  • 1. Data: 2006-12-19 00:08:55
    Temat: Karta powolania - WKU
    Od: "E." <e...@p...onet.pl>

    Czesc
    Mam problem z wojskiem a w WKU nie chca mi udzielic odpowiedniej pomocy
    prawnej, mowia ze co ma byc to bedzie, zlosliwa babka tam pracuje i z nia
    sie widzialem dzis zeby sie dowiedziec co ze mna, a ona zebym sie stawil w
    odpowiedni dzien to zobaczymy, fajnie co ? Moja sytuacja wyglada nastepujaco
    :
    Mam 24 lata, ukonczylem studia w tym roku (w maju), w sierpniu wzialem slub.
    Do tego wyprowadzilem sie miesiac temu za granice gdzie mieszkam i pracuje i
    nie zdazylem sie wymeldowac, teraz wpadlem na swieta i klops - brat odebral
    wezwanie o odbior karty powolania z WKU dla mnie. Do tego zona jest
    niepelnosprawna i jestem jedynym zywicielem rodziny. Czy spelniam warunki na
    przepisanie do rezerwy lub odroczenie sluzby? Czy moga mnie wziasc do wojska
    jesli opiekuje sie swoja zona ktora tej opieki rzeczywiscie potrzebuje? Czy
    jesli wymelduje sie teraz - 4 dni po otrzymaniu zawiadomienia i 10 dni przed
    planowanym terminem odbioru karty powolania i podam miejsce zamieszkania
    Wielka Brytania, to czy to mnie w jakis sposob ratuje? Te glupie odbycie
    sluzby wojskowej zagraza przyszlosci mojej rodziny - trwala utrata pracy
    oraz brak opieki nad moja zona.
    Mam nadzieje ze da sie to zalatwic po ludzku.
    Wiecie co moge zrobic w tej sytuacji ?
    Pozdr
    E.

  • 2. Data: 2006-12-19 03:37:05
    Temat: Re: Karta powolania - WKU
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "E." <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oraz brak opieki nad moja zona.
    > Mam nadzieje ze da sie to zalatwic po ludzku.

    Niech brat jedzie do WKu i zlozy oswiadczenie ze nie mieszkasz pod takim
    adresem i niech wskaze twoj adres . W przypadku opieki nad osoba w stosunku
    ktorej orzeczono stopien niepolnosprawnosci przysluguje ci przeniesienie do
    rezerwy lub odroczenie na czas opieki .
    Nie rozmawiaj z zadna glupia baba , chyba ze jest w stopniu oficerskim :))
    Jedna uwaga , zeby ktos ci nie zrobil klopsa i jezeli twoj wyjazd jest po
    terminie wstawki do jednostki zandarmeria moze ciebie zawinac nawet z ulicy
    ( z lotniska takze )

    Jaca

  • 3. Data: 2006-12-19 10:07:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-12-2006 o 01:08:55 E. <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > oraz brak opieki nad moja zona.
    > Mam nadzieje ze da sie to zalatwic po ludzku.

    A kiedy zacząłeś studia? Bo jeśli przed 'sezonem' 2002 to przecież
    powinieneś być juz w rezerwie

  • 4. Data: 2006-12-19 10:16:39
    Od: wombi <w...@n...pl>

    fotomania napisał(a):
> [...]

    Studia rozpoczynałeś w roku akademickim 2002/2003 czy wcześniej? Jeśli
    wcześniej to Komendant WKU musi przenieść Cię do rezerwy na podstawie
    par.1 pkt1 lit.a)rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia
    14.06.2006 r. w sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-19 11:59:43
    Od: "E." <e...@p...onet.pl>

    > A kiedy zacząłeś studia? Bo jeśli przed 'sezonem' 2002 to przecież
    > powinieneś być juz w rezerwie

    Studia zaczalem w 2002 wlasnie i sie na to nie lapie

  • 6. Data: 2006-12-21 01:31:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    E. wrote:

> [...]
    > nie zdazylem sie wymeldowac, teraz wpadlem na swieta i klops - brat odebral

    ROTFL

    "Nie zdążyłem"...

    Przychodzisz z dowodem osobistym do urzędu, składasz formularz i jesteś
    wymeldowany :)

    > Mam nadzieje ze da sie to zalatwic po ludzku.
    > Wiecie co moge zrobic w tej sytuacji ?

    Posłuchaj rady tego, co się podpisuje "fotomiania".

    Plus gwizdnij brata w ucho za odbieranie nieswojej poczty.