    From: "Ali Gator" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gwarancja - trochę dziwne podejście serwisu
    Date: Fri, 13 Jun 2003 18:12:14 +0200

    Hello!

    Mój znajomy ma problem z telewizorem. Nie wyświetla mu się obraz z DVD.
    Przyszedł facet z serwisu, popatrzył, pomierzył i stwierdził, że poszło
    jakieś złącze. Przy okazji zapytał, czy ktoś nie podłaczał komputera do TV,
    na co mój znajomy powiedzał że owszem, był podłączany. Stanęło na tym, że
    serwis ściągnie potrzebną część i zamontuje ją w ramach gwarancji.

    Minęło 14 dni i nic. Telefon do serwisu i rozmowa w stylu: "nie mamy jeszcze
    tej części, ale jak pan chce, to ktoś odbierze telewizor w przyszłym
    tygodniu i wyślemy go do producenta. Ale raczej niewiele to da, bo pan
    spalił złącze podłączając do tv komputer, więc nie podlega to pod naprawę
    gwarancyjną. Sprzęt możemy odebrać, ale będzie pan pewnie 3 tyg. bez
    telewizora, zanim wróci od producenta".

    I tu moje pytanie: Czy serwis ma prawo uznać, że naprawa nie podlega pod
    gwarancyjną tylko na podstawie wypowiedzi znajomego, który przyznał się do
    podłącznia kompa do tv, a nie da się stwierdzić jednoznacznie przyczyny
    uszkodzenia tamtej części. I czy wogóle podłączanie komputera (nawet gdyby
    było faktyczną przyczyną problemów) może łamać warunki gwarancji, skoro w
    instrukcji obsługi nie ma żadnej wzmianki nt. bezpieczeństwa podłączania
    czegokolwiek do tv (nie tylko komputera zresztą)?

    Telewizor został kupiony w Euro-AGD albo w MediaMarkecie, i serwis to tak
    naprawdę lokalna firemka naprawiająca. Czy po zmarnowanych 2 tygodniach mają
    prawo przetrzymać w jakiejś ekspertyzie telewizor, który wg karty
    gwarancyjnej ma 14 dni na naprawę?

    Pzdr

    A.