  • 31. Data: 2011-05-30 09:15:10
    Temat: Re: Jak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ?
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Mają obowiązek pytać, bo za leczenie nieubezpieczonego dziecięcia NFZ dostaje
    "zwrot" z budżetu państwa. "Zwrot", bo dotacja celowa SP dla NFZ i tak jest
    ryczałtowa (AFAIK).

    GK

  • 32. Data: 2011-05-30 09:19:28
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    .. co wiąże się i z tym, że także przy umowach zleceniach i umowach podobnych
    należy zgłosić do ubezpieczenia członków rodziny nieposiadających innych
    tytułów do ubezpieczenia.:)

    GK

  • 33. Data: 2011-05-30 10:03:42
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > "Bezrobotny" jego ać.

    No w pełni bezrobotny. Bezrobotny ma być od razu biedakiem ?

    > I jeszcze kombinuje, jak tu oszukać na składce na ZUS.

    Straszne mecyje. Do tej pory płaciło się maksymalny ZUS w ciągu
    niespełna 7 miesięcy, nie korzystało się w ogóle z publicznej
    służby zdrowia, bo stać było na w pełni prywatną co by nie stać
    w zakichanych kilkumiesięcznych kolejkach do specjalisty. A
    Jeśli ktoś chce zapewnić sobie obsługę medyczną w razie
    nieszczęśliwego zdarzenia - to już złodziej.

    Mam trochę inne spojrzenie na słowo złodziej i na pewno nie jest
    to dla mnie osoba, która zapieprzając jak wół wkładała do
    systemu dużo więcej niż powinna nie wyciągając teraz z niego.
    Nie rozumiem, dlaczego ktoś ma mieć prawo do ubezpieczenia za 50
    PLN, a inna osoba musi wg ciebie płacić jakieś chore pieniądze.

    --
    Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
    CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

  • 34. Data: 2011-05-30 10:05:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-30 08:42, ąćęłń pisze:

    > Poza tym dla zdrowotnego wystarczy, że jedno z małżonków jest ubezpieczone
    > (przynajmniej przy umowie o pracę).
    > Czy przy umowie-zleceniu ubezpieczenie zdrowotne obejmuje też małżonka?

    A to jest obowiązek mieć męża/żonę mając dziecko ? :) Ja tam też
    jestem przeciwnikiem związku małżeńskiego - w razie wu same
    zbędne koszty przy podziale życia :)

  • 35. Data: 2011-05-30 10:15:38
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > "Bezrobotny" jego ać.

    Ale o co chodzi? Przeciez wyraźnie napisał, że nie ma zamiaru pracować, nie
    chce statusu bezrobotnego.

    > I jeszcze kombinuje, jak tu oszukać na składce na ZUS.

    Nie oszukać, tylko wykorzystać możliwości.:->

    Rafał, a matka rzeczonego dziecka nie ma ZUS? Przeciez może zgłosić do
    ubezpieczenia członka rodziny.
    J.

  • 36. Data: 2011-05-30 11:15:35
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-30 12:15, krys pisze:

> [...]
    > Nie oszukać, tylko wykorzystać możliwości.:->
    > Rafał, a matka rzeczonego dziecka nie ma ZUS? Przeciez może zgłosić do

    No właśnie matka nie ma opłacanych składek i stąd tak pod górkę.
    Jak zrozumiałem, dziecko ma "z ustawy" zapewnione ubezpieczenie.

    W grę nie wchodzi również podciągnięcie pod ubezpieczenie
    małżonka, gdyż małżonka formalnie brak :)

  • 37. Data: 2011-05-30 11:56:13
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    No więc właśnie, należy nie zapomnieć o dokonaniu tego zgłoszenia małżonka i
    dzieci (jakiś konkretny druk do tego jest) - bo później w szpitalu itp. będą
    pytać nie o prawo małżonka, tylko o fakt zgłoszenia z konkretną datą (i
    oczywiście o potwierdzenie opłacania składki).

    W sumie to może być kłopotliwe, bo mamy takich "pracowników"
    (zleceniobiorców) co raz na parę miesięcy dostają jakąś robotę i jest stały
    korowód z ich zarejestrowywaniem za konkretny miesiąc i wyrejestrowywaniem po
    upływie.
    I za 2-3 miesiące wszystko to samo od nowa.
    ZUS nie wpadł, że możnaby to robiś kwartalnie (przez analogię do kwartalnych
    rozliczeń podatkowych), czy nasza księgowość nie wpadła?

    -----

  • 38. Data: 2011-05-30 11:59:56
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    Nie, co więcej dziecko nie ma obowiązku 'posiadania' drugiego rodzica,
    poprzez którego jest ubezpieczone (zdaje się na bezrobotnym też, a pytałeś
    chyba o bezrobocie).
    Ale zwykle jednak 'posiada'.

    Oczywiście wypadki chodza po ludziach.

    -----

  • 39. Data: 2011-05-30 12:04:20
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    To zmienia sprawę:
    Niech się uda do prawnika od ubezpieczeń społecznych i prawa pracy, a nie do
    internetu.

    -----

  • 40. Data: 2011-05-30 12:08:02
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    Urban legend.
    Niech zmieni ubezpieczyciela.

    BTW ma tyle kasy, a musi korzystać z porady, jak przejść przez ulicę??

    -----