  • 51. Data: 2011-02-13 11:40:35
    Temat: Re: Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 12 Lut, 15:02, spp <s...@o...pl> wrote:

    > A to chyba za daleko id cy wniosek. :)

    jakie przestepstwo popelniam (konkretnie) sciagjac total commandera no
    z dobrych programow instalujac i uzywajac klikajac kazdorazowo przy
    uruchamianiu na
    jedna z trzech liczb ?

  • 52. Data: 2011-02-13 11:42:57
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 12 Lut, 20:21, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Przemyslaw Rokicki" <p...@g...com> napisal w
    > wiadomoscinews:0a966fcf-5c5b-41cd-a2e3-013b265727ab@
    k22g2000yqh.googlegroups.com...

    > Wlascicielem programu nadal jest jego autor. Uzytkownik moze przechowywac
    > kopie tylko za jego zgoda. Z uplywem licencji zgody nie masz, czyli kopie
    > masz nielegalnie. Nie jest przestepstwem w tym wypadku nabycie - bo nabyles
    > legalnie, a posiadanie kopii bez licencji.

    ktory konkretnie to przepis (w artykule byla mowa o uzyskaniu od osoby
    nieuprawnionej)

    No i o ile samo pozostawienie na
    > dyskach programu w mojej ocenie nei wyczerpuje znamion przestepstwa, to
    > jakiekolwiek przeinstalwoanie powoduje, ze dochodzi do zwielokrotnienia
    > bezlicencyjnego na dysk, co jest przestestwem.

    w artykule nie bylo mowy o zwielokrotnieniu tylko o posiadaniu po
    uplywie licencji.

  • 53. Data: 2011-02-13 11:43:38
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 12 Lut, 20:25, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Przemyslaw Rokicki" <p...@g...com> napisa w
    > wiadomo cinews:62099569-be7d-40f6-a658-4565ff9c9a30@y26g2000
    yqd.googlegroups.com...

    > Jest nielegaln kopi na dysku po prostu.

    ktory dokladnie przepis naruszam sciagajac program total comander z
    dobrych programow instalujac i uzywajac klikajac na jeden z trzech
    przyciskow przy uruchamianiu

  • 54. Data: 2011-02-13 11:44:22
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 13 Lut, 00:48, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Robercie, użytkownik uzyskał program w sposób legalny, od osoby
    > uprawnionej, a tylko tu mogłoby zaistnieć przestępstwo. To, co piszesz,
    > znajduje się w kategorii roszczeń cywilnych.

    on tak tez twierdzil prze wiele lat o dziwo w tym watku rznie glupa

  • 55. Data: 2011-02-13 11:46:42
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 13 Lut, 01:50, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Ale te zarzuty to się wybroniły przed sądem, czy jednak sędzia był
    > innego zdania?
    >
    > Z drugiej strony to jest jeden z wielu przypadków, kiedy to oskarżony ma
    > udowodnić swoją niewinność...

    no wlasnie podalem link do podobnej sprawy

    http://www.google.com/url?sa=D&q=http://wroclaw.gaze
    ta.pl/wroclaw/1,35768,7300258,Chcial_poltora_miliona
    __dostanie_tysiac_razy_mniej.html

  • 56. Data: 2011-02-13 11:48:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 12:43, Przemyslaw Rokicki pisze:

    > ktory dokladnie przepis naruszam sciagajac program total comander z
    > dobrych programow instalujac i uzywajac klikajac na jeden z trzech
    > przyciskow przy uruchamianiu

    Przez miesiąc żaden, potem przeczytaj licencję.

    --
    spp

  • 57. Data: 2011-02-13 15:48:07
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 13 Lut, 12:48, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Przez miesiąc żaden, potem przeczytaj licencję.

    ponawiam pytanie ktore przestepstwo popleniam (dokladnie po miesiacu)

  • 58. Data: 2011-02-13 15:50:07
    Od: Przemyslaw Rokicki <p...@g...com>

    On 13 Lut, 12:48, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Przez miesiąc żaden, potem przeczytaj licencję.

    Art. 2 kodeksu karnego stanowi, że odpowiedzialności karnej za
    przestępstwo skutkowe popełnione przez zaniechanie podlega ten tylko,
    na kim ciążył prawny, szczególny obowiązek zapobiegnięcia skutkowi.

    jakie wiec przestepstwo popelniam nie przestajac uzywac po miesiacu
    skoro uzyskalem go od osoby uprawnionej

  • 59. Data: 2011-02-14 13:05:02
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 17:48:54 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

    > Nie wiem jak Adobe, ale mikrosyf coś takiego wprowadził już jakiś czas temu.
    >
    > "Abonament" na używanie winzgrozy...

    Wiesz ze dzwonia, ale pojecia nie masz w ktorym kosciele.

    --
    Mark

  • 60. Data: 2011-02-14 13:16:25
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 22:24:43 +0100, Karol Y napisał(a):

    > No to chyba tylko Ty o nim słyszałeś.

    Nie, nie tylko on.
    Rzeczywiscie, istnieje taka opcja - choc w Polsce sie raczej nie przyjela -
    *dzierzawy* oprogramowania zamiast jego kupna.
    Mozna sie zdecydowac wtedy na licencje typu "Open Value", gdzie placi sie
    rocznie za uzywanie, a nie jednorazowo za kupno.
    Ale to jest *alternatywa* do licencji box/oem, na dodatek grupowa.

    --
    Mark