  • 1. Data: 2003-07-28 03:01:27
    Temat: Gwarancja pewna rzecz... - z pl.rec.foto.cyfrowa
    Od: "nurse" <lynx@tznet(wstaw_kropke)one.pl>

    _Fotmania wrote:_

    Urzekla mnie pewna historia z allegro dlatego mniej swiadomym chcialbym
    troche wyprostowac wyobrazenie .
    Linkow do aukcji nie podam celowo .

    Bo mnie krew zalewa jak widze takie rzeczy zaraz pozniej jak widze
    swiadomosc kupujacego .
    Gwarancja na aparat cyfrowy wynosi 12 miesiecy pozostale 12 miesiecy to
    forma rekojmi ( zgodnie z tym co pisal Piotr w polsce jest juz tak samo ) na
    podstawie nowelizacji jakies ustawy .
    To wszystko przetoczylo sie w watku o fotoexpercie te numerki te ustawy .
    Ale tutaj nie mowa o polsce .

    Bardzo duzo ofert na aparaty cyfrowe jest dodatkowo wspieranych poprzez
    informacje gwarancja 24 miesiace . Co oczywiscie jest prawda w przypadku
    zalozenia ze firma ktora udziela 24 miesiecznej rekojmi bedzie jeszcze na
    rynku przed ta data ( czyli po 12 miesiacach a przed 24 miesiacem )

    W zeszlym roku w niemczech padlo okolo 48.000 firm nie wiem ile z tej
    ciekawej liczby to firmy foto .

    Podobnych przypadkow jest wiele , jedna z poznanskich firm udzielala
    gwarancji na zestawy komputerowe na okres 10 lat . Chlopaki obecnie spedzaja
    duzo czasu za ###### ale to z innego powodu .
    W tym przypadku gwarancja zakonczyla sie w momencie zakonczenia dzialania
    tej firmy ale to inna branza . Zestaw nie posiada gwarancji producenta .
    pomijam sprawy takie jak LG , HP , czy tez inne podzespoly objete gwarancja
    producenta )

    I teraz dalej, dzisiaj kupujemy cyfrowke z niby 2 letnia gwarancja . Pada
    firma ktora to funduje . Kto w takim przypadku jest odpowiedzialny za
    gwarancje po okresie 12-tu miesiecy ?
    canon ? olympus ? sony ? xxx
    Nie , te firmy sa czyste one udzielily gwarancji w okresie 12-tu miesiecy .
    Odpowiedzialnosc za gwarancje euro 24 miesiece bierze na siebie TIP ?
    zaraz sie rozplacze )

    Jeden z najwiekszych sprzedawcow aparatow cyfrowych na allegro
    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=412107

    Pisze wyraznie , ze wystawia Fakture stanowiaca zarazem gwarancje .
    Czyli to nie producent wystawia gwarancje w okresie dwoch lat tylko
    sprzedawca .

    Jak silny jest sprzedawca i jak dlugo pozyje pokaze rynek

    Tym postem chcialbym czesciowo wywolac niektorych tipow do tablicy w kwestii
    wyjasnienia tej kwesti .

    (...) Gwarancja - pewna rzecz. Gwarancja pisemna od importera na 2-lata.
    Realizowana w Polsce i bezpłatnie!

    Chcialbym zapytac kto udziela tej gwarancji ?

    ps. nie mowie o sprzedawcach podajacych informacje o gwarancji typu euro w
    okresie 24 miesiecy . Zeby wiedziec na czym polega gwarancja euro , trzeba
    np przeczytac ten post

    Moze macie inne pomysly .

    Chcialbym takze zeby w jakies odpowiedzi znalazlo sie slowo od naszych
    prawnikow grupowych jak oni widza sprawe gwarancji 24 miesiace opartej na
    gwarancji producenta 12 miesiecy . Tutaj juz calkowicie mowa o polskiej
    dystrybucji .
    ----------

    pzdr,
    grzech

    gg: 801366

    begin 666 smile.gif
    M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
    MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&
    ID%+Y#
    #`0`[
    `
    end

  • 2. Data: 2003-07-28 04:21:56
    Temat: Re: Gwarancja pewna rzecz... - z pl.rec.foto.cyfrowa
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <f...@1...168.1.1>, nurse wrote:
> [...]
    > forma rekojmi ( zgodnie z tym co pisal Piotr w polsce jest juz tak samo ) na

    W polsce, być może tak, w Polsce nie.

