  • 1. Data: 2007-09-18 18:02:33
    Temat: Handel zagraniczny-pośrednik importerem?
    Od: "k...@y...com" <k...@y...com>

    Witam,
    Rozważamy możliwość prowadzenia działaności polegającej na
    pośrednictwie w imporcie, eksporcie, do i z Polski. Pomijając
    informacje dotyczące branży, towaru itp, mam jedno pytanie, na które
    może ktoś z Szanownych Grupowiczów pomógłby mi odpowiedzieć.

    Moja działalność: mój klient upartuje sobie towar za granicą, ja go
    znajduję, aranżuję transakcję itp, operacja jest finansowana przy
    wykorzystaniu wylacznie kapitałów mojego klienta - akredytywa
    przenośna, ja doliczam kilka % prowizji, moja firma jednak wystawia
    fakturę klientowi za towar - akredytywa.
    Czy w takim wypadku, ja jestem, według prawa importerem? Czy mój
    klient? Pytam, gdyż importer, odpowiedzialny jest za towar, jego
    wadliwość, serwis itp. Potrzebowałbym to wszystko przekalkulować.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie,

    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-09-18 19:52:22
    Temat: Re: Handel zagraniczny-pośrednik importerem?
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Prosciej podpisz umowe na usluge postrednictwa lub cos w tym stylu, za wady
    towaru odpowiedzxialny jest zawsze producent i od jego dobrej woli zalezy
    czy i ile udzieli gwarancji i na jakich zasadach importer moze odpowiadac
    jedynie za to ze wprowadzil na rynek towar niezgodny z normami.
    A cos takiego jak akredytywa jest stosowane chyba juz tylko i wylacznie przy
    bardzo duzych transakcjach tak powyzej 50-100k$ przy mniejszych kwotach
    raczej nikt sie nie bedzie bawil w takie cuda.