeszcze kolejne pytanie: czy właścicielka mieszkania ma prawo
    > rządać od wujaszka zwrotu kluczy do niego, jako że nie życzy sobie, aby
    > wchodził do jej mieszkania bez jej wiedzy i zgody?

    Skoro klucze dostał od babci, a babcia mu je dała, to niestety nie ma prawa.
    Najpierw trzeba by było załatwić sprawę babci. nie wiem na jakiej podstawie
    prawnej przebywa ona w mieszkaniu, więc trudno mi się jest odnieść do tego.
    Zresztą nie ma to większego sensu, bo babcia mu da nowy klucz i tyle.

    Co innego inne przynależności. Garaż, piwnica. Skoro babcia nie jest
    właścicielem lokalu, to do nich dostępu mieć nie musi. Wówczas i wujek
    klucza mieć nie ma podstaw.

  • 14. Data: 2004-08-27 04:50:44
    Od: Cinas NOne <cinmw@o_dwa_kropa.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > jak przyjedzie. Ale może być kłopot, bo zacznie wywodzić, że mu łopata

    Czekają. Rozumiem, że jego rzeczy, ale bezprawnie przechowywane na jej
    terenie. Z tego co wiem, to babcia NIE dała mu kluczy od tego garażu,
    tylko on sam założył doń zamek, czyli w gruncie przejął cudzy majątek
    pod nieobecność właścicielki.

> [...]
    > prawnej przebywa ona w mieszkaniu, więc trudno mi się jest odnieść do tego.

    Generalnie babcia dokonała darowizny mieszkania na rzecz wnuczki, ale
    bez zastrzeżenia dożywocia w tymże akcie notarialnym. Jest więc jedynie
    zameldowana.

    > Zresztą nie ma to większego sensu, bo babcia mu da nowy klucz i tyle.

    Otóż to.

    Cinas NOne
    --
    GAT/S d- s:- a03 C UL P--- L+++ E W- N+ o-- K- w--- O-- M? V? PS++
    PE++ Y PGP- t- 5? X+ R- !tv b++ DI? D+ G+ e+++ h--- r+++ y? z+++

  • 15. Data: 2004-08-27 18:41:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > terenie. Z tego co wiem, to babcia NIE dała mu kluczy od tego garażu,
    > tylko on sam założył doń zamek, czyli w gruncie przejął cudzy majątek

    Jeśli chodzi o garaż, to nie jest istotne, czy babcia mu dała, czy nie. Bo
    odwiedzając babcię nie musi jak sądzę wchodzić przez garaż. Tam spokojnie
    możecie wymienić zamki po tym, jak sobie zabierze, co jego. żądanie od niego
    klucza jest o tyle bez sensu, że pewnie ma jeszcze zapasowe.

    > Generalnie babcia dokonała darowizny mieszkania na rzecz wnuczki, ale
    > bez zastrzeżenia dożywocia w tymże akcie notarialnym. Jest więc jedynie
    > zameldowana.

    Babcia by mogła odwołać darowiznę, bo wyrzucenie jej z - w sumie - jej
    własnego mieszkania bez wątpienia jest przejawem rażącej niewdzięczności.
    poz a tym trzeba by było dostarczyć lokal. Tak więc na siłę babci nie
    wyrzucicie. Ponadto uważam, że było by w opisanej przez ciebie sytuacji to
    mocno nie etyczne - ale to już inna sprawa.

  • 16. Data: 2004-08-30 04:44:49
    Od: Cinas NOne <cinmw@o_dwa_kropa.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Babcia by mogła odwołać darowiznę, bo wyrzucenie jej z - w sumie - jej
    > własnego mieszkania bez wątpienia jest przejawem rażącej niewdzięczności.

    Ale przecież nikt nie chciał i nie chce jej wyrzucić, chociaż taka
    wersja krąży po wsi po likwidacji "interesu". Jak już pisałem przez całe
    życie wnuczka była w badzo dobrych układach z babcią... babcia jednak
    jest całkowicie pod wpływem swego syna.

    Cinas NOne