  • 1. Data: 2010-10-25 20:38:12
    Temat: Kara w umowie handlowej
    Od: "PawelC" <p...@g...pl>

    Witam, problem może typowy.. a może nie... :)
    Jestem (jako firma) na etapie nawiązania współpracy z inną firmą (sprzedaż i
    redystrybucja usług).
    Nie bardzo wiem, jak w przedstawionym mi projekcie umowy, odnieść się do
    zapisu, iż w przypadku złamania jej zapisów, obie strony uzgadniają wysokość
    kary umownej na...
    Kwota nie jest duża, zapis z pozoru brzmi niewinnie, ale po co, dawać coś
    takiego do umowy, skoro współpraca wydaje się być czystym zyskiem dla obu
    stron, (od kilku godzin usiłuje znaleźć jakieś logiczne zagrożenie dla
    współpracy i jedyne to takie, że komuś się odechce - ale w tym przypadku po
    prostu strona która zrezygnuje nie zarobi, a druga nic nie traci) a z drugiej
    strony i tak jest zapis, który mówi, o tym, że w przypadku poniesionej przez
    stronę szkody, będzie się dochodzić jej rekompensaty.

    Pozdrawiam, i z góry dziękuję za podpowiedź.

  • 2. Data: 2010-10-25 21:09:59
    Temat: Re: Kara w umowie handlowej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 25-10-2010 22:38, PawelC pisze:
> [...]
    > strony i tak jest zapis, który mówi, o tym, że w przypadku poniesionej przez
    > stronę szkody, będzie się dochodzić jej rekompensaty.

    Eee... Ale jakie jest pytanie? Podaj fragment umowy, o którym piszesz.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-10-26 06:46:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 20:38:12 +0000 (UTC), "PawelC"

> [...]
    >Kwota nie jest duża, zapis z pozoru brzmi niewinnie, ale po co, dawać coś
    >takiego do umowy, skoro współpraca wydaje się być czystym zyskiem
    Umowy zawiera się właśnie po to aby w razie problemów mieć jasno
    sprecyzowane rozwiązania. Tam gdzie wszystko toczy sie gładko umowa
    nie ma większego znaczenia.

    WAM