  • 31. Data: 2007-08-22 18:10:19
    Temat: Re: Jeszcze raz freeware
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a) :

    > Z Art. 269b Kodeksu Karnego wynika, że w Polsce samo nabycie komputera
    > po 18 kwietnia 2004 r. jest przestępstwem.

    Uffff... kamień spadł mi z serca. Nie jestem przestępcą - kupiłem
    kompa prędzej. Ale... parę elementów upgradowałem :-P No trudno -
    przysyłajcie mi paczki.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 32. Data: 2007-08-22 18:11:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Wójcik <w...@g...pl> writes:

    > Problem raczej jest dla urzędu skarbowego bo oni nie przewidują że
    > coś jest za 0 złotych

    Przewidują i takich produktów się nie księguje. Nie stoi to wcale
    w sprzeczności z faktem, że nawiązanie umowy licencyjnej uprawniającej
    do użytkowania oprogramowania warto udokumentować (m.in. na wypadek
    kontroli BSA).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 33. Data: 2007-08-22 18:13:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin Gabryszewski napisał(a) :
    > Gdzieś na sieci jest wywiad z gostkiem z BSA.
    > Teraz jakoś nie mogę go znaleźć.
    > Najbardziej wbiło mi się w pamięć że możesz "dostać po kieszeni" za
    > program którego NIE MASZ JUŻ zainstalowanego.
    >
    > Facet(z bsa) podaje przykład Corela. Na dysku są pliki graficzne corela,
    > były modyfikowane, a w kompie jest ślad że corel BYŁ, ale został
    > odinstalowany. Dla bsa jest to wystarczającą podstawą do roszczeń. Bo
    > wychodzą oni z założenia że odinstalowałeś program przed przyjściem ich
    > ekspertów, by ukryć nielegalność softu. (sic!)

    Czym ten oszołom z BSE był naćpany? Po jakim stofie dostaje się
    takiej logiki?

    > Jak będę miał czas to poszukam ten wywiad to wrzucę link.

    Nie trzeba. Po co powielać jakichś oszołomów. Mało to w sieci
    nawiedzonych?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 34. Data: 2007-08-23 08:13:49
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > jak to nie, po pierwsze bronilbym swego mienia, po drugie zgloszenie do
    > prokuratury..

    Jakbyś chciał bronić? Fizycznie sprzeciwiać się policjantowi?
    Nie polecam.

    > cos stoi na przeszkodzie?

    Czas. :-)
    Zanim, potencjalnie, dostaniesz je spowrotem, sprzęt nie będzie już
    nic wart.

    Stach

  • 35. Data: 2007-08-23 08:43:44
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 20:13:37 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Czym ten oszołom z BSE był naćpany? Po jakim stofie dostaje się
    > takiej logiki?

    To normalne wciskanie ciemnoty na zasadzie "9 wyśmieje ale 10 zapłaci".
    Niedawno oglądałem program o abonamentach za niemieckie tv (mają
    podobny problem jak w pl). Spece od GEZ potrafili wezwać
    do zarejestrowania odbiornika tv psa - bo miał własny dzwonek do drzwi.
    Zgodnie z ich logiką jak ktoś ma dzwonek do drzwi to tam mieszka,
    a jak mieszka to ma i tv - no i wysłali psu wezwanie ;-)

    Kurczę - muszę skasować moje PSD wygenerowane z Hugina bo nikt mi nie
    uwierzy że pliki PSD może generować nie tylko photo shop ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 36. Data: 2007-08-23 12:48:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > w sprzeczności z faktem, że nawiązanie umowy licencyjnej uprawniającej
    > do użytkowania oprogramowania warto udokumentować (m.in. na wypadek

    nie ma czegos takiego jak kontrola BSA, moze sie odbyc przeszukanie
    (gdzie jako panow z BSA policja wezmie ze soba jako bieglych) ale oze
    sie to odbyc przy uzasadnionym podejrzeniu popelnienia przeste[stwa z
    nakazem w celu zabezpieczenia dowodow, a nie szukania ich lub w celu
    pomocy jednej ze stron w sporze cywilnym.

