-
1. Data: 2007-12-31 13:30:08
Temat: Jeszcze raz Szengen - przewożenie rzeczy zabronionych
Od: Jakub Kaniewski <j...@c...gmail.com>
Kiedyś słyszałem taką historię od jednego Niemca - pojechała sobie ekipa
Dusseldorfu do Holandii, oczywiście wracają chcieli sobie co nieco
przywieźdź na zapas. Ale niemiecka policja jest wyczulona na takie
"młode ekipy" i na autostradzie obok Emmerich ich zatrzymali. Kazali im
wysiąść i przeszukali samochód. Po pewnym czasie policjant podszedł do
kierowcy poklepał go po ramieniu i powiedział "Znaleźliśmy", tamten na
to "No trudno", a Policjant na to "OK, fajnie że się przyznałeś powiedz
teraz gdzie to jest". Torebka była schowana w butelce wina (zakorkowanej
na nowo).
I teraz mam takie pytanie - co by się stało gdyby taka kontrola miała
miejsce w Polsce, Policja znalazła by marychę bez pomocy kierowcy i
wszyscy pasażerowie by się wyparli - zostali by wszyscy ukarani? A gdyby
kierowca się przyznał że to jego to tylko on?
Pozdrawiam
J.K.
-
2. Data: 2007-12-31 15:53:21
Temat: Re: Jeszcze raz Szengen - przewożenie rzeczy zabronionych
Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>
Użytkownik "Jakub Kaniewski" <j...@c...gmail.com> napisał
> I teraz mam takie pytanie - co by się stało gdyby taka kontrola miała
> miejsce w Polsce, Policja znalazła by marychę bez pomocy kierowcy i
> wszyscy pasażerowie by się wyparli - zostali by wszyscy ukarani?
Wszyscy to pewnie nie. Trzeba by jakimś sposobem udowodnić kto. Może ten
posiadał kto posiadał auto...?
>A gdyby kierowca się przyznał że to jego to tylko on?
Pewnie tak, chyba, ze byłyby inne dowody przeciw komu innemu.
-
3. Data: 2007-12-31 21:30:08
Temat: Re: Jeszcze raz Szengen - przewożenie rzeczy zabronionych
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>
Dnia Mon, 31 Dec 2007 14:30:08 +0100, Jakub Kaniewski napisał(a):
> I teraz mam takie pytanie - co by się stało gdyby taka kontrola miała
> miejsce w Polsce, Policja znalazła by marychę bez pomocy kierowcy i
> wszyscy pasażerowie by się wyparli - zostali by wszyscy ukarani? A gdyby
> kierowca się przyznał że to jego to tylko on?
A ja mam pytanie w tym temacie kontroli drogowej, mobilnych patroli, czym
różnią się kompetencje Straży Granicznej i Policji...
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
http://grupy.3mam.net
-
4. Data: 2008-01-01 13:40:24
Temat: Re: Jeszcze raz Szengen - przewożenie rzeczy zabronionych
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
napisał w wiadomości news:flbn17$tp0$1@achot.icm.edu.pl...
> A ja mam pytanie w tym temacie kontroli drogowej, mobilnych patroli, czym
> różnią się kompetencje Straży Granicznej i Policji...
W teorii niczym. W praktyce służby te są ukierunkowane na inne zadania.
trochę większe uprawnienia ma Służba Ruchu Drogowego, ale to nie każdy
policjant.
-
5. Data: 2008-01-02 06:13:28
Temat: Re: Jeszcze raz Szengen - przewożenie rzeczy zabronionych
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>
Dnia Tue, 1 Jan 2008 14:40:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> W teorii niczym. W praktyce służby te są ukierunkowane na inne zadania.
> trochę większe uprawnienia ma Służba Ruchu Drogowego, ale to nie każdy
> policjant.
SRD ? Czy to tzw. drogówka, czyli Wydział Ruchu Drogowego z Komendy
Wojewódzkiej ?
Zastanawia mnie też czy pomyślano o jakiejś koordynacji działań,
szczególnie w temacie TIRów, bo w skrajnym przypadku jedzie sobie TIR ze
wschodu za zachód, albo lepiej z zachodu na wschód i 5 km za Świeckiem
kontrola SG, 50km dalej kontrola policji drogowej, a dalej 70km ITD i
wszystko to tzw. rutynowe kontrole, nie związane z jakąs akcją gdzie
szukają zbiegów z więzienia czy napastników na kantor.
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
http://grupy.3mam.net
-
6. Data: 2008-01-02 15:27:12
Temat: Re: Jeszcze raz Szengen - przewożenie rzeczy zabronionych
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
napisał w wiadomości news:flfa2g$tu$1@achot.icm.edu.pl...
> Dnia Tue, 1 Jan 2008 14:40:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
>
>> W teorii niczym. W praktyce służby te są ukierunkowane na inne zadania.
>> trochę większe uprawnienia ma Służba Ruchu Drogowego, ale to nie każdy
>> policjant.
>
> SRD ? Czy to tzw. drogówka, czyli Wydział Ruchu Drogowego z Komendy
> Wojewódzkiej ?
Służba Ruchu Drogowego. Generalnie białe czapki i pasy.
>
> Zastanawia mnie też czy pomyślano o jakiejś koordynacji działań,
> szczególnie w temacie TIRów, bo w skrajnym przypadku jedzie sobie TIR ze
> wschodu za zachód, albo lepiej z zachodu na wschód i 5 km za Świeckiem
> kontrola SG, 50km dalej kontrola policji drogowej, a dalej 70km ITD i
> wszystko to tzw. rutynowe kontrole, nie związane z jakąś akcją gdzie
> szukają zbiegów z więzienia czy napastników na kantor.
A jak sobie to wyobrażasz? Tyle, ze prawdopodobieństwo opisanego przez
Ciebie zdarzenia jest znikome. Patrol SRD gdyby nawet przez 7 godzin stał
na trasie jest w stanie przeprowadzić góra kilkanaście rutynowych kontroli
TIR-a. W tym czasie taką trasą przejedzie kilkaset albo i kilka tysięcy
TIR-ów. Patrol rzadko przez całą zmianę kontroluje, bo obsługuje również
zdarzenia drogowe. Poza tym kontroluje nie tylko TIR-y. Tak więc
prawdopodobieństwo poddania kontroli konkretnego pojazdu jest znikome.
Prawdopodobieństwo skontrolowania przez wszystkie trzy służby jest znikome
do sześcianu :-)
natomiast trudno przyjmować, że samochód raz skontrolowany jest OK,
albowiem kierowca może się choćby w miedzy czasie zanietrzeźwić. O
możliwości przeładowania ładunku, ukrycia nielegalnych imigrantów i innych
kombinacjach już nie wspominam.