  • 11. Data: 2009-08-21 11:59:56
    Temat: Re: Jak zarejestrowaćfirmę w raju podatkowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "alex" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:db75398e-c4b2-4079-be31-967a48076a1e@o6g2000yqj
    .googlegroups.com...

    > z cyprem jest najkorzystniej. mozna sprobowac u wuja sama tez.

    Ale jedno i drugie daleko, a nie wierzę, by nie trzeba było tam raz na
    jakiś czas jednak jechać mimo wszystko. Od nas przedsiębiorcy przenoszą
    działalność na Słowację. Niby nie raj podatkowy, ale podobno znacznie
    mniejsze daniny publiczne. Zatrudnienie pracownika kosztuje pracodawcę
    razem 30%. Dochodowy też niższy. Zaznaczam, że informacja jest do
    weryfikacji, bo ją uzyskałem w luźnej rozmowie z przedsiębiorcą, który
    przeniósł działalność - mógł koloryzować.

  • 12. Data: 2009-08-21 12:26:25
    Od: alex <a...@g...com>

    > A mamy z nimi umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania? Pytam, bo nie chce
    > mi się sprawdzać.

    mamy, ale to nie dziala jak zalozysz sobie tam 1osobowa firme i
    bedziesz w polsce rezydentem. Wtedy w Polsce zaplacisz i tak podatek.

    fakt

  • 13. Data: 2009-08-21 12:30:44
    Od: alex <a...@g...com>

    On Aug 21, 1:59 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > weryfikacji, bo ją uzyskałem w luźnej rozmowie z przedsiębiorcą, który
    > przeniósł działalność - mógł koloryzować.

    w usa np jesli zalozysz to masz problem z kontem bankowym - musisz byc
    osobiscie. No chyba ze ci nie jest potrzebne, to wtedy cała reszte
    zalatwisz przez firmy ktore sie tym zajmują. Jezdzic nie musisz bo i
    po co.

  • 14. Data: 2009-08-21 12:58:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "alex" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Ale jedno i drugie daleko, a nie wierzę, by nie trzeba było tam raz na
    > jakiś czas jednak jechać mimo wszystko.

    A tam, to taka mitomania.

    Jak ktoś pyta na liście jak przenieść firmę na Cypr to znaczy, że go na
    to nie stać (nie zarabia tyle, żeby oszczędności z podatków
    zrekompensowały konieczność przepychania pieniędzy przez dodatkowe
    podmioty i wynajęcie znającego sie na rzeczy prawnika) i pyta z
    platonicznej ciekawości.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2009-08-21 15:08:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik pisze:
    > Nie tyle głupota, co kiepskie rozwiązanie prawne, które w dobie

    Ależ totalna głupota, szczególnie gdy podatek VAT jest większy niż
    podatek dochodowy.
    Demoralizuje ludzi bo słusznie czują się okradani, więc zaczynają sami
    oszukiwać. Koszty księgowe dla małych firm i osób ogromne.
    A dla fiskusa koszty "windykacji" i zamordyzmu prawdopodobnie większe
    niż wpływy z tego podatku (ale może o to chodzi by urzędasy miały stołki?).

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 16. Data: 2009-08-21 15:10:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik pisze:
    > Przy zakupie nieruchomości mógłby być problem w zakupie na firmę
    > zarejestrowaną na Cyprze.

    Może - o ile tak - jeszcze przez chwilę.
    Dlatego też napisałem o stowarzyszeniu lub innym podmiocie
    zarejestrowanym w Polsce.

    > A mamy z nimi umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania? Pytam, bo nie
    > chce mi się sprawdzać.

    Mamy.
    I to w pewnym aspekcie szczególnie korzystną do takich osobistych dochodów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com