    From: "Janeko" <S...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak jest z gwarancją?
    Date: Wed, 28 Jun 2006 10:03:46 +0200

    Witam,

    Mam parę pytań o gwarancję, głównie chodzi mi o tą udzielaną prze firmę
    Nokia.
    Gwarancja jest sobie na 24miesiące na telefon i na inne akcesoria są
    mniejsze terminy http://www.nokia.com.pl/nokia/pomoc/naprawa/gwarancj
    a/
    Mam teraz parę pytań:
    1. W karcie gwarancyjnej, ani na stronie nie jest określone ile może
    maksymalnie trwać naprawa gwarancyjna i co jeśli termin zostanie
    przekroczony. Czy w polskim prawie jest to jakoś uregulowane?
    2. Nie jest określone po ilu naprawach można się domagać wymiany sprzętu na
    nowy. Czy to również jest gdzieś określone?
    Przed 1kwietnia 2005r. Nokia miała inne warunki gwarancji i określała, że
    naprawa nie będzie dłuższa niż 14dni roboczych, że po 4 naprawach można
    domagać się wymiany sprzętu na nowy, teraz nic o tym nie wspomina.
    3. Czy jeżeli na jakieś akcesorium udzielana jest gwarancja 90dni np. karta
    pamięci to można się domagać po tym okresie naprawy np. z tytułu
    niezgodności towaru z umową?
    Nie mam wykształcenia prawniczego dlatego to wszystko to pytania. Czytam
    różne wypowiedzi i mam mętlik w głowie. Chciałbym aby mi ktoś to jasno
    wytłumaczył;)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam