  • 11. Data: 2005-06-05 15:15:25
    Temat: Re: Klauzula wykonalności
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> naskrobał/a w
    news:d7v33c$9on$1@news.onet.pl:

    > "Sąd ... stwierdza, że wyrok niniejszy zaskarżony nie został... i
    > rozkazuje wszystkim..." itd. To nie jest klauzula?

    Niby jest, tylko dziwna jakaś.

    W rozporządzeniu z 87 roku była taka:

    "W imieniu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej dnia ............ 19... r.
    Sąd ........... w ....... poleca i rozkazuje wszystkim urzędom oraz
    osobom, których to może dotyczyć, aby postanowienia tytułu niniejszego
    wykonały oraz gdy o to prawnie wezwane będą, udzieliły pomocy".

    Mój Lex twierdzi, że ten przepis nie był zmieniany

    A od lutego jest taka:

    "W imieniu Rzeczypospolitej Polskiej, dnia ... 20 ... r. Sąd ... w ...
    stwierdza, że niniejszy tytuł uprawnia do egzekucji w całości/w zakresie
    ... oraz poleca wszystkim urzędom oraz osobom, których to może dotyczyć,
    aby postanowienia tytułu niniejszego wykonały, a gdy o to prawnie będą
    wezwane, udzieliły pomocy. Orzeczenie podlega wykonaniu jako
    prawomocne/natychmiast wykonalne.".

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak wygenerowac ciag znakow o bardzo dobrej losowosci? Posadzic usera przed vi i
    kazac mu wyjsc.

  • 12. Data: 2005-06-05 15:46:57
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Nadanie wyrokowi klauzuli wykonałności jest formą szczególną i jedyną w
    swoim rodzaju, gdyż po pierwsze
    klauzula wykonalnosci może być nadana mimo, iż wyrok podlega zaskarżeniu w
    wyższej instancji, po drugie t y l k o o r y g i n a ł w y r o k u z
    taką klauzulą jest honorowany w stosownych instytucjach m.in przez
    Komorników Sądowych. Wszelkie kopie , odpisy bądż kserokopie nie
    upoważniają do podejmowania jakichkolwiek czynności przez te organy /nie są
    honorowane/nie powinny być uznawane za podstawę do podejmowania
    jakichkolwiek czynności wynikających z treści wyroku/postanowienia/ Łącze
    pozdrowienia Kazik k

  • 13. Data: 2005-06-05 17:46:26
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/06/2005 17:46, Kazimierz Kotowicz wrote :
> [...]
    > honorowane/nie powinny być uznawane za podstawę do podejmowania
    > jakichkolwiek czynności wynikających z treści wyroku/postanowienia/ Łącze
    Na pewno oryginał? A nie jest tak, że oryginał zostaje w aktach a w
    obrocie funkcjonują jego odpisy? Ponadto, na jakiej podstawie odpisy
    wyroków nie mają mocy oryginału?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 14. Data: 2005-06-05 22:11:18
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
> [...]
    > Oj szanowny panie Przemku - czyżbyś nie odróżniał pan tak prostych
    > sformułowań . Jeżeli tak to dod. wjaśniam panu- oryginał wyroku z
    > klauzulą wykonalności to nic innego jak oryginalny stempel postawiony w
    > sekretariacie i podpis złozony na nim za zgodnośc i tylko taki spełnia
    > wymogi przy dalszych czynnościach np u kom ornika ., Nie myl pan pojęć
    > i nie mie4szaj . gdyż probnlem odnosił sie do klauzul wykonalności a to
    > jest zupełnie odmienna materia. Natomiast wszelkie ksera i odpisy
    > wspomnianego na wstępie tzw. oryginału nie mogą być honorowane i
    Pozdrowienia Kazik k

  • 15. Data: 2005-06-06 14:22:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
> [...]

