  • 11. Data: 2006-05-11 08:48:24
    Temat: Re: Gwarancja a rękojmia
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:e3urq0$lqs$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > widze ,ze lenistwo nie zna granic.....to jest grupa dyskusyjna a nie
    > kancelaria prawna... chcesz konkretnej odpowiedz idz do radcy, zaplac i
    > dostaniesz /chociaz moze byc roznie/
    > a powyzsza ustawa jest napisana wyjatkowo przystepnym jezykiem i wszytsko
    > mozna z niej wywnioskowac
    >
    > ponadto "piotrjanda" wyraznie odpowiedzal na Twoje pytanie a ja podalem Ci
    > uregulowania

    Dobra dobra podaj jeszcze dziennik ustaw jak takiś dobry
    io nie chodzi o lenistwo lecz o czas. wole kogoś poprosić o napisanie czegoś
    na czym sie zna zamiast marnować czas na szukanie czegoś i czytanie tego. W
    zamian oferuje to samo.

  • 12. Data: 2006-05-11 09:15:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 May 2006 07:46:48 +0200, zmarekz napisał(a):

    > Zakupione zostało radio samochodowe i rozumie że jak coś wysiądzie mam sie
    > powołac na niezgodność (tylko czego z czym) i mam na to 24 mc a nie 12 jak
    > to pisze w gwarancji

    NIE! Masz 12 miesiecy w ramach gwarancji i ew. rekojmi. Okres 24 miesieczny
    (niezgodnosc towaru z umowa) dotyczy tylko sytuacji, kiedy towar byl
    niezgodny z umowa w chwili wydania tego towaru.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2006-05-11 10:26:37
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    > NIE! Masz 12 miesiecy w ramach gwarancji i ew. rekojmi. Okres 24
    > miesieczny
    > (niezgodnosc towaru z umowa) dotyczy tylko sytuacji, kiedy towar byl
    > niezgodny z umowa w chwili wydania tego towaru.

    Ok i to rozumie dzięki
    Ale czy jako niezgodność można uznać np uszkodzenie towaru które wynikło
    podczas użytkowania z powodu wadliwośći jednej z cześci. (Była wadliwa od
    dnia zakupu ale jej wadliwość ujawniła sie po pewnym czasie) Czyli
    niezgodność umowy (piszą ze towar jest sprawny).
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-05-11 10:44:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 May 2006 12:26:37 +0200, zmarekz napisał(a):

> [...]
    > dnia zakupu ale jej wadliwość ujawniła sie po pewnym czasie) Czyli
    > niezgodność umowy (piszą ze towar jest sprawny).

    Ciężko powiedzieć bez dokładnej znajomości całej sprawy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2006-05-11 13:23:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    zmarekz napisał(a):
> [...]

    albo niezgodność, albo rękojmia,
    w obu przypadkach liczy się stan rzeczy z chwili wydania

> [...]
    > dnia zakupu ale jej wadliwość ujawniła sie po pewnym czasie) Czyli
    > niezgodność umowy (piszą ze towar jest sprawny).

    można
    życzę powodzenia w dowodzeniu, że tak jest

    KG

  • 16. Data: 2006-05-11 16:41:17
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > można
    > życzę powodzenia w dowodzeniu, że tak jest

    Dokladnie , po uplywie 6 miesiecy udowodnienie niezgodnosci jest po stronie
    kupujacego, co jest trudne -
    pozostaje rzeczoznawca. Oczywiscie pamietamy, ze sprzet musialby byc
    niezgodny z umowa w momencie zakupu .
    Udowodnienie jest bardzo trudne (rozmawalem na ten temat z rzeczoznawca) i
    oczywiscie za ekspertyze sie placi (pokrywa sprzedawca jezeli bedzie
    korzystna dla kupujacego).

    K.