  • 11. Data: 2012-04-21 11:28:12
    Temat: Re: Gwarancja w kodeksie cywilnym
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    > Nie myli.

    A jednak myli, bo:

    > Tyle, że wygooglanie "niezgodnosci" wprost pokazuje, że niezgodnosc
    > *NIE* uchyla gwarancji, a jedynie oznacza również stosowanie
    > innych regulacji dotyczacych gwarancji, niż te z KC.
    > De facto "niezgodnosc" zastępuje własnie rękojmię.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    I o to mi właśnie chodziło. Art 581 dotyczy gwarancji, a nie rękojmi, a
    zatem niewłaściwa była odpowiedź, ze art 581 nie obowiązuje sprzedawcy,
    w przypadku sprzedaży konsumentowi. No może o tyle właściwa, ze dotyczy
    "gwarancji producenta" a w praktyce dotyczy osoby, która udziela
    gwarancji. W tym przypadku pytający wyraźnie pisze, ze wykupił u
    sprzedawcy przedłużenie gwarancji producenta, a zatem ma roszczenie do
    sprzedawcy o załatwienie sprawy zgodnie z gwarancją, a nie z tytułu
    niezgodności z umową. Art 581 jak najbardziej ma zastosowanie

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 12. Data: 2012-04-21 11:49:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Apr 2012, Czeslawek wrote:

    > W oparciu o jakie przepisy działa gwarancja dla konsumenta?

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/pagePrint.ph
    p?page=47
    Od art.13.
    Tu jakas poprawka:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/storyPrint.p
    hp?story=752

    Niestety, nie mam pojęcia jak się można dostać do tej strony
    od strony głównej - mieli całkiem dobry dział z aktami prawnymi
    i najwyrazniej go porzucili, zastępujac "opisami", jak sadzę
    z przekonaniem że beltrystyka jest w stanie zastapić realna
    wiedzę. "Lepsze wrogiem dobrego" :>

    > Liczyłem na to, że uda mi się przekonać gwaranta, że zapisy gwarancji nie
    > mogą być sprzeczne z zapisami polskiego prawa, tj. KC.

    W przypadku zakupu konsumenckiego rzeczywiscie następuje "poluzowanie"
    warunków gwarancji, z tym zastrzeżeniem, że w zamian do gwarancji
    wlicza się wszelkie "obietnice marketingowe", w tym pochodzace
    z reklamy.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-04-21 12:07:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-21 11:28, Roman Rumpel pisze:

> [...]
    > w przypadku sprzedaży konsumentowi. No może o tyle właściwa, ze dotyczy
    > "gwarancji producenta" a w praktyce dotyczy osoby, która udziela

    Nieprawda, bowiem sprzedawca może udzielić gwarancji konsumentowi, która
    będzie sprzeczna z art. 581 kc.

> [...]
    > sprzedawcy o załatwienie sprawy zgodnie z gwarancją, a nie z tytułu
    > niezgodności z umową. Art 581 jak najbardziej ma zastosowanie

    Nie ma, ponieważ w tym przypadku gwarancja jest oparta na indywidualnych
    ustaleniach, nie wiążą jej przepisy kodeksu cywilnego.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-04-21 12:54:25
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-04-21 12:07, Liwiusz pisze:

    > Nie ma, ponieważ w tym przypadku gwarancja jest oparta na indywidualnych
    > ustaleniach, nie wiążą jej przepisy kodeksu cywilnego.

    Skąd ta pewność?

  • 15. Data: 2012-04-21 14:04:57
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    "Art. 535 1. Przepisy niniejszego działu stosuje się do sprzedaży
    konsumenckiej w takim zakresie, w jakim sprzedaż ta nie jest uregulowana
    odrębnymi przepisami."

