  • 11. Data: 2019-01-24 15:23:49
    Temat: Re: Jak długo trzymacie kwity?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 14:55, Olin pisze:

    > Jeśli przekonasz się do e-Deklaracji, oszczędzisz sobie roboty, bo
    > potwierdzenie jest w formacie pdf.

    W tym sęk, co mi po pdfie, takie potwierdzenie można sobie wygenerować w
    każdym sklepie z pdfami :)

    > Skaner możesz zatem sprzedać na Alledrogo i jeszcze się wzbogacisz.

    Przecież nie używam go tylko do tego celu :)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2019-01-24 17:18:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-01-19 o 21:52, TOJA pisze:
    > Jak długo przechowujecie kopie takich dokumentów jak PIT-37?
    > Wydaje mi się, że przepisy nakazują przechowywać je przez
    > 5 pełnych lat. Jeśli się mylę, to napiszcie proszę jak to jest.

    PIT-ty przez pięć lat od końca okresu,którego dotyczy rozliczenie, czyli
    w praktyce 5~6 lat, bo dochody ze stycznia 2017 roku rozliczasz w
    kwietniu 2018 roku, więc masz to trzymać do końca 2023 roku.

    W pozostałym zakresie trzymamy do przedawnienia roszczenia, choć czasem
    prościej realizować płatności za pośrednictwem rachunku i liczyć na
    to,że bank będzie miał kopie.