    --
    Czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że http://ZbigniewZiobro.ORG oklamal
    Cie w zakresie obrony koniecznej ? Czy Wiesz, że możesz sie bronic, a

  • 37. Data: 2007-08-23 12:50:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Jakbyś chciał bronić? Fizycznie sprzeciwiać się policjantowi?
    > Nie polecam.

    bo co zabija mnie? Ja bede potrafil uzasadnic ich bezprawne dzialania.

    > Czas. :-)
    > Zanim, potencjalnie, dostaniesz je spowrotem, sprzęt nie będzie już
    > nic wart.

    poki bedzie takie podejscie nic sie nie zmieni.

    P.

  • 38. Data: 2007-08-23 16:33:46
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    .pl> writes:

    > to skrot myslowy, chodzi zapewne o narzedzia ktorych glownym
    > przeznaczeniem jest to co tam napisano.

    Ale w obecnej dobie informatyki specjalizacja urządzeń praktycznie
    zanika. To w czym dane urządzenie się "specjalizuje" coraz bardziej
    zależy od tego jakie oprogramowanie jest uruchomione. Mamy więc routery,
    firewalle, macierze dyskowe, systemy backupowe, centrale telefoniczne,
    nawet same telefony (na razie głównie stacjonarne), to wszystko jest za
    każdym razem technicznie takim samym komputerem i gdyby nie to że
    klienci dalej chcą widzieć te komputery w obudowach ich protoplastów to
    za każdym razem mielibyśmy to samo urządzenie.

    pozdr

    Radek

  • 39. Data: 2007-08-23 17:54:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    .pl> writes:

    > Ale w obecnej dobie informatyki specjalizacja urządzeń praktycznie
    > zanika.

    Z art. 269b wynika, że jesteśmy zainteresowani (pośrednio, przez
    naszych przedstawicieli, którzy w 2004 r. uchwalili taką, a nie inną
    postać ustawy) właśnie wzmożoną specjalizacją urządzeń i porzuceniem
    komputerów na rzecz typowych czarnych skrzynek realizujących ściśle
    określony zestaw funkcji.

    > To w czym dane urządzenie się "specjalizuje" coraz bardziej zależy
    > od tego jakie oprogramowanie jest uruchomione.

    Zauważ, że takie urządzenia często nie są przystosowane do łamania
    szyfrów, bo nie można uruchomić na nich dowolnego procesu
    obliczeniowego bez właśnie przystosowania urządzenia
    (np. wyflashowania pamięci i zainstalowania tam własnego
    oprogramowania).

> [...]
    > centrale telefoniczne, nawet same telefony (na razie głównie
    > stacjonarne), to wszystko jest za każdym razem technicznie takim

    Telefony komórkowe też, a właściwie to zwłaszcza telefony komórkowe
    (JVM, smartphones).

    > i gdyby nie to że klienci dalej chcą widzieć te komputery
    > w obudowach ich protoplastów to za każdym razem mielibyśmy
    > to samo urządzenie.

    Pojawiła się kiedyś taka idea, żeby każde urządzenie domowe było
    urządzeniem 'inteligentnym'. Gdyby na to spojrzeć przez pryzmat
    art. 269b, to można by pomyśleć o urządzeniach wyposażonych w system
    uprawnień, czyli urządzeniach, które byłyby na stałe przypisane do
    konkretnych użytkowników.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 40. Data: 2007-08-24 08:04:54
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > bo co zabija mnie? Ja bede potrafil uzasadnic ich bezprawne dzialania.

    Gdy policjant użyje siły, wolno ci się położyć i zasłaniać, a i to nie
    za mocno, bo może zostać odebrane jako atak.
    Wszystko inne jest karalne.

    Stach