    Widzę, że sprawa jednak będzie wymagała trochę szerszej analizy :(

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 16. Data: 2012-04-21 14:10:28
    Od: "user" <u...@n...eu>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Pytałes o przepis z KC. W przypadku konsumenta ten przepis
    > jest uchylony, bezwzględnie. Ale to nie oznacza, że w przypadku
    > konsumenta miałaby nie działać gwarancja! Gwarancja jak
    > najbardziej jest, ale *W OPARCIU O INNE PRZEPISY*.

    No wiec jakie są te "inne przepisy"?
    Już wiemy że KC jest do sporu osoby fizycznej z prawną, a jaki kodeks
    obowiązuje między osobami fizycznymi, jaki między prawnymi a jakie między
    jeszcze innymi?

  • 17. Data: 2012-04-21 15:04:32
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    > Pytałes o przepis z KC. W przypadku konsumenta ten przepis jest
    > uchylony, bezwzględnie.

    Na jakiej podstawie? Bo chyba nie 535[1]

  • 18. Data: 2012-04-21 16:59:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Apr 2012, Roman Rumpel wrote:

    > A jednak myli, bo:

    > I o to mi właśnie chodziło. Art 581 dotyczy gwarancji, a nie rękojmi, a zatem
    > niewłaściwa była odpowiedź, ze art 581 nie obowiązuje sprzedawcy,

    Powoli i wyraznie:
    Ta odpowiedz BYŁA WŁASCIWA.

    Pytanie które PADŁO, to było pytanie o KC 581.
    Ten przepis jest bezwzględnie uchylony przy sprzedaży konsumenckiej,
    link (jeszcze działajacy) podałem, cytat brzmi:
    "4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny"

    W komentarzach pojawiła się *pózniej* "gwarancja".
    A to nie jest to samo, co "gwarancja w rozumieniu KC"!
    Po prostu przywołana ustawa "konsumencka" wprowadza odmienne
    uregulowania, uchylajac rozdział KC (o gwarancji) i tyle.
    W zamian sa "inne plusy" gwarancji (prawo do powołania się na reklamę).

    > w przypadku
    > sprzedaży konsumentowi. No może o tyle właściwa, ze dotyczy "gwarancji
    > producenta"

    Nie, ważne jest że "gwarancja" działa. Nie kłócimy się o to kto jej
    udziela :)

    Ale NIE DZIAŁA "gwarancja wg art.581 KC".
    Taki drobiazg, który zaakcentowałem.

    > gwarancji producenta, a zatem ma roszczenie do sprzedawcy o załatwienie
    > sprawy zgodnie z gwarancją, a nie z tytułu niezgodności z umową. Art 581 jak
    > najbardziej ma zastosowanie

    Najwyrazniej tego nie chcesz łyknac, ale powtórzę: art. 581 NIE MA
    ZASTOSOWANIA.
    Mimo, że mowa o gwarancji, a nie "niezgodnosci".

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-04-21 17:01:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > odrębnymi przepisami."
    >
    > Widzę, że sprawa jednak będzie wymagała trochę szerszej analizy :(

    W żadnym razie.
    Dział ten jest szerszy, jak chodzi o sama gwarancję na samej górze masz:
    +++
    4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
    ---

    A cały watek idzie o konkretny przepis z art.581
    (cytat zas jest z tej samej ustawy!)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-04-21 17:04:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Apr 2012, user wrote:

    > No wiec jakie są te "inne przepisy"?

    Wrzucałem:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/pagePrint.ph
    p?page=47

    > Już wiemy że KC jest do sporu osoby fizycznej z prawną,

    Nienienie.
    Konkretnie - pewne regulacje, w tym w szczególnosci dotyczace gwarancji,
    zostały odmiennie uregulowane na styku *konsumenta* z *przedsiębiorca*.
    To nie ma nic wspólnego z podziałem na osoby fizyczne i prawne,
    moga to być dwie osoby fizyczne.

    Niestety, nie ma tak dobrze, żeby mieć komplet przepisów oddzielnych
    na różne przypadki :) czesc KC jest "wspólna", niektóre przepisy sa
    w oddzielnych ustawach.

    pzdr, Gotfryd