-
1. Data: 2003-01-24 21:29:08
Temat: Gwarancje
Od: "Jacek" <s...@p...com>
Klient oddajac sprzet do naprawy , oczekuje, iz bedzie on naprawiony w ciagu
14 dni.
Hurtownia jednak otrzymuje wadliwy towar dzien pozniej, czasem musi wyslac
go do producenta i nierzadko trwa to ponad 3 tygodnie. Oczywiscie wszystko
skupia sie na niewinnym sprzedawcy.
Jak wygladaja zobowiazania gwarancyjne hurtowni wobec swoich klientow
(sprzedawcow sprzetu komputerowego) ?
Pozdrawiam
Jacek
-
2. Data: 2003-01-24 23:32:31
Temat: Re: Gwarancje
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Jacek napisa_(a):
>
> Klient oddajac sprzet do naprawy , oczekuje, iz bedzie on naprawiony w ciagu
> 14 dni.
> Hurtownia jednak otrzymuje wadliwy towar dzien pozniej, czasem musi wyslac
> go do producenta i nierzadko trwa to ponad 3 tygodnie. Oczywiscie wszystko
> skupia sie na niewinnym sprzedawcy.
> Jak wygladaja zobowiazania gwarancyjne hurtowni wobec swoich klientow
> (sprzedawcow sprzetu komputerowego) ?
Są takie jaka jest umowa między sprzedawcą a hurtownią będąca podstawą
przekazywania sprzętu do naprawy do hurtowni. Możliwa jest też rękojmia
- art. 556-576 kc, ale należy zwrócić uwagę na art.558 przewidujący
możliwość jej wyłączenia. W nowej ustawie o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej przewidziane jest odszkodowanie, którego może
dochodzić sprzedawca, który odpowiadał wobec konsumenta od
któregokolwiek ze wcześniejszych z ogniw łańcuszka sprzedaży (art.12),
pół roku przedawnienia.
KG