  • 1. Data: 2005-11-04 19:20:25
    Temat: Ile czasu ma wierzyciel na ściągnięcie "zaległości" w płatnościach ??
    Od: "RP" <r...@S...wp.pl>

    Witam,

    nie bardzo wiem nawet pod jakim hasłem w googlach tego szukać.

    Problem polega na tym, że mój provider 2 lata temu wystawił mi błędny
    rachunek za usługi - sam przyznaje się do tego że miał błąd w systemie !
    Teraz chciałem uruchomić usługę direct debit i nagle system "dopatrzył się"
    zaległości wynikających właśnie z tego rachunku. Oczywiście nigdy wcześniej
    nie dostawałem informacji o jakiś zaległościach - wszystko było opłacane
    zgodnie z przychodzącymi rachunkami.

    Tak się zastanawiam czy nie ma jakiegoś ustawowego czasu na zgłoszenie przez
    providera konieczności dopłaty - sprawa jest w sumie na bardzo niską kwotę -
    ale chodzi mi o sam fakt.
    Czy regulują to jakieś przepisy ??

    pozdrawiam,
    RP

  • 2. Data: 2005-11-04 19:33:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    RP napisał(a):

    > Tak się zastanawiam czy nie ma jakiegoś ustawowego czasu na zgłoszenie przez
    > providera konieczności dopłaty - sprawa jest w sumie na bardzo niską kwotę -
    > ale chodzi mi o sam fakt.

    Do u_(*)&(^*%&ej śmierci wierzyciela ... Czas regulowany przez
    ustawę mówi tylko jak długo może dochodzić roszczenia na drodze
    postępowania sądowego.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2005-11-04 20:09:35
    Od: "Fogra" <fogra_USUN@TO_autograf.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dkgcsp$3st$2@inews.gazeta.pl...
    > Do u_(*)&(^*%&ej śmierci wierzyciela ... Czas regulowany przez
    > ustawę mówi tylko jak długo może dochodzić roszczenia na drodze
    > postępowania sądowego.

    hmmm - szkoda - bo myslalem, ze jest tak jak z np. skarbowym, ze maja tylko
    iles tam lat na doczepienie sie i kontrole/zadanie doplaty

  • 4. Data: 2005-11-05 04:07:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Do u_(*)&(^*%&ej śmierci wierzyciela ... Czas regulowany przez ustawę
    > mówi tylko jak długo może dochodzić roszczenia na drodze postępowania
    > sądowego.

    Hmm, serio?

    A ja myslem, ze dlugu na drodze sądowej można dochodzić do u_(*)&(^*%&ej
    śmierci wierzyciela, a nawet i dlużej.