> [...]
    > zalozenia ze firma ktora udziela 24 miesiecznej rekojmi bedzie jeszcze na
    > rynku przed ta data ( czyli po 12 miesiacach a przed 24 miesiacem )

    w Polsce firma która udziela rękojmi nazywa się Sejm. Pozostałe firmy
    udzielają zwykle gwarancji. Ta pierwsza firma od rękojmi chroni
    konsumentów także poprzez przestrzeganie aby produkt był zgodny z umową.

    Firma, nawet jak padnie to nie znaczy że wygasają jej zobowiązania.

    > I teraz dalej, dzisiaj kupujemy cyfrowke z niby 2 letnia gwarancja . Pada
    > firma ktora to funduje . Kto w takim przypadku jest odpowiedzialny za
    > gwarancje po okresie 12-tu miesiecy ?
    > canon ? olympus ? sony ? xxx

    Ten sam ktos kto był odpowiedzialny do 12 miesięcy - gwarant.

    > Nie , te firmy sa czyste one udzielily gwarancji w okresie 12-tu miesiecy .

    A to ja już nie wiem co masz w dokumencie gwarancyjnym. Możesz mieć równie
    dobrze 3 miesiące jak i wymienione 10 lat.

> [...]
    >
    > Pisze wyraznie , ze wystawia Fakture stanowiaca zarazem gwarancje .
    > Czyli to nie producent wystawia gwarancje w okresie dwoch lat tylko

    Może jak chce. Jego wolna wola. Ale jak długo ta "faktura" nie będzie
    kształtowała jego obowiązków jako gwaranta to w razie dochodzenia swoich
    niezdefiniowanych praw przed sądem, czarno to widzę.

    > (...) Gwarancja - pewna rzecz. Gwarancja pisemna od importera na 2-lata.
    > Realizowana w Polsce i bezpłatnie!
    > Chcialbym zapytac kto udziela tej gwarancji ?

    Może i ten cały TIP. Gwarancja jest formą zobowiązania i już.

> [...]
    > prawnikow grupowych jak oni widza sprawe gwarancji 24 miesiace opartej na
    > gwarancji producenta 12 miesiecy . Tutaj juz calkowicie mowa o polskiej

    Ok, aby trochę usystematyzować. Kto jaką ponosi odpowiedzialność
    w sprzedaży konsumenckiej:

    Sprzedawca:
    1) Dla produktów kupionych w tym roku z mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002
    r. (Dz. U. 141 poz. 1176) sprzedawca odpowiada za poprawne funkcjonowanie
    towaru z tytułu tzw. (nie)zgodności z umową. Jeśli towar popsuje się do 6
    miesięcy (są też interpretacje że do 12tu) to domniemywa się że wada
    istniała w momencie zakupu. Jeśli powyżej 6ciu ale nie dłużej niż 24
    miesiące to sprzedawca nadal odpowiada z ww. tytuły ale konsument może być
    postawiony przed koniecznością udowodnienia że wada istniała w produkcie w
    momencie zakupu.
    2) Dla produktów zakupionych przed 1 stycznia AD 2003 obowiązuje
    ustawowo roczna (na niektóre towary dłuższa ale nie tu) rękojmia. Podstawa
    prawna - Kodeks Cywilny.

    Gwarant (może być to producent sprzętu, sprzedawca, posrednik, w sumie bez
    znaczenia).
    Odpowiada w zakresie o jakim mówi dokument gwarancyjny który nam
    wystawił, czyli ma tu dużą dowolność. Podstawa ww Dz. U. 141 poz. 1176.

    --
    Marcin