  • Data: 2008-02-10 03:10:26
    Temat: Re: Intercyza - pytania bez odpowiedzi:)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    djmaro wrote:
    > Witajcie
    >
    > Mam kilka pytan dotyczących intercyzy na które nie znalazłem
    > odpowiedzi w Internecie.
    >
    > 1) Mam lokal handlowy który wynajmuje i z niego czerpe jakis tam zysk.
    > Czy po podpisaniu intercyzy przed slubem jako wspólność ograniczona
    > można ten zysk wyłączyć z przyszlej wspólności majtakowej?

    jak się podpisze rozdzielnośc majątkową to w ogóle nie ma mowy o tym, że
    coś jest wspólne, chyba, że razem to na spółę kupicie.
    Więc przy rozdzielności z definicji ten zysk będzie rozdzielnu

    > Czy jest możliwe zrobienie czegos takiego, ze ten zysk BYLBY wspolny w
    > sensie jego rozporządzania i dysponowania ale podczas rozwodu druga
    > strona by nie mogą rościć sobie do niego zadnych praw? Nie ulegal by
    > on podziałowi?

    Założyć konto na siebie, a drugiej osobie dać pełnomocnictwo.

    > 2) Załóżmy ze chce ten lokal sprzedac w trakcie trwania małżeństwa
    > (nabyty był przed małżeństwem) czy pieniadze po jego sprzedazy staja
    > się wspolne?
    Nie.

    >Czy jeśli za te pieniadze kupie cos np. mieszkanie to czy
    > ono staje się wspolne?

    hmm, zdaje się też nie.

    > Jeśli tak jak wyłączyć ze wspólności majatkowej
    > pieniadze po jego sprzedazy oraz wszelkie nabyte rzeczy z tych
    > pieniędzy?

    to podpisujesz tą intercyzę, czy nie?
    bo jak tak to wszystko jest twoje.

    > 3) Załóżmy ze mam w mieszkaniu sprzet roznego typu o znacznej
    > wartości. Ożeniłem się czy ON staje się wspolny?

    Nie. Wszystko co przed ślubem i wszystko co darowane nawet w czasie
    ślubu dalej jest majątkiem oddzielnym

    ps.
    ja bym sie nie żenił. to bez sensu przy takim podejsciu.
    narobcie sobie dzeci, które nawet z intercyzą wejdą do "majątku
    wspólnego" a potem, uwierz mi, cholernie trudno toto podzielić przy
    rozwodzie.