  • 11. Data: 2007-01-23 16:29:46
    Temat: Re: Gotowy produkt elementem innego produktu
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > To co, podasz które konkretnie art. PA mogą zostać naruszone?

    nie.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2007-01-23 22:40:21
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jackare wrote:

    > napisałem MOŻNA zarzucić,

    No tak, opierając się na zasadzie wolności słowa to wszystko można
    zarzucić. Nawet gwałt na córce dyrektora handlowego producenta.

    Co nie znaczy, że taki zarzut będzie miał jakiekolwiek podstawy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2007-01-24 00:09:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.01.2007 Adam <b...@b...pl> napisał/a:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Posłużę się przykładem. Chcę wyprodukować stacjonarny odtwarzać MP3 bazując
    > na gotowych dostępnych na rynku przenośnych odtwarzaczy. Moje urządzenie..
    > powiedzmy będzie zawierało węwnątrz pozbawioną obudowy zakupioną MP-trójke.
    > Dodając do tego nowych funkconalności
    >
    > Moje pytanie - czy stosując cudze rozwiązania w własnych nie naruszam prawa

    MZ - a nie jestem prawnikiem, więc jak serio chcesz się zabierać za
    produkcję to się lepiej upewnij w jakiejś rzeczywistej kancelarii (a nie
    na sieci :), nie naruszasz żadnych praw własności intelektualnych typu
    autorskich czy patentowych, bo w końcu nabyłeś ten przenośny mp3 jak
    najbardziej legalnie (zakładając, że to nie podróba). W końcu
    producent domów nie łamie prawa producentów okien czy cegieł, takoż z
    podzespołami elektronicznymi i gotowym użytkowym wyrobem. Jedynie w
    przypadku gdy byłaby to kosmetyczna modernizacja, możnaby się pewnie
    pozastanawiać nad czynami niedozwolonymi konkurencji, ale to MZ też dość
    wątpliwe bo jakoś nie widzę szkody a wręcz przeciwnie.

    Łamaniem prawa byłoby np. gdybyś skopiował do swojego urządzenia chroniony
    patentem koncept cudzego urządzenia, jego formę, sztę graficzną etc. a
    tego nie robisz.

    --
    Marcin