  • 21. Data: 2022-03-03 17:28:37
    Temat: Re: Jenców nie bierzemy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 17:24:19 +0100, Shrek wrote:

    > Bo oni taką logistykę i organizację mają;) Kolumna o długosci 30 km
    > zbliża się do kijowa. Następny dzień już 60km. A to po prostu korek;) W
    > sumie nic dziwnego - przecież taka komumna pali paliwa i żre żarcia jak
    > smok. No i jak ci na początku wypali paliwko a cysterny z tyłu, a za
    > nimi następni a dookoła ukraincy...

    No wlasnie jakos tak dziwnie - niby dookola Ukraincy, a kolumna stoi.
    Sa zdjecia z powietrza, a kolumna stoi.

    No chyba, ze to naprawde zdjecia z satelity.

    J.

  • 22. Data: 2022-03-03 17:35:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2022 o 17:28, J.F pisze:

    > No wlasnie jakos tak dziwnie - niby dookola Ukraincy, a kolumna stoi.

    No kolumna stoi, ruscy stoją, strach podejść. Te javeliny to są dobre na
    zasadzki, a bayaktary jak nie ma opl.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 23. Data: 2022-03-03 19:13:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 17:35:46 +0100, Shrek wrote:

    > No kolumna stoi, ruscy stoją, strach podejść.

    Las przy drodze.

    > Te javeliny to są dobre na
    > zasadzki, a bayaktary jak nie ma opl.

    Ale zdjecia z gory sa.
    Satelitarne, czy opl tez nie ma ?

    J.

  • 24. Data: 2022-03-03 19:23:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2022 o 19:13, J.F pisze:

    > Las przy drodze.

    I zakładam, że w ten las lampi się z piećdziesieciu ruskich z
    kałaszami... I tak nic innego do roboty nie mają skoro korek.

    > Ale zdjecia z gory sa.
    > Satelitarne, czy opl tez nie ma ?

    OPL (albo EW) raczej musi być - jakby nie było to by bayaktary to
    pozamiatały - a może i "pozamiatały" miejscami i stąd korek. Albo to z
    jakiś małych dronów modelarskich. Albo... forte 10 lata, a gdzie
    pozostałe dziewięć? Trochę teoria spiskowa, ale jeśli amerykanie nimi
    latają nad ukrainą, to co - kacapy moga albo zestrzelić albo jak się
    boją to siedzieć z mordą w kuble, no bo co zrobią? I tak sobie może bez
    rozgłosu latają;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 25. Data: 2022-03-03 19:37:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 19:23:11 +0100, Shrek wrote:

    > I zakładam, że w ten las lampi się z piećdziesieciu ruskich z
    > kałaszami... I tak nic innego do roboty nie mają skoro korek.

    Oczywiscie, ale jesli oni moga zastrzelic ciebie, to ty ich :-)

    Wiec raczej rozeslali patrole na boki ... na kilometr, 2, 5 ?

    > OPL (albo EW) raczej musi być

    Zdziwilby sie, gdyby nie bylo ... ale te zdjecia ..

    > - jakby nie było to by bayaktary to
    > pozamiatały - a może i "pozamiatały" miejscami i stąd korek. Albo to z

    moze byc problem z iloscia amunicji ... choc takie piekne zgrupowanie.

    > jakiś małych dronów modelarskich.

    A to jak najbardziej moze byc.
    Ale z tego mozna juz naprowadzac artylerie :-)

    > Albo... forte 10 lata, a gdzie

    czego ?

> [...]
    > latają nad ukrainą, to co - kacapy moga albo zestrzelić albo jak się
    > boją to siedzieć z mordą w kuble, no bo co zrobią? I tak sobie może bez

    Do obserwacji byliby pewnie chetni, ale jakos wątpie, aby "kacapy" się
    baly.
    Moga latac zbyt wysoko, ale sie juz na tym przejechali przeciez.

    Jakies male drony obserwacyjne stealth ?

    J.

  • 26. Data: 2022-03-03 20:21:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2022 o 19:37, J.F pisze:

    > Oczywiscie, ale jesli oni moga zastrzelic ciebie, to ty ich :-)

    Niby tak, ale nie do końca - w las można z kałasza pruć, ale javelinam
    strzelać między drzewami śrenio = trzeba podleźć do skraju.

    > Wiec raczej rozeslali patrole na boki ... na kilometr, 2, 5 ?

    I w ten sposób całą ukranię zajęli? ;) Sądzę, że jak ktoś od konwoju na
    5 km odejdzie to już nie wróci:P

    > moze byc problem z iloscia amunicji ... choc takie piekne zgrupowanie.

    No może - ale w sumie... dopóki stoją to niegroźne. Choć rzeczywiście
    szkoda tak zostawić.

    > A to jak najbardziej moze byc.
    > Ale z tego mozna juz naprowadzac artylerie :-)

    Ja jestem przekonany, że ukraincy doskonale znają lokalizację tych
    kolumn. Choćby z natowskich satelit.

    > Do obserwacji byliby pewnie chetni, ale jakos wątpie, aby "kacapy" się
    > baly.

