  • 1. Data: 2005-06-01 05:32:43
    Temat: Ile godz. wolnego ...
    Od: "arek" <r...@p...fm>

    Po nocnej zmianie od 10-6.00 rano ?
    Czy można 4 kolejne dni pracować na noc ?
    Czy można jedyny wolny weekend w rozpoczynać po pracy w nocy (tym samym go
    nie ma bo odsypia się pracę w nocy)?
    Czy osoby zatrudnione w jednej firmie za jednakowe pieniądze, mogą bez
    uzgodnienia 4 być skierowane na nocne zmiany a pozostałe nie (czy ten
    nierówny podział pracy jest zgodny z kodeksem pracy) ?
    Dzięki za wszelkie konstruktywne odpowiedzi od osób dobrze poinformowanych.

  • 2. Data: 2005-06-01 05:45:13
    Temat: Re: Ile godz. wolnego ...
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > nierówny podział pracy jest zgodny z kodeksem pracy) ?
    > Dzięki za wszelkie konstruktywne odpowiedzi od osób dobrze poinformowanych.

    Jeśli system pracy zmianowej jest ukształtowany zg. z prawem, czyli respektuje
    prawo pracownika do określonego dobowego (11 godzin) i tygodniowego wypoczynku
    (35 godzin), przy założeniu że nie masz wprowadzonego jakiegoś szczególnego
    systemu pracy, wszystkop jest lege artis, ale przy założeniu że jest to
    ukształtowane z poszanowaniem dobowych i tygodniowych norm czasu pracy i czasu
    odpoczynku - takie jest moje zdanie.

    Mówisz o osobach zatrudnionych za jednakowe pieniądze - ale przecież Tobie
    należy się dodatek za pracę nocną, więc zarobisz więcej.

  • 3. Data: 2005-06-01 05:48:48
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arek" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Po nocnej zmianie od 10-6.00 rano ?
    zwykle przysługuje Ci dzien wolny, chyba że znowu idziesz na 22
    > Czy można 4 kolejne dni pracować na noc ?
    tak
> [...]
    > uzgodnienia 4 być skierowane na nocne zmiany a pozostałe nie (czy ten
    > nierówny podział pracy jest zgodny z kodeksem pracy) ?
    tak jak najbardziej, dostajesz większą wypłatę to chyba 20% najnizszego
    wynagrodzenia
    a co do pracy to sa tacy, którzy tyrają za 600 zł rownież w nocy i tacy co
    nic nie robią za grube tysiące i odwrotnie;)
    > Dzięki za wszelkie konstruktywne odpowiedzi od osób dobrze
    poinformowanych.
    nie ma za co
    TMK

  • 4. Data: 2005-06-01 06:31:26
    Od: "arek" <r...@p...fm>

    Bardzo dziękuję za tę rzeczowa a najważniejsze BARDZO grzeczną wypowiedź.
    Musuisz Tamaro jednak wiedzieć ze nie wszyscy pragną jedynie zarabiać
    pieniędze
    Są tacy kt orzy chcą jedynie iść do pracy a po pracy godnie żyć i odpocząć.
    Pytanie (nie zauważyłaś) odnosi się do tego właśnie, czy jeśli podpisana
    byłą umowa ze wszystkimi pracownikami jednakowa a teraz niektórzy muszą 1/4
    miesiąca przyjść i pracować w nocy to czy można się zwrócić do menagera o to
    aby obdzielił tym (WIELKIM DOBRODZIEJSTWEM ) dodatku za nocną parcę
    wszystkich pracowników bo nie chciałbym aby byli (myśląć po Twojemu)
    POKRZYWDZENI ze zarabiają mniej !!
    Poza tym praca nie zawsze polega na (jak to nazwałaś ) tyraniu, czasami nie
    parcujesz ciężko ale odpowiadasz np. finansowo za pewne finansowe
    tranzakcje - i tu moja jeszcze jedna wątpliwość. Czy w związku z tym, można
    przy tej odpowiedzialnej pracy dawać te kolejne nocne zmioany - bo nie wiem
    ale coś tam było o tym chyba w kodeksie pracy ....

    Skąd ja, Tamaro K. - takie osoby jak Ty znam .....
    Tak, już wiem ! no i spotykam ich coraz więcej i ostatnimi czasy jeszcze
    więcej i na ulicach i w pracy ...
    Ale to już inna "bajka".

  • 5. Data: 2005-06-01 07:19:43
    Od: l...@v...pl

    Spokojnie .... 1 2 3 (...) taka jest nasza Planeta, niektórzy żyją po to aby
    pracować, inni pracują po to aby żyć, albo inaczej dla jednych praca jest
    przyjemnością a dla innych praca to konieczność, tak można dywagować dość długo,
    jednak też jestem zdania że to PRACA jest dla MNIE a nie JA dla PRACY, że żyję
    po to aby żyć, a nie po to aby pracować.

    Wracając do problemu pracy w nocy.

    Pracodawca ma prawo organizować proces pracy w taki sposób, jakiego wymaga tego
    ptrzeba zakładu pracy, Ty jednak możesz sprawdzić, czy aby nie uchybił przepisom
    w zakresie np. wprowadzenia systemu zmianowego, czy aby dobrze ewidencjonuje
    prace nocne, czy zachowuje prawo do dodatku nocnego. Zacznij od wertowania np.
    regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, a jeśli masz w firmie od układu
    zbiorowego pracy, potem jeśli chcesz Rozdziała VI k.p. dot pracy w porze nocnej.

  • 6. Data: 2005-06-01 09:24:16
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    osoby jak Ty znam .....
    > Tak, już wiem ! no i spotykam ich coraz więcej i ostatnimi czasy jeszcze

    Wiesz ostatnie 6 lat spędziłam w hipermarkecie , a od dwuch tygodni jestem
    wolna:)))) i szukam pracy bo nie wytrzymałam:] tego co opisujesz; to tytułem
    wyjaśnienia.
    Ponieważ jest to grupa prawo, odpowiedziałam zgodnie z moją znajomością
    prawa. Oczywiście możesz i pewnie trzeba porozmawiać z kierownikiem, pewnie
    jest to niesprawiedliwe, że niektórzy mogą zarobić tej bajecznie
    wzbogacający dodatek za nockę ok 2 zl brutto za godzinę ;) Ale pracodawca
    postępuje tu zgodnie z KP i zdarza się, że wiekszość twoich dni wolnych
    przypada po nocce, bywa.
    Pewnie jeszcze chcesz godnie pracować i być sprawiedliwie oceniany-awanse
    podwyżki itp. I jeszcze chciałbyś żeby w pracy wykorzystywano Twoją wiedzę i
    umiejętności-o wykształceniu nie wspomnę, Jesli jeszcze chciąlbyś w pracy
    mieć dobrą motywującą atmosferę i........
    chyba skończę
    Pozdrawiam
    TMK