  • 11. Data: 2009-07-05 09:17:52
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisali:

    > Teoretycznie mogl wezwac policje :D

    Mogl. Powiadomiliby rodzicow.

    > Nie mieli prawa odmowic mu sprzedazy.

    Niby dlaczego?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 12. Data: 2009-07-05 09:33:07
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości

    > Musi.

    A dlaczego? Przeciez sprzedaz to jest umowa cywilna. Chyba zadna strona nie
    ma obowiazku przystepowac do umowy wbrew swojej woli?

  • 13. Data: 2009-07-05 09:58:23
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Znaczek dla sprzedawcy (choc ostatnio przewinal sie watek
    makabrycznego pomyslu o empiku).

    Istnieje takie prawo, to to samo ktore zabrania pokazywania nieletnim
    sutkow i sprzedazy gazete "+18".
    ------------

    Tak, ale to prawo mówi o utrwalaniu i prezentowaniu treści pornograficznych
    osobom poniżej 15 roku życia. Sam golizna, pokazywanie sutków, to nie
    pornografia i w prawie nie ma zakazu pokazywania w żadnym wieku.

    Pozdrawiam Przemek

  • 14. Data: 2009-07-05 11:10:30
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego? Przeciez sprzedaz to jest umowa cywilna. Chyba zadna strona nie ma
    > obowiazku przystepowac do umowy wbrew swojej woli?

    W socjalizmie ma obowiązek.

    --
    andreas

  • 15. Data: 2009-07-05 11:17:16
    Od: kuba <j...@g...com>

    castrol pisze:

    > Tak

    > Nie ma takich gier. Informacja na pudelku jest tylko informacja, ale
    > zadne przepisy w Polsce tego nie reguluja.

    > Musi.

    A czemu nigdy nikt nigdy nie sytuuje tego problemu w kontekście
    ograniczonej zdolności do czynności prawnych? Dla mnie sytuacja wygląda
    następująco: przychodzi 15-latek do sklepu, bierze z półki grę
    (przyjmuje ofertę), jednak (przy założeniu, że nie jest to umowa w
    drobnych bieżących sprawach życia codziennego i kilka innych wyjątków)
    ważność takiej umowy zależy od jej potwierdzenia przez przedstawiciela
    ustawowego małoletniego.

    Moim zdaniem sprzedawca ma prawo żądać wszelkich informacji co do wieku
    i danych umożliwiających identyfikację rodziców kupującego. Nie jest to
    równoznaczne z prawem do legitymowania, ale w mojej ocenie niepodanie
    tych danych usprawiedliwia odmowę wydania towaru.

    pozdrawiam
    kuba

    pozdrawiam
    kuba

  • 16. Data: 2009-07-05 11:22:13
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Ajgor pisze:
    > Witam.
    > Istniej? gry komputerowe oznaczone na pude?ku, ?e s? dla doros?ych (maj?
    > znaczek "18+").
    > I tu moje pytanie. Czy to tylko informacja dla sprzedawcy, czy te? istnieje
    > jakie? konkretne prawo zakazuj?ce sprzeda?y takich gier nieletnim?
    > Czy to jest uregulowane prawnie?

    tak przy okazji tych znaczkow rzucilo mi sie kiedys na oczy cos takiego:

    na xboxie jest znaczek, ze od 7 lat
    ale jest masa gier na xboxa, dla dzieci od 3 lat
    z tym, ze gry sa dla dzieci od 3 lat, ale konsoli (do tych gier) moga
    uzywac dopiero od 7 roku zycia ;)

  • 17. Data: 2009-07-05 12:43:42
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ofertę), jednak (przy założeniu, że nie jest to umowa w drobnych bieżących
    > sprawach życia codziennego i kilka innych wyjątków)

    A dlaczego robisz takie założenie odnośnie zakupu gry? To jest raczej drobna
    bieżaca sprawa życia codziennego, to tylko gra, a nie samochód czy kupno
    mieszkania.

    Pozdrawia mPrzemek

  • 18. Data: 2009-07-05 12:47:09
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > Na przykład przychodzi 15-sto latek do sklepu, i żąda sprzedaży gry
    > dozwolonej od 18 lat. Czy sprzedawca ma prawo mu odmówić sprzedaży, czy

    Sprzedając 15 latkowi taką grę nie narusza się prawa. Co więcej odmawiając
    sprzedaży 15-to latkowi towaru z powodu zawartych w nim treści
    pornograficznych, to raczej sprzedawca narusza prawo.
    Druga sprawa, że osoba poniżej 18 roku życia może być w świetle prawa
    pełnoletnia (do tego konieczne jest zawarcie związku małżeńskiego).

    Pozdrawiam Przemek

  • 19. Data: 2009-07-05 14:06:07
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "ALEX Przekliniak" <k...@s...us> napisał w wiadomości
    > castrol ni au koto ha itsumo tanosii

    > A sprzedawca w sklepie z alkoholem czy papierosami
    > ma prawo legitymować?

    ma i wynika to z ustawy

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 20. Data: 2009-07-05 14:06:57
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Uzytkownik "KRZYZAK" <k...@k...com> napisal w wiadomosci

    > Mogl. Powiadomiliby rodzicow.

    > Niby dlaczego?

    http://www.rp.pl/artykul/83043,85884_Za_odmowe_sprze
    dazy_oferowanego_towaru_grozi_nawet_5000_zlotych_grz
    ywny.html

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdz jak tanio!