  • 1. Data: 2005-05-05 20:54:23
    Temat: Hipoteka, a kupno mieszkania
    Od: "wolim" <w...@i...pl>

    Witam.
    Pierwszy raz pisze na grupe. W zwiazku z tym pozdrawiam wszystkich
    serdecznie ;)
    Jednoczesnie zaznaczam, ze szukalem tu i ówdzie, również na googlu, ale nic
    nie znalazłem...

    Mam pewien problem.

    Zdecydowalem sie na zakup mieszkania na rynku wtórnym. Dzisiaj dowiedziałem
    sie jednak, że w księdze wieczystej jest zapisana hipoteka na to
    mieszkanie... Obecni właściciele (wyglądający na uczciwych), proponują, żeby
    rowiązać to w ten sposób, że podpiszemy umowę przedwstępną u notariusza, w
    której będzie zapis, że oni zobowiązują sie spłacić w ciągu 14 dni kredyt i
    złożyć wniosek o skreślenie hipoteki do sądu. Jeżeli wywiążą się z umowy,
    podpiszemy umowę właściwą.

    Problem polega na tym, że boję się, że nawet jeśli złożą wniosek o
    skreślenie hipoteki, może się zdażyć (przez zwykłą formalność, np. brak
    znaczka skarbowego, brak podpisu, brak jakichś danych), że wniosek ten
    zostanie odrzucony. A wtedy, jako że ci Państwo nie będą już właścicielami
    mieszkania nie będzie im zależeć żeby wyjaśnić sprawę. Będą się ociągać,
    zwodzić, itepe. I zostanę z hipoteką.

    Czy taka sytuacja jest możliwa?
    A jeśli tak, to jak najkorzystniej załatwić sprawę z hipoteką? Oczywiście
    rozwiązanie z poczekaniem na skreślenie hipoteki nie jest dla nas najlepszym
    rozwiązaniem, bo zależy nam na czasie, a trwa to do trzech miesięcy... Można
    to załatwić w jakiś inny sposób?

    pozdrawiam
    /\/\\/\/

  • 2. Data: 2005-05-06 05:28:42
    Temat: Re: Hipoteka, a kupno mieszkania
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A je?li tak, to jak najkorzystniej załatwić sprawę z hipotek?? Oczywi?cie
    > rozwi?zanie z poczekaniem na skre?lenie hipoteki nie jest dla nas najlepszym
    > rozwi?zaniem, bo zależy nam na czasie, a trwa to do trzech miesięcy... Można
    > to załatwić w jaki? inny sposób?

    Teoretycznie mozesz im dac pieniadze za dom pomniejszone o kwote
    hipoteki. A hipoteke wykreslisz potem sam ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-05-06 06:21:34
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał(a):

    Można

    > Teoretycznie mozesz im dac pieniadze za dom pomniejszone o kwote
    > hipoteki. A hipoteke wykreslisz potem sam ...

    tylko teoretycznie :-)

    jeśli to hipoteka kaucyjna, to jeszcze ujdzie , bo mozna ustalic jej
    wysokość.

    Ale jeśli zwykła - to jak ustalić jej wysokość?
    A już na jakiej podstawie nowy własciciel złoży wniosek o wykreślenie bez
    zgody banku????

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2005-05-06 08:13:25
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Ale je?li zwykła - to jak ustalić jej wysoko?ć?
    > A już na jakiej podstawie nowy własciciel złoży wniosek o wykre?lenie bez
    > zgody banku????

    No wlasnie chodzi o to, ze sprzedajacemu dajesz pomniejszoną kwotę, a
    tym co ci zostaje splacasz zobowiązania. Moze trzeba przy tej okazji
    zrobic cesję kredytu ? Wszystko zalezy od banku, wiec mozna tu tylko
    gdybac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-05-06 11:01:10
    Od: " b" <b...@g...pl>

    wolim <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > rozwiązaniem, bo zależy nam na czasie, a trwa to do trzech miesięcy... Można

    A po co te wszystkie mecyje?
    Podpisujecie umowę przedwstępną (jak domniemywam chodzi o jakąś zaliczkę czy
    zadatek) sprzedający spłacają kredyt i uzyskują zaświadczenie banku o zgodzie
    na wykreślenie hipoteki. Z tym do notariusza i przy sporządzaniu umowy
    przyrzeczonej (sprzedaży) w akcie notarialnym wraz z wnioskiem o wpis
    własności na Twoja rzecz zostaje zawarty wniosek o wykreślenie hipoteki. I w
    tej części opłaty sądowe pokryje sprzedający. Dodatkowej taksy notarialnej za
    to nie ma, więc koszty będą takie same, jakby oni złożyli bezpośrednio
    wniosek do sądu. I masz pewność, że wniosek nie zostanie cofnięty i będzie
    bez braków formalnych. No chyba, że cały akt będzie dotknięty jakąś wadą.

    A z momentem wpisu Ciebie jako właściciela zostaje wykreślona hipoteka.

    Po co cudować?

    regards

  • 6. Data: 2005-05-06 19:54:32
    Od: "wolim" <w...@i...pl>

    Dzięki serdeczne za pomoc...

    Też słyszałem o takiej możliwości.

    Dogadałem się jeszcze z właścicielami, że w akcie notarialnym (tym
    ostatecznym) będzie zapis że jeżeli w określonym terminie nie dostaniemy
    wypisu z księgi z potwierdzeniem skreślenia hipoteki, to oni zobowiązują sie
    zwrócić nam kwotę na jaką jest hipoteka pod rygorem wykonalności (chyba
    dobrze piszę? - chodzi o to, że od razu będzie można ściągnąć z nich tę
    kase, bez biegania po sądach).

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam ;)

    /\/\\/\/

  • 7. Data: 2005-05-06 21:26:52
    Od: "RS" <s...@g...pl>

    - chodzi o to, że od razu będzie można ściągnąć z nich tę
    > kase, bez biegania po sądach).

    ... jak będzie z czego ściągnąć (uwaga!)

    RS

    ps. a mam pytanie lekko w tym temacie, czy wykreślenie hipoteki kosztuje
    tyle samo co jej wpis? planuję przenieść kredyt do innego banku i się
    obawiam czy koszty jakby nie potrzeć publicznoprawne nie zmuszą mnie do
    zaniechania tego kroku.