  • 1. Data: 2005-12-12 12:57:00
    Temat: Gwarancja a karta gwarancyjna
    Od: "Aga" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Zakupiłam telefon komórkowy, który niestety szwankuje. Chciałam go oddac do
    naprawy jednak gdzieś "posiałam" kartę gwarancyjną. Mam jednak fakturę zakupu.
    Proszę o pomoc i odpowiedź czy sklep moze odmówić przyjęcia telefonu do
    naprawy jeśli brakuje karty gwarancyjnej?

    Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie info w tej sprawie.

    Aga

  • 2. Data: 2005-12-12 13:06:15
    Temat: Re: Gwarancja a karta gwarancyjna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.12.2005 Aga <a...@N...gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > Proszę o pomoc i odpowiedź czy sklep moze odmówić przyjęcia telefonu do
    > naprawy jeśli brakuje karty gwarancyjnej?

    Tak, jeśli reklamujesz z tyt. gwarancji. Nie, jeśli z tyt. niezgodności
    z umową.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-12-12 16:05:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Aga" <a...@N...gazeta.pl> napisał:

    > Chciałam go oddac do naprawy jednak gdzieś "posiałam" kartę gwarancyjną.
    A nie lepiej wykorzystać niezgodność towaru z umową i zażądać od razu
    wymiany nowy ? Nie potrzebna gwarancja, wystarczy dowód zakupu.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2005-12-12 22:06:53
    Od: "Agnieszka Zięba" <a...@g...pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

    > A nie lepiej wykorzystać niezgodność towaru z umową i zażądać od razu
    > wymiany nowy ? Nie potrzebna gwarancja, wystarczy dowód zakupu.
    >
    > Artur Golański

    A można tak? Można zażądać wymiany po 11 miesiącach użytkowania jeśli coś
    zaczyna szwankować? Jakoś nie chce mi się wierzyć ale moze akurat.... Proszę o
    szczegóły i z góry dziękuję.
    Aga

  • 5. Data: 2005-12-12 22:20:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.12.2005 Agnieszka Zięba <a...@g...pl> napisał/a:
    > A można tak? Można zażądać wymiany po 11 miesiącach użytkowania jeśli coś

    Można. Będzie to w praktyce nieskuteczne.

    > zaczyna szwankować? Jakoś nie chce mi się wierzyć ale moze akurat.... Proszę o
    > szczegóły i z góry dziękuję.

    Szczegóły w archiwum grupy via groups.google.com po haśle "niezgodność z
    umową".

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-12-13 16:31:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Agnieszka Zięba" <a...@g...pl> napisał:

    >Można zażądać wymiany po 11 miesiącach użytkowania jeśli coś
    >zaczyna szwankować?
    'Ochrona' trwa przez 24 miesiące, jednak tylko przed upływem 6
    miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że wada istniała w chwili
    jego wydania. Po tym czasie sprzedawca może zażądać wykazanie tego od
    od ciebie :-(

    Artur Golański