  • 21. Data: 2004-06-19 17:12:52
    Temat: Re: Jak spowolinic otwarcie sklepu
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    "?ukasz B." <a...@p...com.pl> wrote:

    > do tego apteke ktora jest w sasiedzcie tej nowo otwirajacej sie ma
    > remontowany dojazd , cale skrzyzowanie jest remontowane, i dlatego szukam
    > sposob aby opoznic otwarcie tej apteki jak najbardziej , przynajmniej do
    > ukonczenia remontu infrastruktory wokol apteki

    > boimi sie konkurencji
    > dlaczego poniewaz mnie nie stac na sprzedazy lekow po 1 gorsz
    > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    A gdzie Ty masz tą swoją aptekę?
    Bo chce wiedzieć gdzie absolutnie nie kupować, aby nie wspierać takich
    zawistnych antykonkurencyjnych komunistów jak Ty.
    A przy okazji może kupię coś tam gdzie mają sprzedawać po 1 grosz :)

    A Tobie radzę zmienić branże albo przenieść się... nie wiem, może na
    Kubę na przykład.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 22. Data: 2004-06-19 19:06:01
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    ocal...

> [...]
    > A przy okazji może kupię coś tam gdzie mają sprzedawać po 1 grosz :)
    >
    > A Tobie radzę zmienić branże albo przenieść się... nie wiem, może na

    Kupuj za grosz. Jak juz jedna/dwie sieci zmonopolizuja rynek, to sobie
    odbija.
    Tyle jesli chodzi o wolny rynek, ktory jest rownie utopijny, co komunizm.

    Disclaimer -> nie prowadze apteki, nie czerpie zyskow z przemyslu
    farmaceutycznego.

  • 23. Data: 2004-06-19 22:28:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> niebacznie popelnil

    > Nie "wisz" nie pisz lub skorzystaj z instrukcji
    No to może tak BTW i przy okazji pogadamy sobie jakie wyniki
    osiągniemy pytając adwokatów o wprowadzenie rynkowych zasad
    i konkurencji pomierzy palestrą (a co tam: likwidację palestry)?
    Będą popierać kokurencję aż "do jej śmierci"?

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2004-06-19 23:23:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jaroslaw Soja <j...@i...pl> wrote:

    > Kupuj za grosz. Jak juz jedna/dwie sieci zmonopolizuja rynek, to sobie
    > odbija.

    Ja nie wierze takim obawom. Jak sprzedają po grosz i się nie opłaca
    konkurować, to czasowo zmienić branżę, po co się męczyć, można robić
    co innego. A jak już te sieci co zmonopolizowały zrobią podwyżkę do
    horendalych cen, znowu założyć aptekę. Może przez miesiąc monopoliści
    sobie poszaleją z horendalnie wysokimi cenami, potem, góra za kilka
    miesięcy wszystko wróci do normy. Na dłuższą metę taki trik że
    najpierw za grosz a jak inni się wycofają to po horendalnie wysokich
    cenach nie zadziała.

    Znasz jakiś przykład branży gdzie takie coś zadziałało (na dłuższą
    metę)?

    To może jedynie zadziałać gdy przebiegły, zamierzający zmonopolizować
    rynek potentat ma do pomocy jakiś dodatkowy oręż, na przykład w branży
    informatycznej Microsoft wprowadza jakieś formaty czy standardy, dba o
    to by były wolne (jak wolność a nie jak powolny), otwarcie dostępne, a
    więc stały się powszechnie używane, a gdy już to nastąpi wyciągnie
    wcześniej skrywany "patent softwareowy" na ten format i zabroni innym
    programom na jego implementowanie.

    http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tcpa-faq.html

    Ale w przypadku aptek, supermarketów itp nic takiego nie mają do
    pomocy, więc to się nie uda i nie ma się o co martwić.

    > Tyle jesli chodzi o wolny rynek, ktory jest rownie utopijny, co komunizm.

    Mam zgoła przeciwne zdanie, ale chetnie się posprzeczam, może mnie
    przekonasz :)

  • 25. Data: 2004-06-20 00:04:47
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    cal...

> [...]
    > konkurować, to czasowo zmienić branżę, po co się męczyć, można robić
    > co innego. A jak już te sieci co zmonopolizowały zrobią podwyżkę do

    Troche nierealistyczne podejscie. Dla kogos to jest zrodlo utrzymania.
    Z dnia na dzien ma sie przebranzowic z farmaceutyki na wymiane i regeneracje
    opon?

> [...]
    > cenach nie zadziała.
    >
    > Znasz jakiś przykład branży gdzie takie coś zadziałało (na dłuższą

    Stal przez dluzszy czas-> dumping azjatyckich hut. Nie do konca zadzialalo,
    bo UE ( i nie tylko )wprowadzila restrykcje, ale hutnictwo odczulo to b.
    mocno.

    Tak chetnie przytaczany przez ciebie Microsoft w dziedzinie monopoli nie
    wymyslil nic nowego, tylko dziala jak kazda duza korporacja. Patrz TePsa w
    Polsce.
    Zmiany w prawie pod jej dyktando, projekty ustaw pojawiaja sie na Komisji
    sejowej nie wiadomo skad, Blekitna Linia majaca za zadanie odstraszyc
    niezadowolonych. Ciekawe ile TePsa zarobila na tych, ktorzy odpuscili
    reklamowanie zawyzonego o kilka/nascie zl rachunku? Wiem, wiem, spiskowe
    teorie wychodza z mody, ale zawsze zostaje ten "?"

    W skali mikro takie raktyki sa na porzadku dziennym. Najlepiej mi znane
    przyklady to niszczenie cenowe stacji benzynowych prywatnych wlascicieli
    przez koncerny paliwowe ( szczegolnie 2, ale praktycznie kazdy to stosuje).

    > To może jedynie zadziałać gdy przebiegły, zamierzający zmonopolizować
    > rynek potentat ma do pomocy jakiś dodatkowy oręż,

    Pieniadze. Najpotezniejszy orez. Wystarczy.

    > Mam zgoła przeciwne zdanie, ale chetnie się posprzeczam, może mnie
    > przekonasz :)

    Ludzie nie maja dostepu do pelnej informacji. Tyle.

    Zapoznaj sie z pracami Daniela Kahnemana, laureata Nobla z 2002 roku za
    badania nad podejmowaniem decyzji i wydawaniem osadow przy braku pelnej
    informacji

    no i laureatami z 2001 : G.A.Akerlof, A.M.Spence i J.E.Stiglitz -> za
    analize rynkow, na ktorych jedne podmioty dysponuja wieksza wiedza o innych.

    Komunizm w zalozeniach jest piekny. Tylko ludzie sa zli.
    Koncepcja wolnego rynku ? Patrz wyzej.
    Czy przedsiebiorstwo nie uzyje informacji znanej tylko sobie przeciwko
    rywalowi?
    Podzieli sie nia z calym swiatem? Nie bardzo.

  • 26. Data: 2004-06-20 12:29:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    I przede wszystkim co to ma wspólnego z pytaniem?

  • 27. Data: 2004-06-20 14:05:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> niebacznie popelnil

    > Komunizm w zalozeniach jest piekny. Tylko ludzie sa zli.
    Co pięknego dostrzegasz w ideologii głoszącej walkę klas
    i konieczność rewolucji oraz dozwalającej terror (tymczasowy-
    a de facto permanentny), jako narzędzie działania?
    Są ideologie bardziej obojętne moralnie,
    komunizm i nazim do nich zdecydowanie nie należą.

    --
    poreba,
    co nie dał aby mu wmówili,

  • 28. Data: 2004-06-20 17:28:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > a de facto permanentny), jako narzędzie działania?
    > Są ideologie bardziej obojętne moralnie,
    > komunizm i nazim do nich zdecydowanie nie należą.

    Komunizm sam w sobie jest piękny. Przypominam,, ze pierwsze państwo
    komunistyczne utworzyli bodaj jezuici, a w każdym razie na pewno Kościół.
    Komunizm w wydaniu Radzieckim przewidywał walkę klas, ale to zupełnie inna
    sprawa. Co do zasady komunizm raczej dąży do tego, by każdy dostał to, co
    mu jest potrzebne. Czy to słuszna idea, to inna sprawa. W praktyce na
    pewno utopijna.

  • 29. Data: 2004-06-21 00:06:45
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Komunizm sam w sobie jest piękny. Przypominam,, ze pierwsze
    > państwo komunistyczne utworzyli bodaj jezuici, a w każdym razie
    > na pewno Kościół.
    Mnie też MISJA się podobała, 'ładny' film to był...
    Mylisz "komuny" z systemem politycznym.
    Taki "komunizm" o jakim piszesz, dzialal (przez jakis czas)
    w kibucach, i spolecznosciach pierwotnych.

    > Komunizm w wydaniu Radzieckim przewidywał walkę klas,
    Komunizm w każdym wydaniu z walki klas wywodzi/ł konieczność
    rewolucji z jej terrorem jako narzędzie. I to jest be.

    > Co do zasady komunizm raczej dąży do tego, by każdy dostał to,
    > co mu jest potrzebne.
    Komunizm jest konkretną ideologią polityczną, nie jest od "komun",
    raczej od komunałów.

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2004-06-21 09:06:23
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > a de facto permanentny), jako narzędzie działania?
    > Są ideologie bardziej obojętne moralnie,
    > komunizm i nazim do nich zdecydowanie nie należą.

    Uksztaltowane spoleczenstwo komunistyczne jest bezklasowe, a swiadomosc
    polityczna jednostek jest tak rozwinieta, ze terror jest zbyteczny.