  • Data: 2004-11-13 22:11:48
    Temat: Gwarancja samochodu na firmę.
    Od: "Krzysio" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kupiłem nowy samochód u delarea na "firmę" (jednoosobowa dziłalność
    goposdarcza). Od samego początku w samochodzi trzeszą plastiki. Kilkukrotnie
    było to zgłaszane i dalej trzeszczą. Wystąpiłem z reklamacją. Reklamację
    odrzucono stwierdzając że wszystko jest OK (plastiki trzeszczą gdyż
    wspólpracują ze sobą elemnty bla, bla). Nie zgadzam się z tą opinią - po
    prostu mnie zbyto ponieważ taka ustarka jest nie do usunięcia gdyż użyte
    materiały (plastik) są za twarde. Pytania jakie mam do szanownych tutaj
    grupowiczów sa takie:
    1. Co dalej robic? Gdzie, jak itd kierować swoje roszczenia?
    2. Czy są jakieś instytucje, federacje który pomagają w sporach między dwoma
    przedsiębiorcami? Bo z tego co mi do tej pory powiedziano federacje
    konsumenckie się tym nie zajmują ponieważ nie jestem konsumentem.
    3. Czy gdybym ustanowił współwłaściciela samochodu (osobę prywatną) to
    mógłbym wtedy przyjąć tok postępowania jak konsument (czyli sądy polubowne
    itd)
    4. Jakie jest najlpsze wyjście z tej sytuacji? (plastiki trzeszą okropnie i
    myślę że każdy rzeczoznawca to potwierdzi). Chodzi o rozwiązanie które nie
    będzie wiązało się z dużymi kosztami (prowadzenie sprawy w sądzie
    gospodarczym jest strasznie drogie)

    z góry dziekuj za wszelkie sugestie i odpowiedzi