  • 31. Data: 2008-09-14 17:39:13
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć komputer przed wizyta policji - Poradnik
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    scream pisze:

    > "Kolega" sie nie zna, co nie znaczy, że nie posłuchałby z chęcią kogoś
    > mądrzejszego od niego, kto mu wytłumaczy co i jak.
    To niech "Kolega" przestawi kolejność zdobywania wiedzy i wypowiadania
    się na dany temat.
    http://citp.princeton.edu/pub/coldboot.pdf

  • 32. Data: 2008-09-14 17:42:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > "Kolega" sie nie zna, co nie znaczy, że nie posłuchałby z chęcią kogoś
    > mądrzejszego od niego, kto mu wytłumaczy co i jak.

    Problem w tym, że kiedy szukasz wiedzy nieco powyżej poziomu onetu czy
    usenetu, to musisz zakuwać i czytać nudne teksty, albo komuś zapłacić za
    nauczenie. Jak już zakujesz i zapłacisz, to przyjdź tutaj nauczać za darmo.
    Chętnie posłuchamy kogoś mądrzejszego, kto nam wytłumaczy co i jak.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2008-09-14 18:59:54
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 14 Wrz, 18:01, Marian <m...@a...pl> wrote:
> [...]
    ki-z-majdanka-w-pr...

    > nedlugo uslyszymy w wiadomosciach o wielkim sukcesie policji

    no i dobrze idiotce.
    niech pomysli przez chwile, zanim cos zrobi

  • 34. Data: 2008-09-14 19:58:39
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    t...@s...net pisze:

    > Jako ze _polska_ staje się coraz bardziej Państwem policyjnym,
    > wpadłem na pomysł napisania poradnika jak BARDZO DOBRZE
    > zabezpieczyć zawartość naszego dysku twardego przed
    > funkcjonariuszami policji, etc.

    gdzie będzie można znaleźć ten poradnik?
    Ja się np. interesuję trochę zaszyfrowaniem dysku truecryptem, ale nie
    do końca znam wady tego rozwiązania, może jest jakieś dobre polskie
    forum o tc?

  • 35. Data: 2008-09-14 20:00:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Szymon von Ulezalka pisze:

    > no i dobrze idiotce.
    > niech pomysli przez chwile, zanim cos zrobi

    tak, niedługo zobaczymy przy wejściu do obozów "Proszę się nie uśmiechać
    na zdjęciach"

    Obozy dzisiaj są bardziej obiektem turystycznym niż muzeum pamięci, więc
    co się dziwić takim zachowaniom. Moim zdaniem ktoś tu zdrowo przesadza

  • 36. Data: 2008-09-14 20:10:29
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    PlaMa pisze:

    > gdzie będzie można znaleźć ten poradnik?
    > Ja się np. interesuję trochę zaszyfrowaniem dysku truecryptem, ale nie
    > do końca znam wady tego rozwiązania, może jest jakieś dobre polskie
    > forum o tc?
    Polskiego chyba nie ma. Na większość pytań odpowiada dokumentacja tc na
    ich stronie.

  • 37. Data: 2008-09-14 21:24:52
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie będzie można znaleźć ten poradnik?
    > Ja się np. interesuję trochę zaszyfrowaniem dysku truecryptem, ale nie do
    > końca znam wady tego rozwiązania, może jest jakieś dobre polskie

    Wady są takie, że jak wiesz na 99% co robisz, to stracisz dane. Musisz
    wiedzieć na 100%

  • 38. Data: 2008-09-14 21:55:56
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Wady są takie, że jak wiesz na 99% co robisz, to stracisz dane. Musisz
    > wiedzieć na 100%
    Jasne.
    Musi koniecznie wiedzieć, ile rund ma AES, bo straci dane.
    Musi koniecznie wiedzieć, jak działa SHA, bo straci dane.
    W zasadzie, żeby wiedzieć na 100%, musi dokładnie przeanalizować i
    zrozumieć kod źródłowy truecrypta. Bo straci dane.

  • 39. Data: 2008-09-15 06:13:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał

    > Wtedy zabiora komputer razem z tymi danymi i co? Skladowanie danych
    > w jednej, fizycznej, lokalizacji jest samo w sobie dziura
    > w bezpieczenstwie ;)

    Czym innym jest ochrona danych przed ujawnieniem ich osobom
    niepożądanym a czym innym ryzyko utraty tych danych.

    > no i to chyba podpada pod utrudnianie pracy organom
    > scigania... ;)

    Nie.

  • 40. Data: 2008-09-15 06:24:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Alek napisał(a):

    > Czym innym jest ochrona danych przed ujawnieniem ich osobom
    > niepożądanym a czym innym ryzyko utraty tych danych.

    Rozumiem, że ograniczamy się wyłącznie do pierwszego przypadku.

    > Nie.

    Jeszcze... Zakładam, że to "jeszcze" długo nie potrwa i już za chwilę
    niepodaniehasla organom ścigania będzie karane także i w Polsce.
    Pomijam, że defacto już jest - poprzez utratę sprzętu... Miłych snów ;)

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday