eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKara 1200 zł za opóźnienia w pracy inżynierskiej - czy muszę płacić? › Kara 1200 zł za opóźnienia w pracy inżynierskiej - czy muszę płacić?
    From: "p...@N...o2.pl" <p...@N...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kara 1200 zł za opóźnienia w pracy inżynierskiej - czy muszę płacić?
    Date: Sun, 10 Jul 2005 17:24:32 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@chello084010004047.chello.pl

    Witam,
    Opóźniłem się z oddaniem pracy inżynierskiej i czeka mnie kara 1200zł.
    Chciałbym się dowiedzieć - na prawie znam się słabo - czy ta kara
    jest nałożona zgodnie z prawem. Czuję się poszkodowany, bo słyszałem,
    że studenci studiów dziennych mają 2 lata na napisanie pracy
    magisterskiej. OK, to jest praca inżynierska, ale zakres mam spory,
    podobnie jak w pracy magisterskiej. Pytam o możliwość uniknięcia tej opłaty
    dlatego, że ostatnio dowiedziałem się, że Warszawskie MZK musi oddać
    bezprawnie
    naliczone opłaty za magnetyczne karty miejskie (bilety miesięczne).
    Zatem myślę sobie, że może tego typu praktyki też są niezgodne z jakąś inną
    ustawą o Szkolnictwie lub tym podobną... Czy da się uniknąć tej kary?

    Gdy składałem papiery na studia, nie podpisywałem niczego typu
    "jeżeli oddam pracę po terminie będą kary takie i takie..."
    Chociaż znając życie, pewnie musiałem podpisać coś w rodzaju
    "oświadczam, że zapoznałem się z regulaminem...etc, etc..."
    - nie pamiętam. A może nie ma takiego dokumentu? Nie pamiętam...

    Na stronie naszej Szkoły jest coś takiego:
    " III termin:
    [...] dla studentów, którzy złożą pracę dyplomową do 16 sierpnia 2005
    (opłata z tytułu przesunięcia terminu obrony pracy inżynierskiej 1200 zł)"

    REGULAMIN STUDIÓW mówi niestety:
    § 30 [...]
    2. Student zobowiązany jest złożyć pracę dyplomową najpóźniej na miesiąc
    przed planowanym terminem obrony. Nie dotrzymanie tego warunku skutkuje
    przesunięciem terminu obrony na następną sesję obron i koniecznością
    wniesienia opłaty dodatkowej.
    3. Prorektor na wniosek kierującego pracą może przesunąć termin złożenia
    pracy w razie:
    1. długotrwałej choroby studenta;
    2. niemożności wykonania pracy dyplomowej w obowiązującym terminie z
    innych uzasadnionych przyczyn.

    Długotrwałej choroby nie przechodziłem, "uzasadnione" przyczyny
    to zmiana pracy, zostawanie po godzinach i brak czasu na pisanie pracy :(

    ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU STUDIÓW "Zasady Dyplomowania"
    nie mówi nic na temat kar za opóźnienia, ale mówi:
    "10. Student jest zobowiązany złożyć wykonaną w 2 egzemplarzach pracę
    dyplomową (w oprawie introligatorskiej) nie później niż do dnia:
    30 marca na studiach kończących się semestrem jesiennym;
    15 września na studiach kończących się semestrem wiosennym.
    Na pisemny uzasadniony wniosek promotora lub studenta Prorektor może
    przesunąć termin zakończenia pracy dyplomowej, nie więcej jednak niż o
    trzy miesiące w stosunku do ustalonych powyżej terminów. W tym czasie
    student nie traci praw studenckich."

    Przyznaję, wniosku takiego nie składałem :(

    Generalnie, o sprawie wiedziałem, że jeżeli spóźnię się z oddaniem pracy,
    zapłacę karę, ale tak czy inaczej czuję się pokrzywdzony,
    o czym pisałem na początku i chciałbym płacenia kary uniknąć,
    albo zapłacić ją, żeby nie mieć problemów z zaliczeniem egzaminu
    dyplomowego,
    a dopiero po uzyskaniu dyplomu, zażądać zwrotu "niesłusznie" lub nie zgodnie
    z obowiązującym prawem naliczonej kary. Czy jest to możliwe?

    Z góry dziękuję za rady i wskazówki i serdecznie
    pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.