    From: djmaro <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Intercyza - pytania bez odpowiedzi:)
    Date: Sat, 9 Feb 2008 10:43:41 -0800 (PST)

    Witajcie

    Mam kilka pytan dotyczących intercyzy na które nie znalazłem
    odpowiedzi w Internecie.

    1) Mam lokal handlowy który wynajmuje i z niego czerpe jakis tam zysk.
    Czy po podpisaniu intercyzy przed slubem jako wspólność ograniczona
    można ten zysk wyłączyć z przyszlej wspólności majtakowej?
    Czy jest możliwe zrobienie czegos takiego, ze ten zysk BYLBY wspolny w
    sensie jego rozporządzania i dysponowania ale podczas rozwodu druga
    strona by nie mogą rościć sobie do niego zadnych praw? Nie ulegal by
    on podziałowi?

    2) Załóżmy ze chce ten lokal sprzedac w trakcie trwania małżeństwa
    (nabyty był przed małżeństwem) czy pieniadze po jego sprzedazy staja
    się wspolne? Czy jeśli za te pieniadze kupie cos np. mieszkanie to czy
    ono staje się wspolne? Jeśli tak jak wyłączyć ze wspólności majatkowej
    pieniadze po jego sprzedazy oraz wszelkie nabyte rzeczy z tych
    pieniędzy?

    3) Załóżmy ze mam w mieszkaniu sprzet roznego typu o znacznej
    wartości. Ożeniłem się czy ON staje się wspolny? Jeśli nie to na
    jakiej podstawie? Jak udowodnic ze był nabyty przed slubem i nie ulega
    podziałowi? Czy da się to tez w jakiejs klauzuli wyszczególnić w
    intercyzie jakie rzeczy wchodzily (bez rachunkow czy faktur) w dobra
    nabyte przed slubem?

    Dziekuje za odpowiedzi
    Marek