  • 11. Data: 2008-07-22 15:02:04
    Temat: Re: Kanalizacja gminna a własna oczyszczalnia przydomowa?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Korzystałem z przyłącza, które brało wodę ze studni głębinowych a nie z
    > rzeki /były dwie wielkie w pobliżu/ i która cieszyła się bardzo dużym
    > powodzeniem wśród mieszkańców wielkiego miesta, gdzie woda nie nadaje się
    > do zalania herbaty, czy ugotowania zupy, bo cuchnie i chyba jest z rzeki.

    problemem miejskich sieci wodociągowych jest gromadzenie i przesyłanie wody
    na spore odległości, stąd smród i jej uzdatnianie (np. chlorowanie i inne
    świństwa), niezależnie czy się wodę beże ze studni, rzeki, czy nie wiem
    skąd:O(

  • 12. Data: 2008-07-22 18:33:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, gargamel wrote:

    > problemie, a powiedz mi niby jaką wodą ty zalewasz herbatę? bo jak masz z
    > przyłącza, to jest to oczyszczona woda rzeczna

    Myślisz że wszyscy mają pod ręką jakąś Wisłę, Odrę albo inny Bug :)
    Faktu malkontenctwa tylko dlatego że "jeden ma możliwości a inny nie"
    to rzecz jasna nie zmienia. Znaczy tego iz ja to uważam za malkontenctwo.
    Lepiej by było ruchu indywidualnymi samochodami zakazać, nie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-07-22 19:57:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, gargamel wrote:
    [...do Malucha...]
> [...]
    > na spore odległości, stąd smród i jej uzdatnianie (np. chlorowanie i inne
    > świństwa), niezależnie czy się wodę beże ze studni, rzeki, czy nie wiem

    Oj, różnice są i to spore - jak się ma "głębinówki" relatywnie niedaleko,
    czyli do kilku/kilkunastu km, to wg tego co widzę (a raczej "czuję")
    pompowana jest BEZ chlorowania.
    A parę miejscowości w kraju zafundowało sobie (w tym ze wsparciem
    środków z UE) ozonowanie wody - tak, metodą "dla całej gminy".
    Prawdą jest, że w wielu miejscach jest jak piszesz - pompowanie wody
    na dziesiątki kilometrów, tak jak z Goczałkowic na Śląsku.
    Ale nie wszędzie - Maluch widać "dobrze mieszka" :)

    Tak offtopicznie i NTG za to z krytykanctwem: rzeczą wiadomą
    i z rzadka ujawnianą przez "autorytety" jest, że tak nagłaśniana
    w mediach rakotwórczość palenia i podobnych "podtruwań" aktualnie
    (bo różne zakłady przemysłowe które BYŁY źródłem zatruć o podobnie
    działającym charakterze głównie padły) jest niżej na liście
    największych zagrożeń - najważniejszym czynnikiem rakotwórczym
    w .pl jest właśnie podła jakość wody.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-07-22 20:09:52
    Od: "marmaz" <m...@p...onet.pl>

    Drodzy ludkowie, w moim temacie pytałem o aspekty prawne czy jeżeli w
    miejscowości funkcjonuje kanalizacja i wodociąg, aby uniezależnić się od
    gminy, można zgodnie z prawem wybudować własne ujęcie wody i przydomową
    oczyszczalnię ścieków, bo nie lubię gminy a lubię niezależność
    Marcin

  • 15. Data: 2008-07-22 20:54:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, marmaz wrote:

    > Drodzy ludkowie, w moim temacie pytałem o aspekty prawne

    To "w imieniu" zapewnię Cię, że nie zapomnieliśmy, ale akurat
    jak chodzi o dyskusję "jak sama forma komunikacji stanowi"
    mieliśmy coś sobie do powiedzenia na wszystkie inne tematy,
    ten typ tak ma i proszę bez urazy :)

    > oczyszczalnię ścieków, bo nie lubię gminy a lubię niezależność

    ...do czego wyrażam zrozumienie (a miliony takich i owakich
    wsiadają do własnego auta, zamiast przyzwoicie autobusem
    pojechać).
    W sumie sam czekam na wnioski, jakiś wyrok NSA najlepiej...

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-07-23 09:55:33
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > gminy, można zgodnie z prawem wybudować własne ujęcie wody i przydomową
    > oczyszczalnię ścieków, bo nie lubię gminy a lubię niezależność

    to już musisz się dowiedzieć we własnej gminie, bo wiele gmin na cos takiego
    nie pozwala (bo chce zarobić na monopolu), dlatego coś takiego najprościej
    zrobić na działce bez tych mediów, bo wtedy prawo tego nie zakazuje (chociaż
    są też wyjątki)

  • 17. Data: 2008-07-23 14:30:40
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Drodzy ludkowie,

    dodatkowo na budowę studni o głębokości powyżej 30m i poborze wody większym
    niż 5m3/dobę potrzebne jest zezwolenie na budowę, na niektóre rodzaje
    oczyszczalni ścieków też pozwolenie jest potrzebne (drenaż rozsączajacy), a
    na niektóre pozwolenie nie jest potrzebne (osad czynny), ale mimo tego
    korupcjogenne zapędy znacznej części wójtów są ogromne:O(