    Przede wszystkim zaobserwuj jakie zasady co do sposobu odpowiadania
    obowiązują i zacznij je stosować.
    Dwa - znowu piszesz bardzo nieprecyzyjnie albo wręcz zupełnie co innego,
    a potem masz pretensje że Cię nie zrozumiano...
    O czytelności nie wspomnę.

    KG

  • 16. Data: 2005-06-06 20:41:41
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Radzę jeszcze raz przeczytać, gdyż nie widzę nic szczególnego co mogłoby
    pana urazić. Moja odpowiedż jest zrozumiała w treści. Co do zasad - to radzę
    stosować swoje zasady w swoich wypowiedziach /dot.to dyskutanta /kam/ /
    Czyżby to pan uzurpował sobie prawo do ustalania zasad i sposobu udzielania
    odpowiedzi w tej grupie dyskusyjnej ? Sądziłem, że cenzorzy to przeszłość.
    Mimo tego , życzę miłego wieczoru.
    Należałoby pamiętać także iż wszelkie dyskusje mają to do siebie , ze nie
    każdy musi mieć jednakową opinię na konkretny temat. Jak ktokolwiek
    rozumie i odbiera odpowiedż -uzależnione jest od posiadanej wiedzy i
    inteligencji konkretnego odbiorcy w tym przypadku - pana
    Pańskie niezadowolenie jest , jak sądzę -chwilowe i mnie osobiście to nie
    przeszkadza.
    Kazik k

  • 17. Data: 2005-06-06 20:58:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kazimierz Kotowicz wrote:
    > Czyżby to pan uzurpował sobie prawo do ustalania zasad i sposobu udzielania
    > odpowiedzi w tej grupie dyskusyjnej ? Sądziłem, że cenzorzy to przeszłość.

    nikt nie musi sobie niczego uzurpować. Zasady udzielania odpowiedzi są
    przyjęte już dawno i jest w nich napisane, że odpisuje się pod postem.
    Można się do tego dostosować, a można i nie.
    Ale jak się wpada w gosci to wypadałoby się pewnych zasad jednak trzymać.
    też mi się niewygodnie czyta z dołu do góry.

  • 18. Data: 2005-06-06 21:12:25
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 06/06/2005 00:11, Kazimierz Kotowicz wrote :
> [...]
    >jest zupełnie odmienna materia. Natomiast wszelkie ksera i odpisy
    >wspomnianego na wstępie tzw. oryginału nie mogą być honorowane i

    [poprawiłem cytowanie]
    Zechce Pan łaskawie wskazać, z czego (tj. z jakiego przepisu to
    wynika?). Pragnę ponadto zauważyć, że zgodnie z treścią art. 783 § 3 kpc
    klauzulę wykonalności umieszcza się na wypisie orzeczenia, czyniąc
    wzmiankę o jej wydaniu na oryginale orzeczenia. Rozumiem stąd, że
    poprawnie należy mówić nie o oryginale wyroku z klauzulą wykonalności,
    ale o wypisie wyroku z oryginalną klauzulą wykonalności.

    Jak widać nie jestem biegły w tym fragmencie prawa, dlatego proszę już
    teraz proszę o wyrozumiałość, jeśli to co napisałem to kompletne bzdury.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 19. Data: 2005-06-07 18:59:22
    Od: "andie" <a...@m...pl>

> [...]

    > Jak widać nie jestem biegły w tym fragmencie prawa, dlatego proszę już
    > teraz proszę o wyrozumiałość, jeśli to co napisałem to kompletne bzdury

    Osobiscie, majac nieco do czynienia z komornikami odbieram to tak:
    Oryginal tytulu wykonawczego, lub egzekucyjnego, to nic innego jak odpis
    tegoz tytulu z oryginalna pieczecia sadu i oryginalna pieczecia zawierajaca
    klauzule wykonalnosci (juz ktos wczesniej o tym pisal)
    Nie spotkalem sie jednak, ze stweirdzeniem wypis wyroku z oryginalna
    klauzula ;)
    Ale to nie znaczy, ze to sformulowanie jest niepoprawne

    andie