    From: Rolli <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to jest z kosztami windykacji?
    Date: Wed, 10 Oct 2007 07:25:36 -0700

    Witam,
    Swego czasu ULTIMO domagalo sie ode mnie dlugu za rachunki z tepsy.
    (Co ciekawe nie powiadomiono mnie o sprzedaniu dlugu). Sprawa byla
    wowczas w reklamacji (uznanej ostatecznie), co nie przeszkodzilo
    tepsie sprzedac zadluzenie (notabene zawyzone).

    Zanim reklamacja zostala uznana, ja dobrowolnie zaplacilem na konto
    tepsy naleznosc, ktora uznawalem (zostalo to uznane poprzez uznanie
    reklamacji). Tepsa przekazala, jak sadze, pieniadze do ultimo. Jednak
    ta ostatnia do dzisiaj zada ode mnie odsetek.

    Zaznaczam - ultimo nigdy nie przyslala do mnie niczego listem
    poleconym. Za to teraz przyszlo pismo od ich kancelarii, ze zaczynaja
    gromadzic materialy do sprawy sadowej. I moje pytanie - blefuja, tylko
    na nowa modle, czy tez rzeczywiscie naleza im sie odsetki i skieruja
    sprawe do sadu?

    Dzwonilem do federacji konsumenta i tam mi swego czasu powiedziano, ze
    odsetki im sie nie naleza... Stad bylem nieco spokojny o sprawe. Czy
    dobrym pomyslem moze byc napisanie do nich pisma wykazujacego
    wszystkie moje racje, w ktorym odmowilbym uznania dalszego zadluzenia?
    Oraz - dlaczego i na jakiej podstawie tepsa sprzedala zadluzenie,
    skoro w toku byla sprawa reklamacji, a wiec nie wiedzieli wowczas ile
    moga sprzedac (zreszta sprzedali za duzo).

    Prosze o pomoc. Sprawa wydaje sie raczej pilna... TIA.

    P.S. Na wszyskto mam papiery (z pieczatkami i podpisami).