  • 81. Data: 2009-09-23 22:41:36
    Temat: Re: Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
    Od: "macso" <m...@g...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <

    > tak już znalazłem :)
    >
    > po trzeciej przesyłce te ich pisma przestają robić wrażenie :)

    od Kruka zbieram korespondencję w sprawie centertela już ładnych parę lat,
    ani razu nie zareagowałem, a oni co miesiąc przysyłają coś tam.
    obiecałem sobie że to kiedyś opiszę, tak dla potomnych i wszystkich ciężko
    przestraszonych pierwszym pismem z serii

    macso

  • 82. Data: 2009-09-23 22:45:19
    Od: "macso" <m...@g...com>

    Użytkownik "witek" <

    > aaaa,
    > nie zwrocilem uwagi.
    > To moze podrzuci na grupę informację z jakiego sądu ta sygnatura akt.
    > Szkoda, że sie nie podpisał jeśli występował w imieniu firmy.

    jakis ( jakaś ) k.laba

    pewnie tak samo pracuje w Statimie jak i ja

    macso

  • 83. Data: 2009-09-24 06:09:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    macso pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <

    > jak powiesz gdzie, to sprawdzę

    1. W swoim sądzie
    2. U nadawcy listu

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2009-09-24 06:12:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    macso pisze:

    > Użytkownik "Marek Dyjor" <

    > no wreszcie coś konkretnego,
    > ja dokładnie myślę tak samo

    Tam nic konkretnego nie ma. A wysyłanie wezwań jest jak najbardziej
    wskazane, pisanie bowiem setek wniosków egzekucyjnych do komorników w
    całej Polsce nie jest prostym zadaniem. Tym bardziej, że każda sprawa
    kosztuje, a jeśli się zdarzy, że nic się nie wyegzekwuje (wskażemy
    przecież jedynie ogólne sposoby egzekucji, czyli de facto komornik
    będzie miał szukać majątku), to pozostaną po niej tylko koszty
    komornika, nieraz większe niż te 100zł. Dlatego lepiej jest wysłać
    wezwanie z powołaniem się na nakaz zapłaty i liczyć na to, że część osób
    zapłaci. O reszcie pomyśli się później.

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2009-09-24 06:53:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > szemranej "kancelarii" wysyłać jakiś kretyńskich listów w stylu
    > konkursów Readers Digest tylko by poprostu kazał ściągnąć pieniądze

    Grubo się mylisz. Załóżmy, że masz 500 dłużników rozsianych po całej
    Polsce, o których nic nie wiesz.

    Wysyłasz zatem wnioski egzekucyjne do komorników (napisane takiego
    wniosku też kosztuje). Komornik weźmie zazwyczaj 56,50zł zaliczki na
    korespondencję. Ponadto trzeba by powysyłać zapytania do ZUSu, żeby w
    ogóle wiedzieć, czy dłużnik gdzieś pracuje - około 40zł.

    Wynika z tego, że sam koszt u komornika wyjdzie ponad 48 tysięcy zł.
    A efekt jest niepewny - część nie pracuje, część nie żyje, część już nie
    mieszka tam gdzie mieszkało.

    Rozsądniej jest zatem wysłać list, może zadzwonić. Na komornika
    przyjdzie czas.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2009-09-24 09:01:27
    Od: "macso" <m...@g...com>

    > 1. W swoim sądzie
    > 2. U nadawcy listu

    a skąd pewnośc że skierowali sprawę do mojego sądu ?
    w moim mieście sąd rejonowy wydział XIII to akurat rodzinny, więc na pewno
    to nie to.
    a u nadawcy nie mam zamiaru

    macso

  • 87. Data: 2009-09-24 09:09:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    macso pisze:

    > a skąd pewnośc że skierowali sprawę do mojego sądu ?

    Pewności nie masz, ale sprawdzić możesz.

    > w moim mieście sąd rejonowy wydział XIII to akurat rodzinny, więc na
    > pewno to nie to.
    > a u nadawcy nie mam zamiaru

    Twój wybór.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2009-09-24 09:20:56
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 23 Sep 2009 23:28:14 +0200, Tomek napisał(a):

    > W nagłówku From: ma @statima.pl, jeśli to jego prawdziwy email to pewnie
    > wie :)

    Opem tego adresu IP jest Netia. jak wiadomo, statima jest zarejestrowana w
    Katowicach, a "naszemu Prawnikowi" trace kończy się w Poznaniu ;) - Z
    Katowic do Poznania jest kawałek drogi ;)
    From możesz sobie wpisać i w domenie "*.gov.com" ;)

  • 89. Data: 2009-09-24 09:39:39
    Od: Stachna <s...@g...com>

    W sumie 2 razy otrzymałem podobne pisma

    1) zadzwoniłem i zapytałem się o co chodzi niezaplacona składka OC -
    zanim nabyłem auto. powiedziałem im że jak chcą to mogą iść do sądu a
    ja nie życzę sobie korespondencji - ja mam umowę kupna sprzedaży po
    dacie wymagalności zapłaty składki i niech sobie szukają u
    poprzedniego właściciela - więcej żadnych listów. - KRUK

    2) dostałem z banku - że nie zapłaciłem 2 faktur - bank przejął
    wierzytelności firmy - zadzwoniłem o co biega - okazało się, że
    wysłali oni do wszystkich którzy mieli tam płatności przelewem - NIE
    SPRAWDZAJĄC WPŁYWÓW - spokojnie poszukałem w czasie rozmowy wyciągu -
    powiedziałem że mam oba i mogę im przesłać mailem - albo źle
    zaopisałem maila do gościa albo źle mi podał bo mi wrócił - jednakże
    po rozmowie spokój BANK - już nie pamiętam jaki.

    Także możliwe że wysłali do wszystkich posiadaczy biletów kredytowych
    - olewając czy ktoś zapłacił czy nie - poprostu nie sprawdzają
    wpływów. bo to już za dużo roboty - niech klient im sie wytłumaczy.
    Zadzwoń do nich powiedz, że zapłaciłeś i masz przed sobą potwierdzenie
    i że nie życzysz sobie tego nękania listami - o ile jesteś pewien że
    zapłaciłeś. Warto przy okazji dowiedzieć się z kiedy to pochodzi. o
    konkretną datę biletu kredytowego - wtedy pojdziesz do banków i zawsze
    z archiwum można wyciągnąć ok 20 zł strona wydruku, albo poprosisz o
    wydruki na rzecz intercity w okresie 6 m-cy.

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2009-09-24 09:45:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    Stachna pisze:

    > wtedy pojdziesz do banków i zawsze
    > z archiwum można wyciągnąć ok 20 zł strona wydruku, albo poprosisz o
    > wydruki na rzecz intercity w okresie 6 m-cy.

    Nawet po pięciu latach od zapłaty?

    --
    spp