    From: "Adam" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Groźba utraty mieszkania-proszę o poradę.
    Date: Sun, 20 Aug 2006 20:00:21 +0200

    Mam nietypową sytuację, mieszkam z rodzicami (mieszkanie
    spółdzielczo -lokatorskie),jestem tam zameldowany, ale rodzice nie poczuwają
    się do obowiązku opłat(czynsz, inne opłaty eksploatacyjne),wszystkie opłaty
    reguluję sam..Rodzice nie mają żadnych źródeł dochodu.Noszę się z zamiarem
    wyprowadzki, ale boję się , że rodzice utracą mieszkanie, z powodu
    narastającego zadłużenia(nakaz eksmisji). Proponowałem rodzicom
    przeprowadzkę do mniejszego mieszkania, które bym im kupił, a pozostał na
    tym, ale nie ma żadnych możliwości dogadania się z ojcem, matka po cichu
    wyraziła zgodę , ale jest b. podporządkowana i się go boi ( ojciec jest
    alkocholikiem i od razu wszczyna awanturę), a ja nie mam zamiaru cały czas
    za nich płacić.Jestem pewien, że po mojej wyprowadzce , ustaną wszelkie
    płatności co spowoduje po dłuższym czasie wyeksmitowanie moich rodziców z
    lokalu( wiele w ten lokal zainwestowałem , dokonywałem wszelkich remontów i
    modernizacji).

    Moje pytanie jest następujące,czy jest jakaś możliwość pozbawienia ojca praw
    do lokalu , przepisanie członkostwa na mnie, pod warunkiem zapewnienia im
    przeze mnie lokalu zastępczego lub ugoda ze spółdzielnią np. w
    momencie wstrzymania moich opłat,w wyniku czego powstanie duże zadłużenie ,
    egzekucje komornicze(nieskuteczne, z braku wartości materialnych) i tuż
    przed nakazem eksmisji, spółdzielnia zaproponuje mi przepisanie lokalu na
    mnie i wtedy będe mógł przesiedlić ojca do innego lokalu( mimo jego
    sprzeciwów). Czy jest taka możliwość?Nadmienię jeszcze , że ojciec jest
    pozbawiony członkowstwa( za sprawą wcześniejszych zadłużeń).

    Poradźcie , co mam zrobić, chcę zapewnić warunki mieszkalne rodzicom, ale
    nie mam zamiaru do końca życia mieć ich na utrzymaniu( bo są
    zdrowi(pomijając alkocholizm ojca), sprawni, w wieku 50lat, ale bardzo
    nieporadni życiowo). Nie darowałłbym im , gdyby mieszkanie przepadło na
    rzecz spółdzielni z powodu zawziętości ojca-tyrana.

    Proszę o poradę.