    No jednak by pokojowe nato i co gorsza usa zaatakowały. Putin może i
    nie, ale kacapy tak:P

    > Moga latac zbyt wysoko, ale sie juz na tym przejechali przeciez.

    Chyba powyżej 30 km... Global hawk tyle nie poleci.

    > Jakies male drony obserwacyjne stealth ?

    Nie sądzę... USA raczej nie wyślą tam nic takiego, ze względu na
    możliwość dodtania się sprzętu ruskim.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 27. Data: 2022-03-04 00:44:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-03, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    >
    > "W środę w bitwie pod Charkowem Ukraińcy odbili z rąk wroga sześć nowych
    > rosyjskich czołgów T-80BVM z elitarnej 200. Brygady Piechoty Zmotoryzowanej
    > Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej. Czołgi są nowe i w pełni sprawne.
    > Ukraińcy przejęli je również z zapasem amunicji. Z doniesień wynika, że
    > pojazdy miały zostać porzucone przez rosyjskich żołnierzy.
    >
    > Jak poinformował Jurij Butusow - dziennikarz ukraińskiego portalu
    > censor.net, 200. Samodzielną Brygadą Strzelców Zmotoryzowanych dowodził
    > pułkownik Denis Kuryło, który uciekł z pola walki "w sposób haniebny".

    77995,ukraincy-rozbili-elitarna-jednostke-wroga-rosy
    jski-dowodca.html#s=BoxMMtCzol4

    > W sumie to ja pochwalam takie zachowanie.

    Oby takich więcej, ale trochę wątpie, że będzie wielu. Problem zrycia
    beretów propagandą i dodatkowo nieskrępowaną, postsowiecką mentalnością.
    Nb. fajnie, że nasz suweren nie dostrzega, zapewne, żadnej symtrii czy
    analogii z tvpis. No ale też fakt, że przecież tvpis nie kłamie.

    A jeszcze z innej beczki, prawnej dla odmiany, jaka jest właściwie
    podstawa konfiskaty różnych dóbr rosyjskich oligarchów w EU czy UK?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2022-03-04 09:00:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 20:21:35 +0100, Shrek wrote:

    > Niby tak, ale nie do końca - w las można z kałasza pruć, ale javelinam
    > strzelać między drzewami śrenio = trzeba podleźć do skraju.

    Strzelanie z kalasza w las tez kiepski pomysl.
    Lepiej mozdzierzami.

    > I w ten sposób całą ukranię zajęli? ;) Sądzę, że jak ktoś od konwoju na
    > 5 km odejdzie to już nie wróci:P

    Zalezy od sily patrolu. A 2 km ... czy nie za malo?

    > No może - ale w sumie... dopóki stoją to niegroźne. Choć rzeczywiście
    > szkoda tak zostawić.

    Dokladnie - bedziesz strzelał jak ruszą?
    Teraz wykonczyc.

    > Ja jestem przekonany, że ukraincy doskonale znają lokalizację tych
    > kolumn. Choćby z natowskich satelit.

    Zapewne masz racje.
    Czyli co - jednak opl, czy to przy okazji przyneta ?

    > No jednak by pokojowe nato i co gorsza usa zaatakowały. Putin może i
    > nie, ale kacapy tak:P

    Ale to Putin wydaje rozkazy.

    > Nie sądzę... USA raczej nie wyślą tam nic takiego, ze względu na
    > możliwość dodtania się sprzętu ruskim.

    To nie musi byc zaden high-tech.
    I moze miec minę na pokladzie.

    J.

  • 29. Data: 2022-03-04 09:08:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Mar 2022 23:44:48 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > A jeszcze z innej beczki, prawnej dla odmiany, jaka jest właściwie
    > podstawa konfiskaty różnych dóbr rosyjskich oligarchów w EU czy UK?

    Bardzo dobre pytanie.
    Moze tylko "zablokowali"?

    Mozliwe podstawy widze dwie:
    -niezaplacone podatki i oplaty ... a przez SWIFT sie z Rosji nie da
    :-)

    -w przypadku samolotow i jachtow - naruszenie zakazow pobytu, jesli
    zarejestrowane w Rosji. A chyba nie ...

    J.

  • 30. Data: 2022-03-04 10:51:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 03 Mar 2022 23:44:48 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Oby takich więcej, ale trochę wątpie, że będzie wielu. Problem zrycia
    > beretów propagandą i dodatkowo nieskrępowaną, postsowiecką mentalnością.

    "Władze Rosji każdego dnia zatrzymują obywateli, którzy biorą udział w
    protestach przeciwko wojnie w Ukrainie. Do Dumy Państwowej trafił projekt
    ustawy, według którego osoby protestujące miałyby być wysyłane do służby
    wojskowej w Donbasie."
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,281
    83237,rosja-protestujacy-przeciwko-wojnie-beda-wciel
    eni-do-wojska.html#s=BoxMMtImg2

    Z artykułu wynika, że to raczej nie przejdzie, bo jak powiada Pieskow
    "pobór do wojska nie może być karą, bo służba to obowiązek i przywilej".

    Ciekawe, jak zachowaliby się ci protestujący na froncie i czy Ukraińcy
    mieliby wtedy więcej kacapskiego sprzętu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl