eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak opóżnić zgłoszenie się do sądu, ewentualnie uniknąć mojej obecności ? › Jak opóżnić zgłoszenie się do sądu, ewentualnie uniknąć mojej obecności ?
  • Data: 2004-06-17 12:34:15
    Temat: Jak opóżnić zgłoszenie się do sądu, ewentualnie uniknąć mojej obecności ?
    Od: lexm <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Sprawa wygląda następująco:
    Byłem na dyskotece, troche podpity, miałem sprzeczke z gościem, też był
    po spożyciu.
    W wyniku sprzeczki "niechcący" udarzyłem go głową w nos. Tylko raz.
    On wezwał policję. Policja spisała zeznania. Nie chciał iść na obdukcję.
    Po 5-ciu miesiącach dostałem z sądu grodzkiego pismo o umorzeniu sprawy.

    Teraz z sądu rejonowego, wydział cywilny dostałem pismo o powództwie
    cywilnym, gość domaga się odszkodowania w wyniku stałego uszczerbku na
    zdrowiu. Poszkodowany żąda 6tys zł odszkodowania.

    Mam się zgłosić w terminie, kiedy nie będzie mnie w Polsce.
    Nie będzie mnie conajmniej 3 miesiące.
    Nie chciałbym ich informować o celu mojego wyjazdu.

    Jeżeli to ma znaczenie to jestem studentem i nie pracuję.

    Jaka wysokość odszkodowania może zostać mu przyznana (min/max) ?

    Jak to zrobić, żeby nie zgłosić się w wyznaczonym terminie ?
    Czy da się to załatwić bez mojej obecności, jakieś pismo czy coś ?

    I czy moja nieobecność wpłynie na moją niekorzyść na przebieg
    postępowania ?

    pozdrawiam