-
1. Data: 2005-01-10 14:09:52
Temat: Jak to jest ze zmianami regulaminu
Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>
Witam
Czy ktoś mógłby mnie oświecić jak to jest z umowami ?
Podpisałem z POLKOMTELem umowę promocyjna na świadczenie usług
telekomunikacyjnych. Jak zapewne wiecie Oni teraz zmieniają regulamin
tłumacząc się zmiana Prawa Telekomunikacyjnego, choć nie jest tak do końca.
Zmienili miedzy innymi artykuł dotyczący kaucji. Teraz mogą zażyczyć sobie w
każdej chwili zażyczyć kaucji ( nawet 7600 PLN ) a w momencie gdy ja
podpisywałem umowę mogli tej kaucji zażądać tylko w momencie podpisywania
umowy. Takie działanie nie podoba mi się więc napisałem do nich pismo że nie
akceptuje tej zmiany w regulaminie.A w odpowiedzi otrzymałem iż zgodnie z
art 57 ust. 6 będę musiał zapłacić karę umowną . Tak na prawdę nie chciałbym
rozwiązywać z nimi umowy, ale nie podoba mi się to ich zagranie z kaucją bo
tam w Polkomtelu mają niezły bajzel i nie chciałbym przez ich kolejną
pomyłkę zapłacić kaucji np 7600 PLN. Z tego co mi się wydaje to zgodnie z
Art 59 ust 2 to nie przysługuje im roszczenie odszkodowawcze. Przecież to
oni zmieniają regulamin więc nastąpi rozwiązanie umowy z winy Polkomtela
więc nie powinno im przysługiwać żadne roszczenie.
Art 57 ust.6
W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym
o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną abonentowi,
roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub
przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w
umowie nie może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi
przyznanej
abonentowi.
Art 59 ust 2
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta
o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem
co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych
zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że
w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych
nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
Więc jak to jest ? Który z tych przepisów jest ważniejszy ?
Już mam dość przejść z plusem ( o wcześniejszych możecie poczytać w archiwum
z listopada ). Więc chciałbym wiedzieć jak to jest.
Pozdrawiam
Jarosław Grolik
-
2. Data: 2005-01-10 15:53:22
Temat: Re: Jak to jest ze zmianami regulaminu
Od: "Marcin" <m...@N...com>
a czy zauważyłeś, że POLKOMTEL w swoich odpowiedziach wogóle nie
ustosunkowuje się do Art 59 ust 2 mimo, że zgodnie z tym artykułem zawarł
informacje na osotanich fakturach ??? ot taka taktyka prawnika, widzi tylko
Art 57 ust.6, który tu nie ma zastosowania.
Marcin
Użytkownik "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl> napisał w
wiadomości news:cru2j6$38t$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Czy ktoś mógłby mnie oświecić jak to jest z umowami ?
> Podpisałem z POLKOMTELem umowę promocyjna na świadczenie usług
> telekomunikacyjnych. Jak zapewne wiecie Oni teraz zmieniają regulamin
> tłumacząc się zmiana Prawa Telekomunikacyjnego, choć nie jest tak do
> końca.
> Zmienili miedzy innymi artykuł dotyczący kaucji. Teraz mogą zażyczyć sobie
> w
> każdej chwili zażyczyć kaucji ( nawet 7600 PLN ) a w momencie gdy ja
> podpisywałem umowę mogli tej kaucji zażądać tylko w momencie podpisywania
> umowy. Takie działanie nie podoba mi się więc napisałem do nich pismo że
> nie
> akceptuje tej zmiany w regulaminie.A w odpowiedzi otrzymałem iż zgodnie z
> art 57 ust. 6 będę musiał zapłacić karę umowną . Tak na prawdę nie
> chciałbym
> rozwiązywać z nimi umowy, ale nie podoba mi się to ich zagranie z kaucją
> bo
> tam w Polkomtelu mają niezły bajzel i nie chciałbym przez ich kolejną
> pomyłkę zapłacić kaucji np 7600 PLN. Z tego co mi się wydaje to zgodnie z
> Art 59 ust 2 to nie przysługuje im roszczenie odszkodowawcze. Przecież to
> oni zmieniają regulamin więc nastąpi rozwiązanie umowy z winy Polkomtela
> więc nie powinno im przysługiwać żadne roszczenie.
>
> Art 57 ust.6
>
> W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym
> o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną
> abonentowi,
> roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub
> przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w
> umowie nie może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi
> przyznanej
> abonentowi.
>
> Art 59 ust 2
>
> Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia
> abonenta
> o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem
> co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych
> zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
> wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że
> w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
> telekomunikacyjnych
> nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
>
>
> Więc jak to jest ? Który z tych przepisów jest ważniejszy ?
>
> Już mam dość przejść z plusem ( o wcześniejszych możecie poczytać w
> archiwum
> z listopada ). Więc chciałbym wiedzieć jak to jest.
>
> Pozdrawiam
>
> Jarosław Grolik
>
>