  • 1. Data: 2005-06-28 18:51:57
    Temat: Jak odzyskać pieniądze/plagiat/niepodpisana umowa o dzieło
    Od: o...@o...pl

    Witam.
    Czy istnieje mozliwosć odzyskania pieniędzy od firmy? opiszę w skrócie sytuację.
    Firma poszukuje osoby ktora ma jej wykonać pewną pracę projektową. W
    miedzyczasie wynika dodatkowe od nich zlecenie.Firmie nie zalezy na
    posdpisywaniu zadnych umow , chce wszystko zrobić na czarno.Wykonawca jednakze
    nalega i powstaje w koncu treść umowy o dzieło któą firma wysyła na adres
    wykonawcy. W miedzyczasie cały czas trwają prace i uzgodnienia nad projektem.
    Wykonawca przez gługi okres czasu nie orztymuje zadnego wynagrodzenia pomimo ze
    swoja prace wykonał a dalsze etapy naleza do innych osób. firma zwleka z
    odesłaniem umowy w której zawarta jest wysokosc wynagrodzenia. Brak w niej
    natomiast protokółu zdawczo odbiorczego.fIrma zada coraz to nowych zmian o
    których wczesniej nie było mowy.Projekt skonczony w lutym przez wykonawce
    przeciaga sie do maja i wykonawca wciaz musi do niego wracać.W koncu wykonawca
    naciska i firma placi mu polowe ustalonego wynagrodzenia.I na tym rzecz
    staje .Firma nie chce zapłacic dalszej kwoty. Ponadto zarzuca wykonawcy ze nie
    on jest autorem projektu!!!!.Nie odsyła tez podpisanej przez firmę umowy.
    Dodam tylko ze z plagiatowaniem owa firma sie nie kryje i jak to teraz wiem
    jest to jej stala praktyka.
    Co mozna w tej sprawie zrobić. Jak odzyskać resztę pieniędzy.
    A moze tez postapić w inny sposob - zwrócić część pieniedzy zaplaconych przez
    firme i zarzadac od niej zaswuiasdczenia o nie wykorzystaniu wykonanego
    projektu a pozniej złozyć sprawe o kradzież projektu - bo wiem ze projekt
    został uzyty w produkcji. Dodam iz wszelkie slaady dokumentujące powstawanie
    projektu mam na swoim kompie takze bez problemu udowodnie ze jest to projekt
    mojego autorstwa. CO ZROBIĆ?

    Pozdrawiam
    olala