  • 11. Data: 2012-07-18 12:45:09
    Temat: Re: IMGW - płatność SMS za usługę czasem darmową, czasem płatną
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Andy Niwinski" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ju4k5p$4jj$1@news01.versatel.de...

    > "dK" <c...@w...pl>
    >>
    > Czy osoba niepełnoletnia może być w Polsce pełnoprawnym partnerem w
    > umowie?
    A czy są konsekwencje dla osoby niepełnoletniej która poda, że urodziła się
    w 1939 roku?
    Równie skuteczny jest checkbox z oświadczeniem, że jest się pełnoletnim, ale
    jak zaznaczy to osoba niepełnoletnia to takie oświadczenie jest g... warte.
    Więc jaki jest w ogóle sens wprowadzania tego typu pytania?
    Tym bardziej, że jest to informacja zbierana przez IMGW *nie dla samej
    umowy* ale tylko do zarejestrowania się jako user na ich portalu!

    dK

  • 12. Data: 2012-07-18 13:19:43
    Od: SDD <s...@t...pl>

    dK pisze:

    > A czy są konsekwencje dla osoby niepełnoletniej która poda, że urodziła
    > się w 1939 roku?

    Dla niepelnoletniej takie same, ale zdolny do czynnosci prawnych
    uslugodawca jest kryty - wyswiadczyl usluge w dobrej wierze.

    Jesli malolat cos namiesza, to malolat oszukal i rodzice odpowiadaja.
    Jesli natomiast malolat poda dane zgodne z prawda,, to uslugodawca jest
    winien - mogl malolatowi uslugi nie swiadczyc, skoro wiedzial, ze malolat.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2012-07-18 15:09:38
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    > winien - mogl malolatowi uslugi nie swiadczyc, skoro wiedzial, ze malolat.

    "Czynność prawna dokonana przez osobę, która nie ma zdolności do czynności
    prawnych, jest nieważna."
    Nie ma znaczenia więc czy małolat podał dane zgodne, czy niezgodne z
    prawdą - oświadczenie jest nieważne.

    dK

  • 14. Data: 2012-07-18 17:09:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-16 19:18:48 +0200, Rowerex <r...@o...pl> said:

    > Jest sobie produkt-usługa internetowa(...)Z tym, że w pewnych
    > warunkach, bynajmniej nie rzadkich, dane są udostępniane wszystkim za
    > darmo

    Odwiedziłem tę stronę i z ciekawości pytam, chodzi o to ogłoszenie z napisem:

    Prognoza codzienna + gratis ostrzeżenia

    ?
    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2012-07-18 20:37:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rowerex wrote:
> [...]
    > stały się ogólnodostępne dla wszystkich, bo akurat IMGW wydało
    > ostrzeżenia, więc zapłaciłem za coś, co jest i będzie _darmowe_ przez
    > najbliższe godziny.
    >
    > Co w powyższym przypadku? "Klient", który zapłacił za płatną usługę ma
    > sobie wyłącznie pluć w bodę za to, że zapłacił za coś co za chwilę
    > stało się darmowe, i że nie poczekał pięciu minut? Jak to wygląda z
    > prawnego punktu widzenia?
    >
    > Na stronie IMGW nie znalazłem regulaminu, który by określał takie
    > sytuacje (w ogóle nie znalazłem regulaminu odnośnie płatności i

    poza wszystkim to uważam że jest draństwem pobieranie opłat za dane
    przygotowywanę przez państwową w agencję opłacaną z NASZYCH podatków. Coś
    jakby żona pobierał od męża i dzieci opłatę za podawanie obiadów.

  • 16. Data: 2012-07-18 20:55:36
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-18 20:37, Marek Dyjor pisze:

    > poza wszystkim to uważam że jest draństwem pobieranie opłat za dane
    > przygotowywanę przez państwową w agencję opłacaną z NASZYCH podatków.
    > Coś jakby żona pobierał od męża i dzieci opłatę za podawanie obiadów.

    Poniekąd tak. Poniekąd wszystkie instytucje budżetowe powinny
    udostępniać swoje produkty nieodpłatnie.
    Ale z drugiej strony - ta odpłatność pozwala na łagodniejsze ssanie z
    budżetu (przy tym samym wydalaniu). A wszak naturalne jest, że każdy
    płaci za to, co bierze, czego chce.
    Więc właściwszym kierunkiem byłoby: Niech IMGW i wszystkie instytucje
    budżetowe żyją *WYŁĄCZNIE* z tego, co im dobrowolnie zapłacą ci, którzy
    chcą z ich wydzielin korzystać.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 17. Data: 2012-07-18 22:02:07
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Użytkownik SQLwiel napisał:

    > Więc właściwszym kierunkiem byłoby: Niech IMGW i wszystkie instytucje
    > budżetowe żyją *WYŁĄCZNIE* z tego, co im dobrowolnie zapłacą ci, którzy
    > chcą z ich wydzielin korzystać.

    OK, tylko że wtedy to już nie będą instytucje budżetowe.
    Niech sobie będą prywatne.

  • 18. Data: 2012-07-19 06:47:28
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-18 22:02, Mariusz pisze:

    > OK, tylko że wtedy to już nie będą instytucje budżetowe.
    > Niech sobie będą prywatne.

    (Mogą być państwowe, ale kormercyjne - choć to okazja do patologii)

    I o to chodzi!
    Państwowa, to ma być policja, sądy, armia i drogi krajowe.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 19. Data: 2012-07-19 21:46:24
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-07-19 06:47, SQLwiel wrote:

    > (Mogą być państwowe, ale kormercyjne - choć to okazja do patologii)
    >
    > I o to chodzi!
    > Państwowa, to ma być policja, sądy, armia i drogi krajowe.

    Trochę się zapędziłeś. Korwinista?

    Shrek.

  • 20. Data: 2012-07-19 22:23:46
    Od: PiotrD <p...@g...com>

    W dniu 19.07.2012 06:47, SQLwiel pisze:
> [...]

    Wtedy w szybkim czasie zostanie wykupiona przez jakiś ROSHYDROMET i w
    razie konfliktu zbrojnego, prognozy będą nam pisać Rosjanie ;)